Miten päästä eroon tästä? Pöpökammo ja lapsen suojeleminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja not right
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

not right

Vieras
Eli minulle, jonka en koskaan kuvitellut voivani olla pöpökammoinen iski sekin vitsaus nuorimmaisen ollessa pieni ja koko perheen jatkuvan sairastelun myötä tuolloin.
Kuopus on jo reilu 3v ja pelkään edelleen varsinkin yleisillä paikoilla, kaupoissa jne tartuttavani käsieni välityksellä lapseen jonkin taudin. En koskaan kosketa lasta kasvoihin yleisillä pakoilla ja kartan viimeiseen asti ettei meidän tarvitsisi käydä yleisissä vessoissa :(
Mietittekö koskaan tällaisia? Tiedän ettei tämä ole normaalia ja vihaan itsessäni tätä piirrettä todella!!! Ahdistaa itseänikin tämä ja ketuttaa etten pääse tästä järkiajattelulla eroon. En ikinä ennen kuopusta ole osannut edes olla pöpökammoinen ja nyt tämä on suorastaan vitsaus.
Myös pestessäni häntä suihkussa pelkään, että käteni ovat likaiset ja hän saa niiden kautta jotakin. Yleisesti tuntuu, että teenpä mitä tahansa hänen kanssaan, jossa olen lähikosketuksessa häneen täytyy minun ensin pestä käteni.....
Tämä on ihan syvältä sieltä, sairasta, tiedän sen. Onko kukaan onnistunut pääsemään omin neuvoin tämmöisestä eroon vai pitäisikö lähteä "kallonkutistajalle"?

Koita ajatella että kummasta on enemmän haittaa; tuosta neuroottisesta asenteesta ja tavoista vai siitä, että lapsi kosketellaan ja hellitään normaalisti? Kumpi on normaalia elämää ja kumpaan haluat lapsesi tottuvan? Jos et pääse eroon pian omin avuin niin hae ihmeessä apua.

Yleensä tuommoinen neuroosi kehittyy defenssinä johonkin hallitsemattomuuden pelkoon.

Mitä muuta elämässäsi on menossa? Jonkun läheisen sairaus? Parisuhteen kiikkeryys? Esikoisen itsenäistyminen?

Ihan järkevää tuo ylihygieenisyys julkisilla paikoilla, nykyään kun oon niin paljon tauteja liikkeellä. Suihkussa ei kyllä tarvi pelätä että kädet ois likaiset kun oot kerta jo pessyt ne.

Tiedän raastavan hyvin ettei tämä ole normaalia! Enkä missään nimessä halua siirtää tällaista typerää neuroosia lapsiini! Tiedostan sen, että tässä maailmassa ei voi elää, jos miettii liikaa tämmöisiä!
Kiitoksia asiallisista vastauksista! Koitan työstää asiaa kovasti itseni kanssa ja otan mielelläni lisävinkkejä vastaan!

No, mä voin kertoa, että käytän hemmetin paljon ylsieisä vessoja, koska mulla on ärtyneen rakon syndrooma.Ja stressivatsa. Ja meidän perheessä sairastettaan tosi harvoin mitään kulkutauteja. Kun pesee kädet normaalist(vessan jäkeen, ennen ruoanlaittoa jne.)i, niin sillä pärjää pitikälle.

Ne pöpöt on vaan hyväksi! Saa monipuolisemman bakteeriston suolistoon. Elimistö saa treeniä, pärjää sitte paremmin jos/kun tulee joku vahvempi pöpö joka sairastuttaa. Ajattele sitä. :)

Mulla oli vähän samantapaista vaikean vauvavuoden jälkeen. Lasta yritti suojella kaikin keinoin. Olin itse vähän masentunut ja melko epätoivoinen tilanteessa, jossa terveydenhuollosta löytyi apu vasta vuoden selvittelyjen jälkeen (vauvalla holtitonta oksentelua aiheuttava refluksi, joka paheni infektioista selvästi + maitoallergia).
Tilanne helpotti huomattavasti kun palasin töihin, pidän työstäni ja työkavereiden seurasta. Lisäksi kiertäviin pöpöihin on nyt pakko tottua, kun lapsi on hoidossa.
En itse kuitenkaan missään vaiheessa pelännyt kotona, vain julkisilla paikoilla.
Tsemppiä! Hae apua, jos yhtään siltä tuntuu.

Hyvä on välttää julkisilla paikoilla likaisin käsin koskettelemasta kasvoihin. Voihan niistä julkisista vessoista saada jonkun taudin, jos oikein huono tuuri käy. Jos peset kädet normaalisti kun tulet kotiin kaupungilta, niin voit ihan hyvin silitellä lastasi kun on puhtaat kädet.

Yhteistyössä