Miten pian raskautumisen jälkeen teille on tullut pahoinvointia tms? Onko tämä sitä vai onko elimistöni muuten vaan sekasin..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tää on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tää on?

Vieras
Raskaus ei periaatteessa voisi edes olla mahdollinen. Tai voisi, muttei voisi olla vielä niin pitkällä, että mitään oireita vielä olisi... vai..??

Pillerit jätin pois reilut kolme viikkoa sitten, eli jos ovulaatio olisi ollut noin viikko sitten niin voisin kyllä ehkä olla raskaana... Mutta ei kai mulla vielä pitäis mitään oireita olla?

Viime viikon torstaista asti ollut kummallista mahakipua/yököttävää oloa. Ei ole mikään mahatautikaan alkanut, mutta koko ajan pientä pahaa oloa. Ja varsinkin tyhjällä mahalla.

On siis alkanut pelottaa, että entä jos sittenkin olen raskaana... ja nimenomaan pelottaa siksi, että jos olen raskaana, niin se on tod.näk. alkanut pillereistä huolimatta jo aiemmin kuin viikko sitten (jos kerta nyt jo oireet) . Ja olen ottanut alkoholia, syönyt buranaa yms. mikä ei olisi raskausaikana suotavaa... :(

Vai onkohan mun elimistö muuten vaan jotenkin sekasin... kuusi päivää jo tätä "mahatautia" ollut...

Alkoholin käyttö (ja buranan) ei vissiin noin varhaisessa vaiheessa vielä tee hallaa, kun alkio ei ole kiinnittynyt. Olikohan 4 ensimmäistä raskausviikkoa, jos en väärin muista.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkoholin käyttö (ja buranan) ei vissiin noin varhaisessa vaiheessa vielä tee hallaa, kun alkio ei ole kiinnittynyt. Olikohan 4 ensimmäistä raskausviikkoa, jos en väärin muista.

no huh huh... olisitpa oikeassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

no huh huh... olisitpa oikeassa...

Juu ei vaikuta vielä noilla viikoilla alkioon.
Mulla alkoi itsellä pahaolo melkein heti kun olin raskautunut.

buranan käyttö on muuten vaarallista vasta raskauden viimeisellä kolmanneksellä. Olen lukenut asiasta monesta eri paikkaa ja aina sanotaan että oikeasti se haittaa vasta loppuvaiheessa, asiasta on vaan paljon väärää tietoa liikkeellä.

Ja vastaus kysymykseesi, minulla alkoi raskausoireet jo viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, joten noin viikon ovulaation jälkeen!!! On se mahdollista, ja on hyvä merkki, mitä korkeampi raskaushormoonipitoisuus (se joka aiheuttaa noi oireet) sitä paremmat mahikset vauvalla on selviytyä hengissä!!

En usko että alussa on buranan käytöllä mitään vaikutusta, kun alkiolla ja äidillä ei vielä ole yhteistä verenkiertoa. Mutta buranaa ei kyllä suositella silti!! Joten edellisen vastaus on vähän arveluttava...

http://www.tohtori.fi/?page=7200156&id=5872529
tuolla tarkempaa tietoa ibuprofeenin vaikutuksista LOPPURASKAUDESSA
"Tulehduskipulääkkeistä ibuprofeenia, ketoprofeenia ja naprokseenia voi käyttää harkiten ja tilapäisesti raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana"

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
En usko että alussa on buranan käytöllä mitään vaikutusta, kun alkiolla ja äidillä ei vielä ole yhteistä verenkiertoa. Mutta buranaa ei kyllä suositella silti!! Joten edellisen vastaus on vähän arveluttava...

Ibuprofeeni on kielletty vasta loppuraskaudessa!

Yhteistyössä