Voiko miehen jättää vaan siksi että se on ihan helvetin laiska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en kyllä jäisi suhteeseen missä apua ei olisi tarjolla kun sitä pyytää ja suorastaan "käskettäisiin" tehdä asioita :(

Meillä mä olen kotiäitinä ja mies painaa pitkää päivää duunissa, joten luonnollisesti teen siis lähes kaiken : siivoan, laitan ruoan ja hoidan lapset.
Arkisin mies ei juurikaan osallistu mihinkään kotiaskareeseen, vaan saa ihan rentoutua töiden jälkeen (lähtee siis viiden jälkeen aamulla töihin ja on kotona illalla 16-17 aikoihin).
Viikonloppuisin saan kyllä apua pyytämällä, mutta mielummin sitä itse tekee sit kuitenkin kun pyytää apua, vaikkei aina itsekkään jaksaisi. Ja mä kyllä olen vähän sellainen että passaan mielelläni miestä (hän ei siis koskaan pyydä vaan itse haluan näin tehdä) :ashamed: Teen iltapalat valmiiksi ja kannan eteen ihan mielelläni :) Olishan se tietty kiva itsekkin saada joskus tällaista kohtelua osakseen, mutta ei taida vanha koira enää uusia temppuja oppia ;)
Meilläkin on monesti käyty keskusteluja kuinka voisi oma-aloitteisesti tehdä jotain pientä edes kun on kotona.. Mm. sovittu että mä täytän astianpesukoneen ja hän tyhjentää - tää toteutuu max kerran viikossa :laugh:
Meille tulossa syksyllä neljäs lapsi, että ehkä se olisi taas kohta aika keskustella noista työn jakamisista kun kohta on kaksi pientä lasta viemässä huomion =)
Ja sanon nyt vielä sen, että mä en siis valita mistään, ymmärrän hyvin ettei mieheni yksinkertaisesti jaksa töiden jälkeen mitään, yöunetkin jäävät arkisin niin vähäisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
No en kyllä jäisi suhteeseen missä apua ei olisi tarjolla kun sitä pyytää ja suorastaan "käskettäisiin" tehdä asioita :(

Meillä mä olen kotiäitinä ja mies painaa pitkää päivää duunissa, joten luonnollisesti teen siis lähes kaiken : siivoan, laitan ruoan ja hoidan lapset.
Arkisin mies ei juurikaan osallistu mihinkään kotiaskareeseen, vaan saa ihan rentoutua töiden jälkeen (lähtee siis viiden jälkeen aamulla töihin ja on kotona illalla 16-17 aikoihin).
Viikonloppuisin saan kyllä apua pyytämällä, mutta mielummin sitä itse tekee sit kuitenkin kun pyytää apua, vaikkei aina itsekkään jaksaisi. Ja mä kyllä olen vähän sellainen että passaan mielelläni miestä (hän ei siis koskaan pyydä vaan itse haluan näin tehdä) :ashamed: Teen iltapalat valmiiksi ja kannan eteen ihan mielelläni :) Olishan se tietty kiva itsekkin saada joskus tällaista kohtelua osakseen, mutta ei taida vanha koira enää uusia temppuja oppia ;)
Meilläkin on monesti käyty keskusteluja kuinka voisi oma-aloitteisesti tehdä jotain pientä edes kun on kotona.. Mm. sovittu että mä täytän astianpesukoneen ja hän tyhjentää - tää toteutuu max kerran viikossa :laugh:
Meille tulossa syksyllä neljäs lapsi, että ehkä se olisi taas kohta aika keskustella noista työn jakamisista kun kohta on kaksi pientä lasta viemässä huomion =)
Ja sanon nyt vielä sen, että mä en siis valita mistään, ymmärrän hyvin ettei mieheni yksinkertaisesti jaksa töiden jälkeen mitään, yöunetkin jäävät arkisin niin vähäisiksi.

sä et eläisi ap:n kaltaisen miehen kanssa.?? Haloo sähän elät. Ootko vähän tyhmä. Itse vaan passaat valittamatta.

Itsekkin varmaan jaksaisit sitten vielä 12 tunnin työpäivän jälkeen hoitaa kodinkin siihen lisäksi?

Pitäiskö mun pyöritellä peukaloita sitten koko päivä ja odottaa että mies tulee kotiin, että voin hänelle nakittaa kaikki kotihommat? Siinä on kuitenkin vaan se 3 tuntia aikaa ennenkuin lapset menee nukkumaan, joten mun mielestä on tärkeämpää että isä leikkii lastensa kanssa sen ajan kuin että imurois ja pesee lattioita.

Ja meillä kyllä mies osaa korjata jälkensä, ja hoitaa pyydettäessä pöydän kattamisen.. Vaikka taitaa nuo lapset aina "varastaa" senkin homman.

Ja se, että laitan iltapalat yms hänelle samalla kuin itselleni teen,
ei tuota mitään ylimääräistä työtä erikoisemmin mulle, joten miksi mä siitä valittaisin?
Ja samalla kun itse kävelen sohvalle leipieni kanssa, niin miksi en samalla toisi niitä miehen leipiä?

ei tuota mitään ylimääräistä työtä erikoisemmin mulle, joten miksi mä siitä valittaisin?
Ja samalla kun itse kävelen sohvalle leipieni kanssa, niin miksi en samalla toisi niitä miehen leipiä?

seli seli seli

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

seli seli seli

No sille mä ne voi mitään, ettei sun kaltainen teini ymmärrä mitään työnteosta saati sitten arjen pyörimmäisestä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

seli seli seli

No sille mä ne voi mitään, ettei sun kaltainen teini ymmärrä mitään työnteosta saati sitten arjen pyörimmäisestä :laugh:

Muuten kertomasi on oikein ihanaa ja meilläkin tuota on, tahtoisin vain varmistaa että tekeehän miehesi myös sinulle noita palveluksia? Siis tarpeeksi usein, ei kahdesti vuodessa renkaan vaihdon yhteydessä...?

Mulle riittää ihan että saan osakseni sitten hellyyttä ja huomiota kun lapset saadaan nukkumaan.
Hierontakin tuntuu paljon kivemmalta kuin se, että mies olisi imuroinut.
Ja meillä mies sentään osaa arvostaa sitä mitä mä teen kotona, kun tietää ettei sekään työ mistään helpoimmasta päästä ole.

Enkä mä voi sanoa, ettei hän koskaan_mitään_tekisi_kotona, koska se ei olisi totta,
apua siitäkin on, että leikkii ja katsoo lasten kanssa sillä aikaa kun mä sitä ruokaa teen..
Meillä tuo nuorinkin on vasta 11kk, joten usein roikkuisi mun lahkeissa kiinni :D

Niinhän se on, että mies toivoo, ettei nainen koskaan muutu ja nainen toivoo, että mies muuttuu. Ikävä kyllä kumpaakaan ei tule tapahtumaan avioliitossa... Eli turha odottaa miehen muuttumista ainakaan itsekseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Miksi se mihinkään muuttuis jos sä vaan maailman tappiin sitä passaat?

en mä sitä passaa.

Passaathan jos viet pyykkikasat pesuun, peset ne, teet ruuan, keität kahvin, leikkaat kakun yms....
Mene sinäkin löhötuoliin mässyttään karkkia, kerää ja pese OMAT ja LASTEN pyykit. Kerää vain omat ja lasten astiat tiskiin ja tiskaa ne mitkä on koneeseen ehtineet. Kata vain itsellesi. Voisin listata loputtomiin!! Eli älä passaa