Miten lapset mielestäsi pitää pukea kaupungille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku määrittelis ton "kaupungille"? Ku jos asuu kaupungissa, ja itsekin kulkee kaupungilla samoissa vaatteissa kun kulkee kotona/pihalla jne.. En mä "kaupungilla" kulkemistap idä sen kummempana kuin kulkemista missään muuallakaan, miksi pitäis?

Eli siis meillä on perusvaatteet peruskaupunkikulkuun, lapsilla voi olla verkkaria ym. rymyvaatetta sillä keskustassa (pätee mihin kaupunkiin vaan) on parit hyvät leikkipuistot joissa käydään usein. Jos ollaan menossa tiettyyn tilaisuuteen niin sitten vaatetus sen mukaan.

Puen siistimmin kuin lähikauppaan tai leikkipuistoon. Yleensä farkkuihin ym. ja kivoihin paitoihin. En minäkään lähde minnekään verkkareissa, en tosin edes omista sellaisia eikä niitä ole lapsellakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan :
onko teistä muuten lippis & lenkkarit ok keskustaan (lapsella siis), jos muuten on esim. juuri farkkutakki ja siistimmät housut?

Olen tarkka lapseni pukeutumisesta, mutta mikä sitten jos ei lippis (niitäkin on fiksun näköisiä ja jotain pitää olla päässä) ja lenkkarit (niitäkin on fiksun näköisiä, ei pakko olla markettikamaa).

Ja "verkkarit" päällä voidaan hyvin mennä myös kaupungilla käväisemään, mutta meillä käytetäänkin pelkästään yksivärisiä suoralahkeisia collegehousuja, jotka ovat ehkä astetta fiksumman ja siistimmän näköisiä kuin perinneverkkarit. Minusta siis.

Mä olin just tänään pojan kanssa "kaupungilla", käytiin tutustumassa Uspenskin katedraaliin. Pojalla oli päällä farkut ja rento kauluspaita, farkkutakki ja tennarit. Jos ois satanu vettä, takiksi ois laitettu vedenpitävä. Meillä kaupungille lähdettäessä laitetaan päälle astetta siistimmät kuin pihavaatteet.

niin siis te jotka aina puette "kaupungille" siistimmin niin missä asutte? tosiaan jos asuu kaupungilla ja aina kun ovesta astuu ulos, on kaupungilla niin ei sitä ihan samalla tavalla tuu asiaa ajateltua. itse kun asun kaupungissa niin ei tuu mielenkään että pitäis pahemmin miettiä. tietenkin puhtaat ja siistit jos ei rymyymään oo menossa. ja siis juu ei ole leikki-ikästä lasta, mutta ihan itelläkin saattaa olla välillä verkkarit. toinen juttu jos varta vasten lähden johonkin kauppakeskukseen tai muualle kun omaan kotikaupunkiin.
tosin olen kyllä sellanen itsekin että jos on sellainen olo ettei huvita laittaa farkkuja niin laitan vaikka verkkarit ihan minne vaan. siis toki juhlat yms. on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
niin siis te jotka aina puette "kaupungille" siistimmin niin missä asutte? tosiaan jos asuu kaupungilla ja aina kun ovesta astuu ulos, on kaupungilla niin ei sitä ihan samalla tavalla tuu asiaa ajateltua. itse kun asun kaupungissa niin ei tuu mielenkään että pitäis pahemmin miettiä. tietenkin puhtaat ja siistit jos ei rymyymään oo menossa. ja siis juu ei ole leikki-ikästä lasta, mutta ihan itelläkin saattaa olla välillä verkkarit. toinen juttu jos varta vasten lähden johonkin kauppakeskukseen tai muualle kun omaan kotikaupunkiin.
tosin olen kyllä sellanen itsekin että jos on sellainen olo ettei huvita laittaa farkkuja niin laitan vaikka verkkarit ihan minne vaan. siis toki juhlat yms. on eri asia.

No mä asun sen verran kaupungilla, että ei tulis mieleenkään missään verkkareissa ulko-ovesta ulos astua. Paitsi jos olen menossa lenkille - ja siltikin on hölmö tunne luikkia laitakaupungille päin juoksemaan. Lapsi omistaa tasan yhden tuulipuvun, jota käytetään lähinnä vain mökillä. Mutta silti aina on sään- ja tilanteenmukaista _mukavaa_ päällepantavaa löytynyt sekä lapselle että vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan :
onko teistä muuten lippis & lenkkarit ok keskustaan (lapsella siis), jos muuten on esim. juuri farkkutakki ja siistimmät housut?

Olen tarkka lapseni pukeutumisesta, mutta mikä sitten jos ei lippis (niitäkin on fiksun näköisiä ja jotain pitää olla päässä) ja lenkkarit (niitäkin on fiksun näköisiä, ei pakko olla markettikamaa).

Ja "verkkarit" päällä voidaan hyvin mennä myös kaupungilla käväisemään, mutta meillä käytetäänkin pelkästään yksivärisiä suoralahkeisia collegehousuja, jotka ovat ehkä astetta fiksumman ja siistimmän näköisiä kuin perinneverkkarit. Minusta siis.

Joo, ja marketistakin saa ihan siistin näköisiä lenkkareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mun mielestä farkut ei ole vilkkaalla 3-vuotiaalla mukavat. Tottakai joskus voi olla siistit housut, mutta häiritseekö jotakuta oikeasti jos pikkulapsella on verkkarit ?

Mä käytän poitsulla 2,5 vee vaan semmosia ohuita, pehmoisia farkkuja. En itsekään tykkää käyttää kovia ja paksuja farkkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja popsu:

No mä asun sen verran kaupungilla, että ei tulis mieleenkään missään verkkareissa ulko-ovesta ulos astua. Paitsi jos olen menossa lenkille - ja siltikin on hölmö tunne luikkia laitakaupungille päin juoksemaan. Lapsi omistaa tasan yhden tuulipuvun, jota käytetään lähinnä vain mökillä. Mutta silti aina on sään- ja tilanteenmukaista _mukavaa_ päällepantavaa löytynyt sekä lapselle että vanhemmille.

nooo kukin tyylillään.:) ite oon aina ollu sellanen että fiiliksen mukaan, juhlat yms. eri asia

Meillä ulkoilupuvut, takit jne. ovat laadukkaita ja hyvin pidettyjä (=useimmiten suht puhtaita), joten kyllä ne päällä mennään keskustaankin (Hki), jos ei sinne nyt mitään ostosreissua ihmeempää asiaa ole. Esim. Polarn o Pyretin välikausiasut ovat musta ihan nätin värisiä ja mallisia.

mua ainakin ärsyttää, kun mummo meni ostamaan lapselle verkkarit. sellaset perinteiset mitkä kiiltää, yyyh! ja nythän se lapsi haluaisi pitää niitä päivittäin.. kotona ja pk:ssa on tyyliin lindexin velourit päällä, niillä ei lähdetä kauppaan. ne on mukavat (ja yksiväriset :D ) ja pehmät.. sitä kaupunkireissua varten on farkkuja tms.

Yhteistyössä