[QUOTE="vieras";27378404]En kyllä ymmärrä miksi kaikki vähät vaivalla saadut roposet käytetään lastenvaatteisiin?
Tingitään asunnosta, vaunuista, kantokopista ja äidin harrastuksiksi valitaan vain ne ilmaiset.
Mulle taas ei mahdu ymmärrykseen miksi joku haluaisi noista tinkiä, jotta vauvalla on merkkivaatteet päällä!
Koska hyvätuloisia vauvanvaatteisiin tuhlaajia on paljon, pursuaa kirpputorit hyväkuntoisia ja kivoja lastenvaatteita halvalla. Eikö köyhemmät voisi näitä ostaa ja jättää kalliit vaatteet niille joilla niihin on varaa?[/QUOTE]
Ilmeisesti viittasit mun kirjoitukseen; vaikka pukisin lapsen ilmaisiin vaatteisiin, en usko että asuttaisiin kalliimmin. Ei niihin vaatteisiin nyt herran tähden niin paljon rahaa uppoa

Meille hieno asunto ei ole tässä vaiheessa tärkeää, ei haluta isoa lainaa vaan säästetään mielummin. Harrastukset on ilmaisia, koska nautin niistä. Voisin harrastaa kalliimmin, mutta en halua, en viihdy esimerkiksi ryhmäjumpissa vaan kävelen mielummin metsässä. Saatiin hienot rattaat halvalla käytettynä, niin miksi pitäisi ostaa kalliit?
Me ei tingitä mistään, jotta voitaisiin ostaa lapselle merkkivaatteita. Me tingitään monesta asiasta ihan muista syistä, ja kun rahaa jää sen verran että voi ostaa silloin tällöin jotain "luksusta" budjetin kärsimättä, niin miksi olisi huonompi vaihtoehto laittaa se ylimääräinen lapsen merkkivaatteisiin kuin vaikkapa kampaajalle tai äidin ratsastustuntiin, jos enemmän nauttii niistä vaatteista?
En tiedä miksi sait sen kyuvan, että me tingittäisiin asumisesta tai harrastuksista ostaaksemme merkkivaatteita vauvalle tai muillekaan perheenjäsenille, minä luettelin kohteita joissa me moneen muuhun tuntemaani perheeseen verrattuna säästetään kivasti, koska ap ihmetteli mistä me nuoret revitään rahaa, eikä se säästö todellakaan kokonaisuudessa tai edes suuremmissa määrin mene vaateostoksiin