Miten opettaa vauva tutille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
2kk ikäinen vauva ei osaa pitää tuttia suussa, hiljenee kuitenkin kun tutin laittaa suuhun ja tykkää ilmeisesti syödä sitä. Voiko tuttia laittaa kiinni suuhun vaikka lakilla tai ihoteipillä?

muistan tuon vaiheen kun vauva olis tykännyt tutista mutta kun se ei vaan pysynyt suussa,juurikin 2kk tai vähän alle. Mäkin mietin et saisko jonkin huppuhatun reunalla tuettuu tms.... mutta nopsaa sit opi viikossa tai jotain.

[QUOTE="aapee";28459103]No olen kuullut että jotkut opettaa teipin avulla syömään tuttia. Onko se sitten jotenkin vaarallista tms?[/QUOTE]

En kyllä teippaamista tullut ajatelleeksi,jotenki kamala idea... Oppii kyllä nopeaan jos tutista tykkää,ei kestä kaunan,maltappa hiukan.

Miksi sitä tuttia on pakko oppia imemään? Mulla kumpikaan muksuista ei tuttia huolinut enkä sitä sit liikaa tuputtanutkaan ja hyvin ollaan tultu toimeen... Ja ei, en ole tuttivastainen.

[QUOTE="aapee";28459103]No olen kuullut että jotkut opettaa teipin avulla syömään tuttia. Onko se sitten jotenkin vaarallista tms?[/QUOTE]

Miksi lapsen pitäisi oppia sitä syömään.

Eikö ole hyvä, ettei sitä kaipaa ja siihen opi, jää se vieroitus siitä sitten pois.

Oma vauvani söi satunnaisesti 5kk ikään tuttia. piti hetken suussa ja joskus kauemmin. Otimme sitten sen kokonaan pois ja hyvin meni

Meillä esikoinen ei huolinut tuttia ollenkaan, tosin ei sitä tuputettukaan kovin pitkään ja sitten unohdettiin koko homma. Ei ole kaivannut ollenkaan. Kuopukselle minun piti ostaa kaupasta tutti, mutta se aina unohtui ja eipä tuokaan taida tarvita sitä. Ikää nyt 4,5 kk.

Jos vauva itkee niin sitten itkee.. Ja jos on nälkä niin sitten saa rintaa. Tyytyväinen kaveri :) En ole tuttivastainen minäkään, mutta minulle on syntynyt vauvojA,joilla ei ole suuri imemisen tarve ja jotka ovat perustyytyväisiä tapauksia. Minun kavereilla on ollut vauvoja, joille tutti on ollut todella tarpeen, joten ymmärrännsenkin puolen.

Tarvitseeko ap sinun vauvasi tuttia vai oletko ajatellut opettaa ihan tavan vuoksi?

Yhteistyössä