Miten mä saan miehen ymmärtämään? Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Että voi ihmisellä olla kova kallo! Hermot meinaa mennä.

Kotihommat lankeaa melkeinpä kaikki mulle, mitä nyt mies vie roskat ja välillä auttaa siivoamisessa, lähinnä kerää vanhat lehdet kierrätykseen.

Käyn kaupassa, laitan ruuat, hoidan lapsen, hoidan iltasadut ja nukuttamisen, pesen pyykit ja tiskit, korjaan puhtaat kaappeihin. Ja todella tykkään puuhailla ja hoitaa kotia.
Herään joka armas aamu lapsen kanssa seitsemältä.

Nyt mies on lomalla ja vetkuttelee sängyssä puolille päivin.

Mua ei tässä tilanteessa rassaa mikää muu kuin se, että mä en ole yhtenäkään aamuna miehen lomalla ollessa saanut nukkua pidempään.
Koitin jo ehdottaa, että menisi lapsen kanssa vaikka äidilleen yhdeksi yöksi, että saisin levätä ja nukkua. Pisti harkintaan!

Ongelma on siis se, että mies ei tajua että minäkin tarvitsisin joskus pienen hengähdystauon arjesta.
Miten sen saa tajuamaan?

Teepä niin, että kokeilette viikon ajaksi vaihtaa roolejanne, miehesi saa hoitaa kaikki sinun hommasi ja sinä miehen "hommat". Saattaisi miehen mielipide asiaan muuttua viikon jälkeen. Koska hänellä ei ole kokemusta siitä työmäärästä mitä sinä teet, hän ei osaa arvostaa sitä.

Ei kai mitenkään... Kuulostaa tutulta. Mulla tosin kaksi pientä lasta hoidettavana. En kyllä anna miehen lojua kuin max. 9 saakka, kunnes häädän ylös edes leikkimään lasten kanssa. Kertaakaan en ole lasten jälkeen nukkunut klo 8 pidempään..

Ei muuta kuule kuin varaat ittelles pikku loman vaikka tuttavan tahi sukulaisen luona, muutama yö poissa kotoa, niin että vastuu on täysin miehellä (Varmasti osaa lapsen hoitaa kun on pakko). Ehkä hän sitten tajuaa mikä duuni sulla on.

Meillä mies on suoraan sanonut että ei tajua miten jaksan tätä "rumbaa" kotona, että hän tulis hulluks jos ei olis töissä päivällä. Siksi hän jeesiikin ihan kaikessa töiden jölkeen jotta saadaa kumpikin sitä omaa aikaa ja yhteistäaikaa, niin keskenään kuin tietysti perheenäkin. Hänen motto mulle on että sun työ on päivällä hoitaa lapset, ei muuta. Kotihommat on yhteisii ja ne tehdään kun molemmat on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja saat hengähdystauon kun lapset kasvaa:
Ei kotitöissä niin väsy että pitäs puoliin päiviin maata.

Sun mielipide on siis se, että äiti ei tarvitse lepohetkeä?

Enkä mä puolille päivin makoilisi, tahtoisin vain nukkua aamulla hieman pidempään, herätä omaan tahtiini.

Alkuperäinen kirjoittaja saat hengähdystauon kun lapset kasvaa:
Ei kotitöissä niin väsy että pitäs puoliin päiviin maata.

Sinä olet ilmeisesti parisuhteessa se laiska ja saamaton osapuoli, jos edes parishuteessa olet, kun et ymmärrä.

Yhteistyössä