Miten koirasta sisäsiisti?

Teollisuuskypärä

Aktiivinen jäsen
27.10.2007
2 282
0
36
Jep,tyhmä kysymys mut mietin eilen ja tänään...pääni puhki...en oo vielä ottamassa uutta koiraa,enkä ennen kesää ainakaan.En ees tiiä otanko ollenkaan...mut jos otan...ni miten koira koulutetaan sisäsiistiksi?(asutaan kerrostalossa)...ja kannattaako se pentu ottaa esim ku kesälomalla oon 4 viikkoo himassa..vai onko sil merkitystä...et otanko sen ku töissä,sillo joutus heti olee yksin sen 8 h pvässä(tai 6 ku tyttö tulee koulusta).Jos otan sen lomal ku oon kotona ni oppiiko se heti et tääl aina joku?

Sori mut pakko kysyy...toi meijän edesmennyt kylta kun tuli meille 4 vuotiaana ni ei oo pennuista kokemusta

Itse olin kotona (työttömänä ) pennun tultua 1.5viikkoa. Pian pentu tottui siihen, että lähdettyäbni myös palaan, enkä jätä sitä yksin, vaikka se itkikin perään. Pentu kannattaa opettaa heti ulos tarpeilleen, eli aina HETI kun pentu on syöny, heränny, tai leikki lopetetaan (ihmisen toimsesta! ) niin heti pentu ulos, mielellään aina samaan kohtaan pihaa, ja kun se on tehnyt tarpeensa niin kovasti kehut sitä. Ja muistathan, ettet teetätä koiralla tarpeita taloyhtiön piha-alueelle, ja hoidetulta alueelta sinulla on velvollisuus siivota ulosteet pois!
Kerrostalossa asuminen ja pennun sisäsiistiksi opettaminen on varsin rasittavaa puuhaa ja edestakas juoksemista, mutta se kyllä palkitsee, kun itse jaksaa olla aktiivinen tässä asiassa.

Ja muistathan, ettet teetätä koiralla tarpeita taloyhtiön piha-alueelle, ja hoidetulta alueelta sinulla on velvollisuus siivota ulosteet pois!

juu tämä kyllä tiedossa,aikuisenkaan koiran e antanu tehä tuohon pihaan vaan aina mentiin metsään ennen kuin eka pysähdys.

asutaan tokassa kerroksessa...tuleeko ihan mahoton homma..mahanko osata?

Me asuttiin tokassa kerroksessa kun lamppuharjavainaa oli pentu ja äkkiä sitä piti juosta alas avaamaan ovi tai muuten piti alkaa rappua siivoamaan :whistle:

kyl se onnistuu, mä asuin kans tokakerroksessa kun otin koiran. en edes ollut kotona alkuun mut työpaikka oli niin lähellä että pystyin käymään ruokiksella kotona pentua käyttään. aika nopsaan oppi, just tolla taktiikalla että aina ruoan ja leikin jälkeen ja kun tuun kotiin niiin ekaks koira ulos. toisinaan oli niin hätä että pisut tuli heti ulko-ovelle mutta ei montaa kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiti Kuikka:
Ja muistathan, ettet teetätä koiralla tarpeita taloyhtiön piha-alueelle, ja hoidetulta alueelta sinulla on velvollisuus siivota ulosteet pois!

juu tämä kyllä tiedossa,aikuisenkaan koiran e antanu tehä tuohon pihaan vaan aina mentiin metsään ennen kuin eka pysähdys.

asutaan tokassa kerroksessa...tuleeko ihan mahoton homma..mahanko osata?

Hyvä, että vastuuntuntoa tässä ulosteiden siivoamisasiassa löytyy! Ikävää oli, kun asuttiin aikanaan kerrostalossa, missä yks nuori nainen anto koiransa paskoa lasten hiekkalaatikkoon :x Varotuksista huolimatta asiaan ei tullu muutosta...

Onnistut ihan varmasti saamaan pennun sisäsiistiksi, jos vaan itse motivoidut asiasta! Ja pentu oppii aika nopeasti kun itse on aktiivinen! Minkälaista koiraa olet ottamassa?

Yhteistyössä