Miten me selvitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha olla

Vieras
mies on juoppo pilleristi narkki. Luuhaa öitään. Ei muka ole pettänyt, mutta oli kalsarit väärinpäin kun tuli himaan. Jonkun akan numero kännyssä. Rikkoi keittiön oven, heitteli astioita paskaksi, uhkaili mua väkivallalla ja yritti tulla päälle. Sanoo että rakastaa, haukkuu huoraksi. Mulla ja lapsilla ei oo paikkaa minne mennä, tää asunto on mun. Ukko ei suostu poistumaan. Poliisia en uskalla soittaa, ollaan sitten lastensuojelun kynsissä. Sanoin miehelle että haluan erota, hän uhkaa tappaa mut ja mun isän. Syyttää mua kaikesta. Mul on niin paha olla!Mitä mä teen?Olen miettinyt itsemurhaa, mutta sitä iloa en tuolle suo. Ja en halua että lapset joutuvat kasvaa ilma mua. Mulla ei oo muita kuin ne.
Ja mä vaan halusin rakastaa, ja tulla rakastetuksi. Mutta eihän tää oo rakkautta, eihän.
Ja mä vaan itken, itken aamusta iltaan. Odotan että joku tulis joskus ja veis mut pois, että tää kaikki ois vaan pahaa unta. Mutta ei kukaan tuu, ei kuule, ei näe, ei tiedä missä helvetissä elämme.

Menet lasten kanssa turvakotiin, ne auttaa siellä sua ja poliisi saa sillä aikaa hommata sen ukon pois. Mieluummin sä itse haet apua ennenkuin joku ulkopuolinen soittaa lastensuojeluun, ja sitten niistä onkin vaikeampi päästä eroon.

Siitähän voi naapurit jo soittaa lastenvalvontaan jos vain annat olla. Soitat poliisille ja hoidat miehen ulos talosta. On se sitte aina kumma että se on naisten lapsineen paettava johonki turvakotiin ja mies annetaan olla.

Sitä paremmalla syyllä poliisille soitto. Lastenvalvojat kyllä osaavat myös asiansa, ei niitä tarvitse pelätä, hyvähän se vain on, saavat suojella teitä mieheltä. Laita heti toimeksi, ihmeesti niitä voimavaroja alkaa kertymään kun on toiminnan aika. Siitä lähtee sinun selviäminen.

sulla on kaksi vaihtoehtoa: älä tee mitään tai tee jotain. sinä itse tiedät minkälaista elämää haluat elää, ei sitä muut tiedä sinun puolesta. jos haluat tuon ihmisen kanssa olla niin ole, jos et niin et ole. ei ole olemassa hyviä tai huonoja syitä siihen, miksi parisuhde päättyy. parisuhde päättyy jos päättää ja haluaa elämästään parempaa, jos ajattelee, ettei elämä ole omasta mielestään kivaa, silloin haetaan ja tehdään siitä elämästä kivempi. jossain mainoksessa se sanottiin, olet oman elämäsi toimitusjohtaja, siivooja, kokki, pyykkäri. =) koitahan jaksaa teit sitte minkä päätöksen vaan. ja itke toki se helpottaa hetkeksi, mutta muista lapset ruokkia ja ulkoiluttaa ja viettää aikaa. riippuen tietenki siitä minkä ikäisiä lapset on, jos ne on jo yli 10 v niin kyllä ne kaapista ruokaa löytää. =)

Herranen aika nainen.
Soitat poliisit, jos kerran itse olet kunnollinen ihminen niin ei sinulta lapsia oteta. Viranomaiset auttavat, että saatte miehen pois sieltä ja elämäsi lasten kanssa kuntoon.

Kun miehesi on putkassa jäähtymässä järjestät asiasi kuntoon. Miehen kamppeet pihalle ja avain pois.

Jos et poliiseja pysty soittamaan niin pakkaa välttämättömimmät lasten tavarat ja menkää vaikka isäsi luo ja pyydä, että hän auttaa järjestämään viralliset puolet erossanne ja miehen pois häätämisessä.

Voi rakas ystävä...
Ilmeiseti vielä rakastat miestäsi ja uskot kaiken vielä muuttuvan paremmaksi? Työni takia paljon nähneenä voin kertoa, että narkomaania ei voi auttaa kuin narkomaani itse, jos haluaa. Miehesi on haluttava hoitoon itse. Sinulla on vaikea päätös edessä, joko jäät ja kärsit tai lähdet ja vaikean alun jälkeen alat elää normaalia elämää lasten kanssa ilman pelkoa.
Miehesi uhkailee, mutta sen takia et voi jäädä. Voit hakea kiireellistä lähestymiskieltoa poliisilta. Se ei toki takaa, että mies ei sinua häiritse, mutta antaa poliisille keinon puuttua. Asiat eivät järjesty, jos sinä et niitä järjestä. Lasten takia se on sinun velvollisuutesi.

Tarvitset paljon tahtoa ja voimia päästäksesi irti tuollaisesta suhteesta. Se on aluksi äärettömän vaikeaa, mutta joskus vielä huomaat miten oikea päätöksesi lähteä oli. Hae rohkeasti apua viranomaisilta!

Toivottavasti et itse käytä aineita tjms ja anna lastensuojelulle aihetta viedä lapsiasi. Muussa tapauksessa lapsia ei kovin kevyin perustein sinulta oteta.

Tsemppiä tulevaan!!!

Voi että mua risoo nää kaikentietävät naiset, joilla on heti syyllistäminen kun joku uskaltaa avautua! Ensinnäkään vaikka tuo tilanne on tuollainen, tiedän ettei ole niin yksinkertaista tehdä päätöksiä ja tosta vaan heittää ukkoa pihalle... Ap:llä on varmasti monet kysymykset mielessä mitä tapahtuu jos tekee ratkaisun A, mitä tapahtuu jos tekee ratkaisun B. Ei ole niin mustavalkoisia nämä elämän asiat.
Ensinnäkin, annan täyden tukeni sulle aloittaja! Sulla ei ole helppoa ja yksinkertaista ratkaisua tilanteeseen. Mutta olet herännyt miettimään, ja se on jo alku. Itse turvakodissa lasten kanssa olleena, tosin hiukan eri syistä, tiedän ettei se ole paras vaihtoehto. Joillekin voi olla mutta riippuu ihan siitä millaista tukea saa.
Miehen uhkailut eivät tee asiasta helpompaa. Ok, voit tietenkin ilmoittaa poliisille, mutta mitäs sitten? Voit hommata lähestymiskiellon, mutta mitäs sitten?
Mulla eikä kenelläkään meillä ole vastausta miten sun kannattaisi toimia, mutta autan mielelläni miettimään ja tuen ratkaisussasi.
Paras vaihtoehto ei ole varmaankaan myös se että jäät miehesi rinnalle ymmärtämään ja toivomaan parempaa huomista. JOKIN ratkaisu pitää tapahtua, sen varmaan itsekin ymmärrät.
Pystytkö puhumaan miehesi kanssa asioista niiden oikeilla nimillä? Toisin sanoen: pystyykö miehesi puhumaan asioista kanssasi jotta jotain muutosta voisi tapahtua? Suostuisiko hän hakemaan itselleen apua? Jos hän ei näe omia ongelmiaan eikä kykene niitä myöntämään, se on jo selvä vastaus siihen, että hänen rinnalleen ei voi eikä kannata jäädä.

Eli miten sitten eteenpäin?

Paljon kysymyksiä, tiedän. Itsemurhahan ei ole ratkaisu lapsillesi, he jäisivät ilman äitiä ja sitähän et sinäkään tahdo. Eli se siitä...

Onko muita vaihtoehtoja? On. Mieti niitä. Mieti itsellesi tukihenkilö joka voisi auttaa. Sun ei tarvitse kantaa kaikkea yksin, tarvitset tukea ja et ole sen huonompi kun sitä haet. Päinvastoin, olet hyvä äiti ja ihminen, koska haluat muutosta elämäänne!

En osaa muuta sanoa kuin että kriisitilanteessa heikoinkin ihminen löytää yllättävästi voimia itsestään kun tilanne vaatii! Selviät siis! Ajattele jo nyt, että selviät tästä, tavalla tai toisella.

Lämmin halaus sinulle!

Ymmärrän ap:n tuskan. Äitini elää samanlaisessa tilanteessa ja on ollut siinä jo pitkään. Ja hän ON soittanut poliisin, käynyt poliisilla ja tämän kaiken tehnyt moneen kertaan. Aina sama vastaus: ei voi tehdä mitään, kun ei ole näyttöä. Ne kerrat, kun poliisit on käyneet niin tämä narsisti on saanut äitini vaikuttamaan hullulta, vaikka hän itse on sitä. Äitini on ottanut yhteyttä myös itse lastensuojeluun, mutta sieltäkin vain tuumattiin että "kun eihän se ole oikeastaan tehnyt vielä mitään". Siis on kyllä tuhonnut omaisuutta, mutta kun on senkin tehnyt niin ettei kukaan näe niin kukaan ei varsinaisesti voi todistaa, että juuri tämä mies on sen tuhonnut.

Ja noi fiksut vastaukset siitä, että heitä pellolle ja vaihda lukot niin ei toimi. Äijällä on asumisoikeus kuukauden vielä sen jälkeen, kun avioero on pantu vireille, joten ei voi vain napata äijää ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän ap:n tuskan. Äitini elää samanlaisessa tilanteessa ja on ollut siinä jo pitkään. Ja hän ON soittanut poliisin, käynyt poliisilla ja tämän kaiken tehnyt moneen kertaan. Aina sama vastaus: ei voi tehdä mitään, kun ei ole näyttöä. Ne kerrat, kun poliisit on käyneet niin tämä narsisti on saanut äitini vaikuttamaan hullulta, vaikka hän itse on sitä. Äitini on ottanut yhteyttä myös itse lastensuojeluun, mutta sieltäkin vain tuumattiin että "kun eihän se ole oikeastaan tehnyt vielä mitään". Siis on kyllä tuhonnut omaisuutta, mutta kun on senkin tehnyt niin ettei kukaan näe niin kukaan ei varsinaisesti voi todistaa, että juuri tämä mies on sen tuhonnut.

Ja noi fiksut vastaukset siitä, että heitä pellolle ja vaihda lukot niin ei toimi. Äijällä on asumisoikeus kuukauden vielä sen jälkeen, kun avioero on pantu vireille, joten ei voi vain napata äijää ulos.

Tästä syystä just turvakotiin!!