Miten olette toipuneet munasarjan poistosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Multa postettiin toinen munasarja sunnuntai iltana ja pääsin kotiin maanantaina. Kaikki on sinänsä ok, mutta kovin vähän sain mielestäni tietoa siitä, että miten pitkään pitää olla ja kuinka varovainen ja kauanko kipuja on. 2 viikkoa sain sairaslomaa ja tänään olen ollu ekaa kertaa ylhäällä, kävin hammaslääkärissä. Hammaslääkärireissu väsyttikin niin, että kun siihen meni aamulla 9-10, niin heräsin sen jälkeen iltapäivällä kahdelta:).

Ihan ok, ei siihen toipumiseen kauaa menny, särkylääkkeitä jouduin syömään n.viikon. Henkisesti en ole toipunut kovinkaan hyvin... Todella hankala tulla raskaaksi ja nyt toisessa munasarjassa kysta, joka todennäköisesti joudutaan poistamaan kun ei ole itsellään lähtenyt/hävinnyt...

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23164842:
Henkisesti en ole toipunut kovinkaan hyvin... Todella hankala tulla raskaaksi
Auts!
Mulla taas ei ole tätä ongelmaa, kun sterilisaatio oli tehty jo 3 vuotta sitten. Siellä oli kysta ja kiertymä, joten ilmeisesti munasarjaa ei olis välttämättä poistettu, jos ei olis tuota sterilisaatiota ollu, mutta sen takia ei edes yritetty kiertymän avaamista.
Toisaalta kyllä kipu oli sellainen koko sunnuntai päivän, että siitä toipuminen henkisesti tuntuu olevan isompi juttu, kun olin odottanu. Kun joku kysyi asiasta, niin eilen viellä aloin itkemään, se kipu oli jotain käsittämätöntä!

Minä sain ensin vain viikon sairaslomaa (tähystyksessä poistettiin). Mutta hain kyllä sen toisen viikon, koska kivut oli melko kovia. Yksi niistä kolmesta "reiästä" oli järjettömän kipeä.

Ilmeisesti tässä ei siis ole mitään outoa, ettei mulla kyllä vielä ole ollu oikein intoa pukea päälleni, normaalia on siis olla viikko suhteellisen oikeasti kipeä.
Mulla on yksi reikä ihan parantunu, ei juuri enää edes kosketusarka, mutta kaksi isompaa on kipeitä. Mutta mä pelkään ihan kamalasti, että tulee jotain asiaan kuulumatonta, koska tosiaan se sunnuntai päivän kipu oli jotain täysin ennenkokematonta, sitä ei voi verrata mihinkään!

Oletteko pärjänneet sen jälkeen yhdellä munasarjalla? Tai onko tullut vaihdevuosioireita? Mulla on leikkauksesta nyt yli kolme viikkoa. Masentaa ja on kärtynen olo. Onko tämä jotain leikkauksen jälkimaininkia? Meneekö ohi?

Just toipumassa leikkauksesta. Vasen munasarja ja munatorvi poistettiin. Vaihdevuosioireita ollut jo aikaisemmin, ja oletan et nyt lisääntyy. Lekuriin vaan ja hormooneita kokeiluun, niin mää aion tehdä! Leikkauksesta 3 pv ja antoivat viikon lomaa, järkyttävän kipee on ja aion kyl hakea lisää lomaa...

Yhteistyössä