miten pääsen yli tästä...help :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
minut raiskattiin kolme vuotta sitten :( tekijä oli vanha ja muistan sen ällöttävän parran....
minulla on ihana mies :) olen vain kauhukseni huomannut että kun mies ei ole ajanut partaansa, mulla alkaa oksettaa enkä pysty oleen miehen lähellä, en pussaamaan enkä mitään :( parta ällöttää! miten voin kertoa tään miehelle? Se on toosi vaikeaa :( hän tietää kyllä tästä raiskauksesta mutta siitä puhuminen miehelle on todella vaikeaa koska ei hän halua kuulla siitä mitään...
Olen usein sanonut että aja tuo parta, en tykkää siitä tyyliin....
mutta jos hän ei aja ja parta on viikonkin se saa minut huonoksi! En olis uskonu että mulla tulee vielä kolmen vuoden jälkeen tämmönen ongelma...
Tärkeää olis kai että mies tietäis mutta miten kerron?

Yritäpä käydä rauhallisesti miehesi kanssa keskustelu asiasta silloin, kun miehelläsi ei ole partaa. Lisäksi suosittelen sinua hakemaan apua tilanteeseen ammatti-ihmiseltä. Tietoja ensiksi saat esim. raiskattujen tukikeskuksesta tms. paikoista.

Ammattiapua suosittelen minäkin.
Mutta miehesi tekee kyllä ällöttävän väärin, jos sanoo, ettei halua kuulla asiasta mitään... Hänen tehtävänään on puolisona tukea sinua, ja siihen kuuluu noiden asioiden läpikäyminen.

olen ollut terapiassa, se loppui koska ei ollut mitään hyötyä...
tai tämä parta juttu on kyllä tullu ihan vasta...mulla vaan ei ole aikaa käydä missään ku on lapsia jne...
toivottavasti mies ei suutu ja sano...ai muistutanko sitä raiskaajaa, kiva! Voin hyvin kuvitella hänen sanovan noin...

yleensä traumat tulee esille vasta jälkeen päin. jokin asia mikä saattaa alitajuntaisesti muistuttaa siitä kuka on rikkonut sun omaa koskemattomuuttas saattakin yleistyä niin että kaikki sen saman pienen piirteen omaavat ällöttävät. etenkin jos joutuu olemaan läheisimmin tekemisissä. Minua ei ole raiskattu mutta melkein ja tietty biisi muistuttaa siitä ja saa voimaan pahoin. :/

Tiedän tunteen. Minut on yritetty raiskata joskus hamassa menneisyydessä vuosikausia sitten.

Tuosta tunteesta kun vieras makasi päällä ja piti molemmista käsistä kiinni jäi ahdistava kokemus.

Meni siis vuosia ja aina kun seurustelusuhteen alussa sänkypuuhat tulivat ajankohtaiseksi ja mies makasi päällä pitäen käsistäni kiinni sain paniikkikohtauksen.

Tuohon auttoi aikaa myöten vain se, että kerroin tapahtuneesta seurustelukumppanilleni ja pikkuhiljaa asia helpottui. Suosittelen siis avoimuutta.

Yhteistyössä