Miten paljon etukäteen voi tehdä kakkupohjan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiireinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiireinen"

Vieras
Lapsella on synttärit sunnuntaina ja mulla ei olis aikaa tehdä kakkua samana päivänä. Voiko munattoman ja maidottoman pohjan tehdä jo perjantaina? Entäs koristelu ja täyttäminen, meneekö kaurakerma huonoksi edellisenä päivänä tehtynä? Kiitos neuvoistanne jo etukäteen.

Pohjan voi tehdä 2 päivää aikaisemmin, mutta kerma kannattaa vatkata ainakin päälle vasta sunnuntaina. Ne välikerrokset voi täyttää jo edellisenä päivänä, mutta koristelu kannattaa jättää samalle päivälle.

Pohjan voit tehdä perjantaina, säilytä jääkaapissa.

Täyttää voi ja on hyväkin täyttää edellisenä päivänä, mutta koristelu vasta samana päivänä. Kaurakermasta en osaa kommentoida, kerran syönyt sellaista kakkua vain.

Kiitos neuvoista, oon tosi vähän tehnyt mitään kakkuja ja nyt vielä lapsen munaton ja maidoton ruokavalio on uusi haaste. Teen pohjan huomenna, täytän lauantaina imeytymään ja koristelen sunnuntaina siis.

Olethan maistanut sitä kaurakermaa etukäteen? Se ei ole kovin hyvää.

Tässä toinen päällystysresepti:
115 g margariinia (tummansininen flora tai tummansininen keiju on maidottomia) huoneenlämpöisenä
225 g tomusokeria
3 rkl kaakaojauhetta (Dumle ainakin on maidoton)

Vaahdota kulhossa. Kaakaon voi jättää pois. Olen tehnyt tällä aina edellisenä päivänä maidottoman ja munattoman kakun valmiiksi saakka.

Yhteistyössä