Miten pienillä tuloilla kehtaa mennä pyytämään lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kahden lapsen yksinhuoltaja ja tulot n. 1800? brutto ja lainaa olen saanut ongelmitta. Ei kai ne tulot siihen kuitenkaan niin paljoa vaikuta, enemmän taitaa vaikuttaa se, että onko vakituinen työpaikka.

Meil on yhteenlasketut nettotulot jotain 2460 e, pääomatuloa 620 e, mut sit myös lainanhoitokuluja + vastike sijoitusasunnosta 700 e. Mä mietin että kehtaako sitä pankkiin mennä, jos ei haluis myydä tota sijoitusasuntoa vielä, vai onko ihan hullun hommaa?

Pyytää uskaltaa. Paikan päällä tekevät laskelmat ja päättävät voiko teille antaa lainaa. Lisäksi kertovat teille kulut ja neuvovat, jotta voitte itse päättää kannattaako teidän ottaa lainaa.

Me saatiin 100 000 euron laina, kun mä olin hoitovapaalla. Tulot ennen veroja oli mulla 390e ja miehellä 2400e. (Miehen palkasta siis tosiaan vielä verot pois.) Toi oli maksimimäärä mikä saatiin, pankki ei uskaltanut luvata siinä tilanteessa enempää.

Pitänee tulostaa tuo yhden pankin asuntolainahakemuslomake, jonka jo täyttelin, jos menis sen kanssa käymään eri pankeissa. Omasta mielestä me pärjätään näillä tuloilla ihan hyvin, tyytyväisiä siihen että on aika olla perheen keskenkin, mutta mietin että pankki voi nähdä asian toisin. Tosin muuton jälkeen meillä ois mahdollisuus lisätä työtunteja kun sit ois lapsella seuraa kotona mummosta ja isomummosta, eikä tarttis potea omantunnontuskia.

On tää vaikeeta, tasapainoilla eri asioiden kanssa, arvottaa ne, ja yrittää olla rauhallisin mielin.

Yhteistyössä