A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :"On tää sinänsä outo tilanne, että ajatuksena tosi upea, että meillä nyt on tuollanen paikka mutta tosiaan se talous puoli murehdituttaa toden teolla."Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja :Kädestä suuhun tässä itsekin eletään. Ja 100 tonnin perintöverot odottavat. En silti itke. Voin itse valita, yritänkö selviytyä, vai myynkö omaisuutta verojen takia.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja näin:Kylläpä meidän köyhällä on vaikeaa. Mistä sitä rahaa nyt saisi?
Olen aina itsekin miettinyt sitä, että mistä näihin veroihin riittää sitä rahaa. Perintöveron maksaminen on varmasti pahinta maailmassa. Kun ensin saat ottaa vain 20 000 siitä päältä ja lopusta joudut maksamaan 10-16%, omaisuuden alakanttiin määritellystä arvosta.
Onhan se ikävää, jos perintösi arvo on tässä tapauksessa se vaivaiset reilut 330 000 euroa. Millä sitä veroa köyhä maksaa? Yksikään pankki ei tietenkään huoli 330 000 euron omaisuutta pantiksi pikkurahaa vastaan ja on ihan pakko mennä pesemään kerrostalojen rappukäytäviä. Itkettää. Itketään yhdessä...
Näin juuri. Mukavan kokoinen perintö teki köyhäksi ja vie leivän lasten suusta.
Jos ei ole varaa maksaa, ei ole varaa. Sitten pitää myydä ja ostaa loppuperinnöllä uusi kesäpaikka.
No en mä tässä nyt mitään sääliä anonut. Ja tiedän että kuulostan epäkiitolliselta, mutta kun aikalailla kädestä suuhun tässä ollaan elelty, laskut kyllä maksettu mutta ei meillä mitään säästöön ole jäänyt niin valitettavasti se vaan tuntuu isolta tuo verosumma.
No mikä sua sitten vaivaa? Mistä moinen ilkeä asenne? En mäkään tietääkseni ole itkenyt... vai missä kohtaa näin tein? Anteeksi, että asian otin puheeksi kun noin kovasti sua näyttää arsyttävän.
Minua ei ainakaan murehdituttaisi, jos teillä on omaisuutta tuplasti velkojen määrään nähden. Jos on pakko myydä, niin sitten on. Ei siinä suvun auta kauhistella, jos rahaa veroihin ilman myyntiä ei ole.
Jep, velkaa vaan... ei muuta kun autokaupoille kun se näköjään noin helppoa se velan ottaminen on. Ootko ajatellut että kaikille velka taakka niskassa ei ole kovin helppoa olla? Ja en ole täällä itkenyt yhtään mitään. Jos sä olet noin huoleton raha-asioissa ettet ikinä mitään murehdi niin pisteet sulle, monet muut ihmiset ei samaan pysty.