miten pitkään kestää yhdynnästä "raskautuminen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yritys päällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yritys päällä

Vieras
Moi!

mulla ei ole säännöllisiä kuukautisia, joten haluaisin tietää miten pitkään yhdynnästä on kestänyt, että raskaustesti on näyttänyt positiivista?

Kun ei ole säännöllistä kiertoa...

jos kuukautiset eivät ole sännölliset, on melko todennäköistä ettet myöskään ovuloi, jolloin mahdollisuudet ovat ehkä heikot jokatapauksessa.
herkkä raskaustesti, voi tulla positiiviseksi kai noin 10 päivää ovulaatiosta, yleensä silti vasta 12(-14) päivää ovulaatiosta. siittiöt taas voivat elää naisen elimistössä viisikin päivää, joten jos et tiedä ovulaation ajankohtaa niin tuo viisi päivää pitää aina lisätä siihen aikaan, eli 17 päivää.

Kuinka pitkä kiertosi sitten on?? Pitkä epäsäännöllinen kierto (yli 34 vrk) kertoo, että ovulaatiota ei useinkaan tapahdu.

Alkio kiinnittyy n. viikon päästä hedelmöityksestä ja se hedelmöitys tapahtuu vuorokauden sisällä munasolun irtoamisesta. Siittiöt elävät 3-4 päivää naisen elimistössä, joskus pidempäänkin. Jos harrastaa säännöllistä seksiä 2-3 päivä välein, raskaus on mahdollista alkaa vaikkei tarkkaa ovulaation hetkeä tietäisi. tai sitten voi ostaa ovulaatiotestejä.

Kiitos!

Ihan positiivinen tilanne on, että olen jo äiti, eli vaikka harvoin on kuukautiset, niin silti on tärpännyt. Ekan kanssa tein systemaattisesti niin, että tein testin jokaisen kuukauden alussa...

mutta nyt tilanne on silleen toinen, että ihan kiva tietää suurinpiirtein tuo päivämäärä...

mulla tosiaan voi olla 6 kk väliä, joten tuo ovulaatiotesti tuntuu enemmän ressaavalta... esikoisen kanssa taustalla oli tuo säännöllinen seksi... nyt vähän tilanne toinen...

Alkuperäinen kirjoittaja yritys päällä;24886298:
Kiitos!

Ihan positiivinen tilanne on, että olen jo äiti, eli vaikka harvoin on kuukautiset, niin silti on tärpännyt. Ekan kanssa tein systemaattisesti niin, että tein testin jokaisen kuukauden alussa...

mutta nyt tilanne on silleen toinen, että ihan kiva tietää suurinpiirtein tuo päivämäärä...

Saahan sen lasketun ajan sitten ultrassa kuitenkin määritettyä.

Tunnistatko ovulaation? Jos tunnistat, niin noin pari viikkoa sen jälkeen pitäisi plussa testissä näkyä, jos on tärpännyt.

Onnea yritykseen:)

Kiitos!

Mulla on ollu ajoittain sellainen olo, että tunnistan ja olen tunnistanut ovulaation, mutta nyt kun yritys on taas päällä, niin sitä toivoo ehkä liian kanssa, joten en taas osaa sanoa... enkä oikein luota tuntemuksiin... mutta peukut pystyssä :)

Mulla ei ollut säännöllinen kierto ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Alettiin heti yrittämään kun esikoinen syntyi 9kk yritettiin ja sitten tein ensimmäisen ovulaatiotestin ja silloin tärppäsi heti.