Miten potalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teiniiässäkin vaipoissa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teiniiässäkin vaipoissa?

Vieras
Miten ihmessä saan 2v pojan potalle?
Meillä poika ei suostu istumaan potalle, ei siis millään. alussa kävi silloin tällöin potalla ja jopa onnistui lirauttama pottan pissankin, mutta nyt juokse karkuu kun näkee potan. ollaan pidetty tauko pottailussa mutta nyt olisi hyvä kokeilla taas. niksejä, neuvoja?

pissaiskohans se seisoviltaan korokkeen päältä pönttöön jos vaikka iskä näyttää mallia.. ja sit pienentäjä wc pönttöön nii voi kakata siinä myös jos se kammo nimenomaan kohdistuu siihen pottaan. tai käykää yhdessä kaupasta valitsemassa uusi, mieleinen potta

seisaallaan poika oppi meillä pissaamaan. Toinen vaihtoehto, että annat pissiä pottaan siellä missä onkin, esim leikkihuoneessa kesken leikkien tai olohuoneessa kirjaa lukien. Meillä vierasti aluksi tuota vessaa eikä niinkään pottaa.

pissaiskohans se seisoviltaan korokkeen päältä pönttöön jos vaikka iskä näyttää mallia.. ja sit pienentäjä wc pönttöön nii voi kakata siinä myös jos se kammo nimenomaan kohdistuu siihen pottaan. tai käykää yhdessä kaupasta valitsemassa uusi, mieleinen potta

meilä on molemmat olleet pottakammoisia.oppivat just pytylle seisaaltaan pissaten ja pienentäjän avulla.

Meillä ovat kaikki ensin olleet yökuivia, aamulla kuiva vaippa, niin herättyä potalle. Siitä on helppo jatkaa ilman vaippaa ja muistuttaa veskissä käyntiä.
2-vuotiaana olleet kaikki jo täysin kuivia, eikä yleensä vahinkoja ole sattunut.
Yleensä lapsella on aamulla kuiva vaippa, kunhan vain ei kerkeä siihen pissiä.

[QUOTE="jooo";23323398]seisaallaan poika oppi meillä pissaamaan. Toinen vaihtoehto, että annat pissiä pottaan siellä missä onkin, esim leikkihuoneessa kesken leikkien tai olohuoneessa kirjaa lukien. Meillä vierasti aluksi tuota vessaa eikä niinkään pottaa.[/QUOTE]

telkarin edessa on kokeltu, ei onnistu

sitä pienentäjä minäkin olen miettinut, mutta lähinna sen potan korkeus on see mikä mua pikkasen pelota, jos putoa sielta ales....

Meillä poika alkoi kuukaus-kaksi takaperin käydä ihan ittekseen. Samalla alkoi myös pikkusisko tekemään samaa. Ikää näillä on 2,5 ja 1,5 vuotta.
Tää on se kohta missä mä olen ollut "laiska", en ole jaksanut istua heidän kanssaa leikkimässä tai lukemassa kirjaa potalla, olen yksinkertaisesti vain näyttänyt suuntaa ja tuonut esiin että siellä saa myös käydä pissalla tai kakalla. Meillä on myös pöntölle supistaja ja saavat myös käydä ilman supistajaa. Tosin minä silloin vieressä.

Paras oli kun tämä pienempi pidätti automatkalla pari tuntia pissaa ja vaati sitten päästä pöntölle huoltoasemalla. Olin ihan hämilläni kun sinne pönttöön sitten tulikin jotain :D Isompi on arempi julkisissa paikoissa vessassa käymisessä ja kakallekin potalle mennessään sulkee oven ja haluaa olla rauhassa siellä äheltämässä.

Meillä myös tuo 2 v ei ole innostunut pottailusta, en tiedä miksi niin,
sanoo vain ettei halua kun potan haen. Olen ajatellut että kyllä se
joku päivä onnistuu, pakollahan ei mikään toimi.

Meilläkään ei potta kiinnosta, ikää kohta 2 v. Aika ajoin vuoden ajan on otettu potta esille ja leikin varjolla yritetty käydä siinä. Välistä saattaa istua 10 minuuttia potalla ja katsoa muumeja. Sitten nousee ylös, hyvä ettei ala itkemään pissahätää ja pissaa vain vaippaan tahi lattialle. Ei kiinnosta kirjat ei lelut. Ollaan yritetty tarroja, puhuttu pastilleista. Matkin itse pissauksen ääniä, ei toimi. Korokkeelle ja supistajalle joskus itse haluaa, mutta lähinnä leikkii vessapaperilla ja vetää pöntön. Pissannu ei oo ikinä pottaan/pönttöön, vaikka aina kun itse siellä käyn niin kerron mitä sinne tehdään. Hampaanpesuun sentään suostui (senkin kans oli ongelmia), kun aloin tarjoamaan ksylitolipastillin pesun jälkeen. Pitää yrittää sillä lahjoa lisää.

Osaa pidättää pari tuntia pissaa, sitten lopuksi tekee sen lattialle. Oon miettiny, että toimisko märissä vaatteissa vähän aikaa tepastelu.

Meillä myös tuo 2 v ei ole innostunut pottailusta, en tiedä miksi niin,
sanoo vain ettei halua kun potan haen. Olen ajatellut että kyllä se
joku päivä onnistuu, pakollahan ei mikään toimi.

Kyllä mä ihan pakotin lapset potalle ja hyvin toimi. Alkuun tuli huutoa ja rimpuilua, mutta ei sitä kauan kestänyt. Kaksi lasta oli täysin kuivia 1v 10kk:n iässä, kolme tasan 2-vuotiaana. Eikä tullut vahinkoja sen jälkeen päivällä eikä yöllä. Eikä traumojakaan. Kolme vanhinta on jo aikuisia.

meillä 2v4kk ja laitoin vain yks päivä pikkuhousut jalkaan ja vaippa kokonaan pois.
vahinkoja tottakai tuli ,mutta ne pestiin pois lattialta ja todettiin, että ens kerralla sitten pottaan.

aika äkkiä tuo hokasi.nyt pissaa pottaan 90% . ja pikkuhousuilu aloitettiin siis vasta nyt maanantaina :) huikea kehitys.
aiemmin ei potta kiinnostanut lainkaan vaan oli puhdas ja selkeä "EI" kun sitä edes ehdotti.

Mä olen ottanu vaipan pois siinä vaiheessa kun lapsi on itse osannut sanoa, että nyt tulee pissa tai kakka. Molemmat oli hieman alle kaksivuotiaita silloin. Sanoin vaa, ettei vaippaa laiteta enää kuin ulos ja unille, muuten käydään potalla. Jossain vaiheessa tuli kieltäytymistä ja uhmaa, silloin nappasin vaan lapsen syliin ja "notkautin" polvista sen verran ja istui potalle.

Miten lie ennen menny pottakoulut, anoppi oli kauhuissaan kun en laittanut uhmaavalle 2-vuotiaalle vaippaa kun se ei halunnut mennä potalle. Vein vessaan ja itkun kanssa tehtiin pissat, mutta tehtiin kuitenkin. En todellakaan vaippoja rupea pesemään jos kerran lapsi osaa käydä potallakin.

Yhteistyössä