Miten olisit itse toiminut tilanteessa? Lapsen synttäreille kutsumisesta kysymys siis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos äiti välttämättä haluaa jättää luokalta 2-3 lasta kutsumatta ja kutsuu muut, ettei vain mene vararikkoon, niin kyllä silloin on vietävä kutsut kotiin ja sanottava omalle lapselle, että niistä ei puhuta mitään koulussa. Ja opettajat vahtimaan, että kiusaamista ei tapahdu. Tai nurkkaan, jotta muut tietävät, että kiusaaminen ja syrjiminen on väärin.

:o :o :o Kutsutko itse synttäreillesi sellaisia ihmisiä, joiden kanssa et hirveesti ole tekemisissä, ihan vain siksi, ettet samalla tule syrjineeksi ketään?

sopu sijaa antaa. ei voi tuolit olla ainut syy, jos sulla on vieraille istumapaikkoja 6 ja luokalla onkin 7 poikaa niin kyllä se yksi poika jotenkin saataisiin mahtumaan.
Juups, yksi menee vaikka koiran kupissa, mutta jos ajattelee koulukavereista, pihakavereista, harrastuskavereista ja muista kavereista samalla tavalla, että kaikki tai ei ketään, niin alkaa tulla ahdasta. Meillä on nimittäin lapset kutsuneet synttäreilleen sellaisiakin koulukavereita, jotka ovat rinnakkaisluokalla tai jotka ovat vaihtaneet koulua esim muuton vuoksi. Nekin pitää mahduttaa jonnekin.

Siinä, että yksinkertaisesti kaikkia ei vaan voi kutsua, lapsetkin oppivat sen, että ei tule itsekään kaikille synttäreille kutsutuksi. Eivätkä pahoita mieltään, vaikkei kutsua tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Mä luin ekan sivun ja kaksi viimeistä. Missä aluksi keskustellaan siitä, että neljä on kutsuttu ja neljä jätetty kutsumatta niin nyt keskustellaan siitä miten vanhemmat kiusaavat lastensa luokkakavereita :o . MITEN tähän on päädytty? Ei, en halua tietää tätä koko 9 sivua kahlaamalla.

On varmasti jokin syy miksi kaikkia ei ole kutsuttu, ehkä syy on siinä, että kaikki ei ole kavereita keskenään? Voisko olla mahdollista, että kiusaaja on jätetty kutsumatta?

Kohta on myös meidän pojan synttärit ja kaverit on kutsuttu. Ei kaikkia lapsemme tuntemia lapsia kuitenkaan...

meillä siis poika kutsui omalta luokaltaan 8 lasta, ja rinnakkaisluokalta 4. Omalta luokalta 4 jäi kutsumatta, ja todellakin siitä syystä ettei ole keskenään sen kummempia kavereita. Kiusaamisesta ei ole kysymys, eikä syrjimisestä. Eikä todellakaan myös siitä, että MÄ haluisin poikani jotakuta kiusaavan, tai ettei mulla olisi varaa tarjota juhlia 13 lapselle, kun nyt siis tarjoan ne 12 lapselle!!

tällästä se on ollu jo 80luvulla :/ meill lapset ainakin saa kutsua kaverinsa eikä väen vängällä sellasia joiden kanssa ei muutenkaan ole tekemisissä...nää on vaa asioita joihin on sopeuduttava ei mene noi nallekarkit aina tasan :/ ja jos mulle joku tollasen puhelun soittas ni voi varustautua että tekstiä tulee täältäkin. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jos äiti välttämättä haluaa jättää luokalta 2-3 lasta kutsumatta ja kutsuu muut, ettei vain mene vararikkoon, niin kyllä silloin on vietävä kutsut kotiin ja sanottava omalle lapselle, että niistä ei puhuta mitään koulussa. Ja opettajat vahtimaan, että kiusaamista ei tapahdu. Tai nurkkaan, jotta muut tietävät, että kiusaaminen ja syrjiminen on väärin.

:o :o :o Kutsutko itse synttäreillesi sellaisia ihmisiä, joiden kanssa et hirveesti ole tekemisissä, ihan vain siksi, ettet samalla tule syrjineeksi ketään?

Jos minä pitäisin kutsut kotonani, ja työkavereita olisi 10, jos jättäisin heistä 2-3 kutsumatta ja kutsuisin loput, kyllä se kiusaamista olisi.

Jos minä pitäisin kutsut kotonani, ja työkavereita olisi 10, jos jättäisin heistä 2-3 kutsumatta ja kutsuisin loput, kyllä se kiusaamista olisi.

Mutta jos et olis juurikaan tekemisissä noiden 3 kanssa? En vaan jaksa uskoa, että kutsuisit. Ja miksi yleensä olla tekemisissä ihmisten kanssa, joista ei pidä?

Oletko sinä työelämässä? Ei missään minun työpaikoistani ole koskaan ollut mitään tekemistä vapaa-ajan juhlilla ja työpaikkakiusaamisella. Hyvä niin, jotain kuitenkin rajaa sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
tällästä se on ollu jo 80luvulla :/ meill lapset ainakin saa kutsua kaverinsa eikä väen vängällä sellasia joiden kanssa ei muutenkaan ole tekemisissä...nää on vaa asioita joihin on sopeuduttava ei mene noi nallekarkit aina tasan :/ ja jos mulle joku tollasen puhelun soittas ni voi varustautua että tekstiä tulee täältäkin. |O
Nallekarkeista tuli mieleeni, että kuuskytluvulla lapsi sai koulussa tarjota synttärinään koko luokalle karkkia. Eli koko luokka oli siinä suhteessa tasa-arvoinen. Synttäreille lapsen kotiin tuli sitten vaan ne parhaat kaverit. Parhaat kaverit koulusta, pihasta jne.

No kyllähän se menee niin, että tämä on vapaa maa. Ei tarvi todellakaan velvollisuuden tunnosta tai mistään muustakaan johtuen kutsua ihmisiä jos ei halua. Idioottia hommaa kutsua ihmisiä vain koska on ns. pakko. Ja jos siitä joku pahoittaa mielen niin kattokoon peiliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Oookkei. Sinä 'vieras', tämä näyttää menevän hiukan yksinpuhelun puolelle ellei jopa provosoinnin. Ole hyvä ja lopeta.

Jätkä, moderaattori

*jättää aiheen*

Sama täällä. Saavat mustat jatkaa puhumista kiusaamisesta. Jätetään taas joku ulos, niin on hyvä mieli kaikilla, ketkä saavat jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nallekarkeista tuli mieleeni, että kuuskytluvulla lapsi sai koulussa tarjota synttärinään koko luokalle karkkia. Eli koko luokka oli siinä suhteessa tasa-arvoinen. Synttäreille lapsen kotiin tuli sitten vaan ne parhaat kaverit. Parhaat kaverit koulusta, pihasta jne.

karkkeja meilläkin jaettiin ala-asteella koko luokalle.tai sai jakaa...ja parhaimat kaverit kutsuttiin ja oli paljon näitäkin et 2-4 jäi kutsumatta muut sai kutsun..

karkkeja meilläkin jaettiin ala-asteella koko luokalle.tai sai jakaa...ja parhaimat kaverit kutsuttiin ja oli paljon näitäkin et 2-4 jäi kutsumatta muut sai kutsun..
Mun kouluaikoina luokkakoot oli niin isoja, että kukaan ei kutsunut koko luokkaa synttäreilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Älyhoi:
No kyllähän se menee niin, että tämä on vapaa maa. Ei tarvi todellakaan velvollisuuden tunnosta tai mistään muustakaan johtuen kutsua ihmisiä jos ei halua. Idioottia hommaa kutsua ihmisiä vain koska on ns. pakko. Ja jos siitä joku pahoittaa mielen niin kattokoon peiliin.

Älyhoi! Tosellakin on vapaa maa, mutta kyse on hei pienistä LAPSISTA. Vähän empaattisuutta äideiltä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:

Älyhoi! Tosellakin on vapaa maa, mutta kyse on hei pienistä LAPSISTA. Vähän empaattisuutta äideiltä!

Sääli on sairautta.

Alkuperäinen kirjoittaja älyhoi:

Sääli on sairautta.

Empaattiskyvyttömyys vasta sairautta on! Sulla taitaa olla jokin persoonallisuushäiriö tai sitten sua on kiusattu pienenä oikeen helv. ja jätetty aina ulkopuolelle ja nyt nautit kun joku muu saa saman kohtalon.

Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja älyhoi:

Sääli on sairautta.

Empaattiskyvyttömyys vasta sairautta on! Sulla taitaa olla jokin persoonallisuushäiriö tai sitten sua on kiusattu pienenä oikeen helv. ja jätetty aina ulkopuolelle ja nyt nautit kun joku muu saa saman kohtalon.

EHheheeeHEeeee =)

Meillä poju saa kutsua 12 kaveria synttäreilleen ja vähän yli puolet on samalla luokalla. Kutsut toimitetaan kouluajan ulkopuolella. Poika saa itse päättää ketkä kutsuu. Sitäpaitsi luokalla on yhteensä 17 jäpikkää ja sen lisäksi vielä muut kaverit niin kyllä olis 2h kestävät synttärit melkosta häipäkkää.

Yhteistyössä