Miten opetella elämään omaa elämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon oikeastaan jo monen vuoden ajan elänyt silleen kun seurustelu suhdetta alkoi kaipaamaan että on päivittäin miettinyt ja melkeempä jopa etsinyt mistä mahtaisin löytää itselle kumppanin ja tapaillut useampaa ihmistä.
Tuntuu että tuo kumppani on elämässä se tärkein asia ja sitten vasta kun sen on löytänyt niin pystyy elämään omaa elämää. Ja jos olen löytänyt semmoisen jota tapailisin usiasti niin alan ressata hirveästi tilannetta ja pelkäämään että hän jättää ja epäilemään häntä.
Esim jos ei vastaa pitkään aikaan tai ei halua nähdä kun itse haluaisin (pettää/ei olekkaan kiinnostunut musta). Saatan jopa tulla ahdistuneeksi.
Tästä johtuen esim en ota semmoista kumppania joilla on läheisiä miespuolisia kavereita(pidän näitä entisinä panoina tai et muija helpommin on pettäjä tyyppi) tai kulkee baareissa kun epäilen ihan hirveästi kun jätkät sielä rupiaa iskemään häntä tai nainen itse sielä humalassa flirttailee muille.
Oma riittämättömyy + entisessä suhteessa muija petti niin on tehnyt itsestä näin vainoharhaisen. Mutta silti en osaa elää omaa elämää ennenkuin löydän semmoinen oikia vierelle. Niin miten ihmeessä voisin elää omaa elämää enkä ressata näin paljon parisuhteesta? Joka päivä miettii näitä parisuhde kuvioita ja pyörii tinderissä jos sieltä joku sopiva löytyisi.

Sun pitää pystyä luottamaan toiseen ilman jatkuvaa epäilyä uskollisuudesta. Liiallinen mustasukkaisuus on varmasti tosi monessa parisuhteessa se ongelma kohta. Miespuoliset kaverit ovat yleensä ihan ok jos kumppani on rehellinen niiden historiasta yms että ovat olleet vain kavereita. Itsellä on puolet kavereista naispuolisia joten mustasukkainen kumppani ei itelle toimisi. Jokaisella on oikeus suhteen alussa pieneen mustasukkaisuuteen, kunhan ei kokoajan ala epäilemään toista. Kun oppii tuntemaan ja luottamaan toiseen yleensä ei halua aikaansa vaivata turhalla mustasukkaisuudella. Oikea löytyy yleensä sattumalta kohdalle. Jos satut löytämään mielenkiintoisen naisen, niin puhukaa alusta asti rehellisesti kaikesta yms. ajatuksista, tunteista. T-21v jäbä kolmen vuoden parisuhteesta.

Tee päätös, että puoleen vuoteen et ala mihinkään suhteeseen. Vaikka millainen emäntä tulisi vastaan, niin seuraavat puoli vuotta on pyhitetty vain itsellesi. Laita kalenteriin merkki toukokuun lopulle, että silloin vasta palaat suhdeasioihin.
Keskityt itseesi ja siihen, mikä on kivaa.
Näin lopetat koko ajan asian stressaamisen.

Tee päätös, että puoleen vuoteen et ala mihinkään suhteeseen. Vaikka millainen emäntä tulisi vastaan, niin seuraavat puoli vuotta on pyhitetty vain itsellesi. Laita kalenteriin merkki toukokuun lopulle, että silloin vasta palaat suhdeasioihin.
Keskityt itseesi ja siihen, mikä on kivaa.
Näin lopetat koko ajan asian stressaamisen.

Muuten hyvä vinkki mutta en vain osaa elää itselleni pelkästää. Ei mulla ole elämässä sellaista sisältöä josta tulisin onnelliseksi. Kavereita ei hirveästi ole joiden kanssa olla tekemisissä kun viettävät niin paljon aikaa kumppaneittensa kanssa. Tuntuu vain että hyvän parisuhteen kautta voin olla ainoastaan onnellinen.

Muuten hyvä vinkki mutta en vain osaa elää itselleni pelkästää. Ei mulla ole elämässä sellaista sisältöä josta tulisin onnelliseksi. Kavereita ei hirveästi ole joiden kanssa olla tekemisissä kun viettävät niin paljon aikaa kumppaneittensa kanssa. Tuntuu vain että hyvän parisuhteen kautta voin olla ainoastaan onnellinen.
Opettelet.
Sinun pitää etsiä uusia harrastuksia. Joku uusi liikuntajuttu yhdelle illalle, toiselle illalle vaikka espanjan kielen alkeiskurssi. Alat lukemaan, käyt elokuvissa, kahviloissa ja teet pitkiä kävelylenkkejä uusissa maisemissa. Keksit kaikkea tekemistä, niin ei ole aikaa vatvoa parisuhdeasioita.

Yhteistyössä