Miten lasketaan viivästyskorko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meneekö se näin:

94,05?(summa, josta korkoa lasketaan) * 0,115 : 365 * myöhässä olevat päivät (tässä tapauksessa 44) eli:

94,05*0,115=10,81?
10,81?:365= 0,029
0,029*44=1,30?.

Onks toi oikein? Voiko viivästyskorko olla noin vähän?
 
Tämmönen löytyi: "Viivästyskoron laskeminen: velkapääoma x korkoprosentti x viivästyspäivien lukumäärä / 360 = viivästyskorko."

Eli onko se sinun tapauksessa sitten 94,05 x 0,115 x 44/360?

Tuosta tuli n. 1,32 euroa eli meniskö samalla tavalla kun sun laskus?
 
Niin ja siis kyllä se viivästyskoron määrä yleensä aika pieni on. Jos muistutuslasku on monissa paikoissa 5 euroa niin ei ne korot sitten paljon siihen päälle ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämmönen löytyi: "Viivästyskoron laskeminen: velkapääoma x korkoprosentti x viivästyspäivien lukumäärä / 360 = viivästyskorko."

Eli onko se sinun tapauksessa sitten 94,05 x 0,115 x 44/360?

Tuosta tuli n. 1,32 euroa eli meniskö samalla tavalla kun sun laskus?

Näinhän se menee, korkoa kun lasketaan niin vuodessa on 360 pankkipäivää.

Muistutuslaskusta tuppaavat ottamaan 5 eur, eli se on selvästi merkittävämpi summa kuin tuo viivästyskorko.
 

Yhteistyössä