miten muistatte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niisku-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niisku-

Vieras
olisin kysellyt, miten muistatte lastenne kummeja esimerkiksi jouluna, synttärit/nimpparit? kahdella lapsella on kummallakin neljä kummia eli yhteensä 8. olemme jouluisin laittaneet paketin, joka sopii koko perheelle ( lahjakori herkkuja ) tai ostaneet lahjakortin ravintolaan koko perheelle, nimpparit yleensä kukitellaan ja kortit annetaan ( lapsen tekemä ) ja synttärit jää vähän vähemmälle, jollei ole ns. pyöreät tai muuten erityiset. kertokaa omasta tavastanne...

Kaikkia joulukorteilla :ashamed: mitä huomaavaisuutta...mutta niitä kummeja, joiden kanssa ollaan enemmän tekemisissä, muistetaan myös synttäreillä ja nimppareilla. Silloinkin usein vaan kortilla.

Meiltä myös lähtee joulukortit kaikille. Joskus lapset lähettää postia muuten vaan. Nimppareita ei vietetä omankaan perheen kesken mitenkään erityisesti, niin ei kummejakaan ole muistettu. Synttäreitä muistetaan, jos täyttää pyöreitä vuosia. Isompia tuliaisia viedään, kun käydään kauempana asuvilla kummeilla.

Miksiköhän muuten on niin, että usein kummien odotetaan muistavan lasta ja pitävän yhteyttä, mutta itse ei huomioida kummeja? Kyllä muistamiset ja yhteydenotto ovat paikallaan puolin ja toisin. Kummit varmasti ilahtuvat, jos heille laitetaan välillä esim. valokuvia lapsesta tai askarteluja ym. Isompi lapsi osaa jo itsekin suunnitella sitten ja soitella vaikkapa joskus. :)

4 lasta ja 13 kummia
Syntymäpäivänä vähintään onnittelut,joskus myös lahjakin.Jouluna lahja.
Osalle lähettelen kuvia ja tietoja mitoista ym,varsinkin vauva aikana.
Kyllähän se kummilapsenkin on oltava yhteyksissä kummeihinsa,edes jollain tapaa.

Meillä kaksi lasta ja molempien sylikummina on mun isoveli ja kummeina lapsuudenystävät (toisen tuntenut 2-vuotiaasta ja toisen 7-vuotiaasta) eli molemmilla pojilla on 2 kummia.

Me ollaan jouluisin muistettu joulukortilla ja n.50?n lahjalla jokaista kummilapsen osalta + sitten olen vielä itseltäni ostanut jonkun pienen lahjan. Synttärinä muistettan yhteisellä, pienellä lahjalla ja nimpparina ollaan kortti lähetetty. Kummit ovat myös joka vuosi saaneet valokuvaamossa otetun kuvan.
Itse muistan omia kummejani joulukukkaistutuksella jouluisin.

Yhteistyössä