Miten niin ei voi siivota, kun on lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
En tajua, miten voi olla niin vaikeaa siivota vaikka onkin lapsia. Siis kun jotkut väittävät, etteivät pysty siivoamaan koska heillä on lapsia. Samat ihmiset eivät sitten pysty tekemään mitään muutakaan koska heillä on lapsia. Totta kai lapsiperheessä puhtaanapidolla on ihan eri ulottuvuus kuin esim. kahdestaan asuvalla pariskunnalla taloudessaan, mutta se kertaimurointi per päivä ei pitäisi olla ylivoimainen urakka. :O

t. Itsekin lapsia omaava äiti, joka ihmettelee salaa kanssaihmisten oikeasti likaisia koteja.

Ymmärrän sen, jos ei tykkää siivouksesta, mutta ei siitä voi lapsia syyttää. Minulla on 3 alle 4-vuotiasta, mies viikot reissutyössä ja silti suhtkoht siistiä. Ei tässä ole tarkoitus kruunua kiillottaa, mutta ei mene minunkaan järkeen, miten _normaalien_ lasten kanssa ei vois muka siivota. Erityislapset ja koliikkivauvat nyt asia erikseen, mutta ystävälläni on 2 ja 4-vuotias ja lapset kuskataan mummolaan joka toinen päivä siivouksen ajaksi :o

[QUOTE="kääkkääk";30407382]Ei nyt kukaan joka päivä imuroi, herran jumala sentään, eihän? Ellei sitten omista karvaisia eläimiä, kuten koirat tai kissat tms.[/QUOTE]

Kyllä imuroi, meillä tosin on koira mutta siitä ei lähde karvaa kuin joskus muutama trimmauksen jälkeen.

Meillä on kaksi kissaa (lasten lisäksi), enkä todellakaan imuroi päivittäin! Jos olen töissä, kerta viikkoon perusteellinen siivous. Lomalla/ jos erityinen tarve, 2 krt max/vko. Toisekseen, en "omaa" lapsia, minulla on lapsia.

Joillekin se lapsenhoito on niin täyttä työtä, että sen lapsen perässä pitää kulkee joka sekunti. Ja sillo ku nukkuu, niin pitää istua sohvalla kusi sukassa, ettei se lapsi herää. Ja sit naukua, että ei saa mitään lapselta4/lapsilta tehtyä

Meillä ei imuroida kuin eteisen matot parin päivän välein.

Kaikki lattiat pyyhitään nihkeällä liinalla vähintään joka toinen päivä, ei päästetä pölyä leijumaan ilmaan kun tehdään näin.

Lapsia vain kaksi, 4 v ja 2 v. En todellakaan ole himosiivoaja mutta mummo aikoinaan sanoi että sotkuista saa olla vaan ei likaista.

Kyllä minä siivoan joka päivä, mutta ei meillä silti siistiä ole monestikaan.

Ja osan hommista jätän suosiolla ajalle kun lapsi on esim. ulkona toisen vanhemman kanssa, esim. tiskikoneen täyttö 2-vuotiaan kanssa on tuskaista kun rohmuaa kaikki kattilat ja pannut itselleen ja haluaa auttaa mutta iittalat vaan lipsahtelee käsistä...

Niin ja sitten en mä vaan aina jaksa. Eikä mun tarvikkaan aina jaksaa näin raskaana ollessa.

Voin kyllä siivota ja siivoankin vaikka on lapsia. Ongelma vaan on se että parin tunnin päästä siivouksesta vallitsee jo entinen kaaos. Siksi en pyrikkään mihinkään tiptopsiisteyteen.
Enkä imuroi joka päivä. Kerran viikossa kunnon imurointi ja sen lisäksi 1-2 kertaa viikossa eteiden mattoa yms. Levymopilla otan keittiön lattian vähintään kerran päivässä, yleensä useammin.

Yhteistyössä