V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ne ottaa pankista lainaa, ja ne on ahkeria tekemään töitä.
Mulla on monta lestadiolaista työkaveria, ja kyllä olen tuosta sanomastasi täysin eri mieltä....
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ne ottaa pankista lainaa, ja ne on ahkeria tekemään töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:Onhan niillä se "hyväveli"-järjestelmänsä. Paljon tehdään toisille talkoita, ja monet ammattitaitoa vaativat rakennustyöt saadaan "omasta porukasta", useimmiten talkoilla.
Näihin talkoisiin vaan tarttuu nykyään jo verottaja... :| :wave:
Saahan talkoita pitää.
No jaa mitä minä tiiän, niin verottaja olettaa, ettei KUKAAN ole talkoissa ilmaiseksi.
Siis setä, serkku ja silleen.
Ruokapalkkakin saattaa napsahtaa nilkkaan.
Kai paikkakuntakohtaista, mutta on täällä ollut hankaluuksia sen suhteen. :|
Perinteinen talkootyö
Perinteinen talkootyö on vastikkeetonta työtä, joka perustuu esim. ystävyys- tai sukulaissuhteeseen. Se on vapaaehtoista eikä siihen liity kolmansia osapuolia. Se ei myöskään muodosta työsuhdetta. Vastikkeettomasta suorituksesta saatua hyötyä ei katsota veronalaiseksi tuloksi.
http://www.tvy.fi/content/view/74/152/
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:Onhan niillä se "hyväveli"-järjestelmänsä. Paljon tehdään toisille talkoita, ja monet ammattitaitoa vaativat rakennustyöt saadaan "omasta porukasta", useimmiten talkoilla.
Saahan talkoita pitää.
No jaa mitä minä tiiän, niin verottaja olettaa, ettei KUKAAN ole talkoissa ilmaiseksi.
Perinteinen talkootyö
Perinteinen talkootyö on vastikkeetonta työtä, joka perustuu esim. ystävyys- tai sukulaissuhteeseen. Se on vapaaehtoista eikä siihen liity kolmansia osapuolia. Se ei myöskään muodosta työsuhdetta. Vastikkeettomasta suorituksesta saatua hyötyä ei katsota veronalaiseksi tuloksi.
Oli miten oli, mutta jos suurin osa taloa on rakennettu ilman ns palkattuja ulkopuolisia ammattimiehiä, niin..
Enkä mä yleensä puhu ihan mitä sattuu täällä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ne ottaa pankista lainaa, ja ne on ahkeria tekemään töitä.
Mulla on monta lestadiolaista työkaveria, ja kyllä olen tuosta sanomastasi täysin eri mieltä....
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins tallustamassa:Onhan niillä se "hyväveli"-järjestelmänsä. Paljon tehdään toisille talkoita, ja monet ammattitaitoa vaativat rakennustyöt saadaan "omasta porukasta", useimmiten talkoilla.
Saahan talkoita pitää.
Perinteinen talkootyö
Oli miten oli, mutta jos suurin osa taloa on rakennettu ilman ns palkattuja ulkopuolisia ammattimiehiä, niin..
Enkä mä yleensä puhu ihan mitä sattuu täällä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:jos on iso perhe, hyvänen aika onhan sitä tilaa oltava, talkoot on meillä yleinen käytäntö, työtä tehdään paljon ite! meillä 145m2 talosta 130000 (noin) lainaa, se on vähän just ton oman työn takia.
suuret suvut, on varmasti joka alan asiantuntijaa ja noihin puustelli hommiin en usko, lestaadiolaisia on niiiin paljon, et hullua ois yrittäjälle antaa jokaiselle, pelkän uskon perusteella alennusta..
Aina näitä kyselijöitä ja ihmettelijöitä löytyy, useimmiten se arvostelu tehdään negatiiviseen sävyyn. Yrittettävä on jos täällä ison perheen aikoo kasvattaa.
Joka asiaan saa tikulla kaivaa, jos haluaa, miks näin, miks tää sallittua jos tuo ei oo... kattokaa mielummin tätä uskontoo laajakatseisemmin, uskomme jumalaan, yritämme elää jumalansanan mukaan..tässä maailmassa tulee uusia asioita, teknologia kehittyy, teemme sen mukaan ratkaisuja, onko uudet asiat hyväksi meille, onko meillä hyvä ja helppo uskoa jos esim.käytämme internettiä..tms.. nää internetit on nykyään niin monen työväline, että sallitaan, ite tietää millä sivuilla pyörii...saunakaljan saa juoda, jos mausta tykkää, emme juo juopuaksemme..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis esikoislessunuorista varmaan 90% polttaa, mut vaan harvat juo.
Ja mä ainakin käsitin et toi poreamme-juttu ois ollut vähän sisäpiirivttuilua, kun se isokiho lestadiolainen Toivo Sukari (Idea-parkin ja Maskujen perustaja/omistaja) oli vähän kikkaillu kännipäissään poreammeessa tuttavapariskunnan naikkosen kanssa ja nyt se nainen syyttää sitä raiskauksesta... ja puukkohan Sukarien talolla heilu kanssa sinä yönä.
Että semmosia rauhallisia ja alkoholittomia pippaloita lestadiolaisilla...
!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis esikoislessunuorista varmaan 90% polttaa, mut vaan harvat juo.
Ja mä ainakin käsitin et toi poreamme-juttu ois ollut vähän sisäpiirivttuilua, kun se isokiho lestadiolainen Toivo Sukari (Idea-parkin ja Maskujen perustaja/omistaja) oli vähän kikkaillu kännipäissään poreammeessa tuttavapariskunnan naikkosen kanssa ja nyt se nainen syyttää sitä raiskauksesta... ja puukkohan Sukarien talolla heilu kanssa sinä yönä.
!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Ei Sukari ainakaan vanhoillislestadiolainen ole.. että lienet erehtynyt?
Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis esikoislessunuorista varmaan 90% polttaa, mut vaan harvat juo.
Ei Sukari ainakaan vanhoillislestadiolainen ole.. että lienet erehtynyt?
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:Mä jäin kans miettii että saako lessut röökata ja vetää viinaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Kökkönen: Missä päin Suomea sun esikoislestadiolais-tutut asuu?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ite seurustellu esikoislestadiolaisen kanssa parisen vuotta (ite en oo, mihin se sitten kaatuikin..). Seuroissa lähes kaikki röökas ja ite kun olin tottunu humpettelee kännissä kaupungilla, niin huomas, että niin vetää viinaa myös esikoislestadiolaisnuoret. Alle täysikäiset bilettää kotibileissä "omalla" porukalla, kun jonkun porukat on jollain uskonreissulla ja kuvittelee et kullannuput vaan potkii palloa kiltisti. Ja eihän kukaan käräytä ketään, kun ollaan samaa porukkaa ja samassa liemessä.
Ja sit täysikäisiä esikoislessuja näkyi kyllä kummasti baarissakin. Toiset ryyppäs toiset ei.
Jotkut tosin oli ottanu kotona aika hyvin pohjia ja sitten baarissa joivat kiltisti limua..
Sivusta seuranneena aika tekopyhää! Joku voi sanoo et mä oon katkera, mut ihan sama. Mä en sitä hyväkskäyttäjää huolis ikinä enää takasin. Nyt perhe ja lapset pakanamiehen kaa ja elämä hymyilee![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Sen sanon teille ihmetteliöille,että moni kakku päältäkaunis mutta sontaa sisältä.
Monesti uskovaisilla on keskenään tosi kova elintasokilpailu,mitä minä vihaan yli kaiken.
Alkuperäinen kirjoittaja näin:Kyllähän kymmenestä lapsesta saa aika kivat lapsilisät... Sitten kun vaatteet kierrätetään kaikilla ja leluja ei juurikaan ja harrastuksia ei saa "uskonnon" varjolla harrastaa niin eihän niistä lapsista ole muita kuluja kun ruokalasku.