Miten mahdollista hoitaa lapset kotona kouluikään saakka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös Vasemmistoliitto aja sitä kansalaispalkkaa tms?

Meillä lähti esikoinen suoraan kotoota eskariin. Mies keskituloinen, meillä pieni asuntolaina koska päätimme muuttaa maalle. Itse tein osa-aikatöitä ravintoloissa, eli ilta- ja viikonloppuekstrausta, saatiin muutama satanen kuussa sitä kautta rahaa, mutta lapset sai olla kotona. Nyt lähtee kakkonen eskariin syksyllä ja kotona on kohta vuoden ikäinen vauva, joten pari vuotta ainakin olen kotosalla, enköhän yritä olla sinne eskariin saakka osa-aikatöiden voimalla.

Itse olen myös kotiäidin kasvatteja, iskä oli pienituloinen, asuimme pienessä huoneistossa vuokralla, jaoin siskoni kanssa huoneen teini-ikään asti. Ihanaa aikaa, olen todella onnellinen että saatiin tuollainen lapsuus.

No ei se kodinhoitotuki nyt niin iso summa ole, etteikö sitä voisi sivutoimisena tienata aika helpostikin. Pari yösiivouskeikkaa/vko niin siinähän alkaa olla jo koossa.

no mä olen sisarusteni kanssa kasvanut niin että äiti on ollut kotona, eskarin olen käynyt.. äiti teki ilta/viikonloppu duunia kaupan kassalla.. ja kyllä, oli onnellinen lapsuus.
mutta siltikään en ole sitä mieltä että siitä pitäisi mitään ekstraa maksaa kenellekkään.
vaikka päivähoito tulee kalliimmaksi valtiolle kuin kotihoito (jossa maksetaan kotihoidon tukea)
niin se myöskin mahdollistaa suuremmat verotulot, joilla tämä yhteiskunta kuitenkin pyörii.
eri aloilla on osaajia (myös naisten keskuudessa) joita tarvitaan työpaikoilla, tarvitaan niitä ihmisiä sinne töihin tuottamaan niitä palveluita jotta yhteiskunta pyörii

kotihoito ei myöskään ole tae hyvästä lapsuudesta, ei se tarkoita että lapsi automaattisesti saisi tarpeeksi liikuntaa, ulkoilua, virikkeitä, uuden oppimista tai edes välttämättä ruokaa
mä olen kotihoidettu, mutta mä en missään tapauksessa itse jäisi koti äidiksi.
ja kun sanotaan että ei lapsi rahaa tarvitse, no.. ei se nyt ihan niinkään mene
onnellista laspuuttani nimittäin varjostaa juurikin se että ei ollut sitä rahaa tehdä kivoja juttuja, ostaa kaikkia tarvittavia ja haluttuja juttuja.

Yhteistyössä