Miten puuttua: tarhatäti antoi suukon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää ymmärrän sun ajatuksesi tuossa asiassa. Koet, että sun "tilaasi" on loukattu tuolla ns. lapsen kautta.

Mutta mieti asioita nyt oikeasti uudelleen. Olet selkeästi normaalia (tai no, mikä on nyt sit tuossa asiassa normaalia, sanotaanko, että valtaväestöstä) varautuneempi ihminen läheisyysasioissa. Lapsi tarvii paljon halimista ja läheisyyttä ja on hienoa, että se sitä saa ainakin hoidossa. Nyt et teksteissäsi kirjoittanut paljon sinä oikein pidät lapsia lähellä, halaatko tjms. mutta luulen, että sekin on vain tyyliin "juhlapäivinä" tjms. Sinuna antaisin asian olla ja ottaisin enemmän läheisyysasioita huomioon lapsien kanssa.

Kyse ei tässä(kään) asiassa ole äidistä vaan lapsesta! Niin moni lapsi joutuu pettymään ja kokemaan kaikkea tylsää vain siksi että aikuinen on varautunut ja ennakkoluuloinen, kieltää siksi lapselta asioita jotka olisivat hänelle tärkeitä.
Lapsi joka saa kotona tarpeeksi hellyyttä ei hae sitä vierailta ihmisiltä. Oli kyse sitten tarhaikäisestä tai teinistä joka tarjoaa seksiä yökötyksille rakkauden toivossa! onko kukaan koskaan miettinyt miksi suomalaiset teinitytöt harrastavat eniten seksiä kovin nuorena? Juovat ja polttavat eniten?

Meillä pph pussaili lasta vähän kuin väkisin.
Hoitajan henki haisi pahalle ja kerran poikaa hakiessani poikani oksensi koska hoitajan suukko haisi ja tuntui niin pahalle.
Annoimme asiasta palautetta, että meidän poika on sanonut ette

jäi kesken...
Annoimme hoitsulle palautetta, että meidän poika on sanonut ettei välitä pussailusta, joten ei varmaan kannata meidän poikaa pussailla.

Sanoimme myös hengityksestä.Oikeasti se hengitys tappoi kymmene metrin säteeltä kaikki oravaa pienmmät elukat. Hoitsu aloitti pastillien syönnin ja haju helpotti.

Mun mielestä on aivan ihanaa jos on olemassa noin välittävä ja hellä hoitaja! Kaikki tarhan akat on kuitenkin ainakin täällä päin sellasia yrmynaamoja elämään kyllästyneitä vanhoja piikoja enkä mielelläni sellasille lastani anna.

Itse suukottelen tytärtäni monen monta kertaa päivässä, samoin isänsä ja mummonsa ja en ikinä kieltäisi hellyydenosoituksia häneltä myös tarhassa, aivan ihanaahan se olisi.

Lapset oppivat ja matkivat ja kun heille antaa hellyyttä ja näyttää että välittää myös he osaavat toimia sitten samoin muille.

onko kukaan koskaan miettinyt miksi suomalaiset teinitytöt harrastavat eniten seksiä kovin nuorena? Juovat ja polttavat eniten?

Hyvä pointti. Mun isäni ei koskaan halannut, eikä näyttänyt hellyyttä fyysisesti tai suorin sanoinkaan. Tehtiin sitten jotakin juttuja yhdessä ja neuvoi esim. koulujutuissa jne. mutta ei se tietenkään riittänyt, ja kyllä hänen käytöksensä vaikutti tapaan, jolla otin myöhemmin kontaktia poikiin ja miehiin. Hirveä hyväksynnän tarve ja paljon yhden illan juttuja ja irtosuhteita nuorena, viinahöyryissä tietenkin. Tästä on jo paljon aikaa ja meno oli kyllä rauhallisempaa kuin nykyään (nykyään seksisuhteet aloitetaan aikaisemmin kuin mun nuoruudessani, viinaa juodaan enemmän jne.), mutta silti tuo lapsuus ja kodin henki vaikuttivat käytökseeni. Äiti kyllä halasi ja suukotteli sitäkin enemmän, mutta tytölle se isä on niin tärkeä. Olenkin kiitollinen siitä, että lasteni ikä halaa ja suukottelee lapsiaan paljon!

Jos sun lapsi ei siitä ole moksiskaan, niin anna suukotella. Enemmän hallaa teet, jos tuosta jonkun metelin nostat, koska sitten hoitaja ehkä alkaa varmuuden vuoksi suhtautua lapseen varautuneesti, eri tavalla kuin muihin hoidokkeihin.

Jos suukottelu on lapsesta epämiellyttävää, niin sitten tietenkin sanoisin. Tämä ihan maalaisjärjellä ajateltuna.

Jos sun lapsi ei siitä ole moksiskaan, niin anna suukotella. Enemmän hallaa teet, jos tuosta jonkun metelin nostat, koska sitten hoitaja ehkä alkaa varmuuden vuoksi suhtautua lapseen varautuneesti, eri tavalla kuin muihin hoidokkeihin.

Jos suukottelu on lapsesta epämiellyttävää, niin sitten tietenkin sanoisin. Tämä ihan maalaisjärjellä ajateltuna.

Olen kanssasi samaa mieltä. AP kirjoitti, että poika juoksi hoitajan perään eli ilmiselvästi pitää hänestä paljon, joten ei sellainen pikku suukko otsalle voi olla paha asia, jos se pojastakin tuntuu kivalta, eikö?

En mä ainakaan tykkää että vieraat suukottaa meidän lapsia! Eikä ikinä ole kyllä tollasta tapahtunut vaikka lapset hoitotätejä halaavatkin! Ja kyllä, meillä kotona suukotellaan paljon perheen kesken ja tietysti mummut ja papat ja kummit suukottelee lapsia :)

Mä ihmettelen vain yhtä asiaa: miten joku MALTTAA olla suukottamatta lapsiaan, mulle olisi työn ja tuskan takana, ellen enää saisi pusuttaa vauvani palleroisia varpaita, esikoisen päälakea, kun hän istuu sylissä, ja mitä minä sitten tekisin, kun tämä esikoinen tulisi itse antamaan suukon? Työntäisin pois vai? Kauhea ajatuskin.

Ap:sta ehkä tuntuu siltä, että hoitaja tuli liian lähelle lasta, kun ylitti perheen totunnaiset rajat, mutta jos kerran lapsella ei ole mitään sitä vastaan, en puuttuisi asiaan. Oppiipahan erilaisiakin tapoja, ei maailmalla kaikki toimi aina vain yhdellä tavalla.

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen et iskikö ap:lle jonkinlainen kateus kun näki tämän tapahtuman ja sen kuinka lapsi siitä ilmeisesti nautti? Kun heti tuli tämä "meillä vain aikuiset suukottelee" kommentti..

En tiiä, mä varmaan vähä ottasin itteeni kans, mut nimenomaan sen takia että tuntisin piston sydämmessäni, vaikka omaani suukottelenkin, mutta teenkö sitä tarpeeksi?

Voithan tuosta mainita jos sinusta itsestäsi siltä tuntuu.

Heittäisin tähän väliin vain kysymyksen:

Eikös tuollainen pussailu vaikkakin vain poskelle tai otsalle tarhaolosuhteissa ole mitä tehokkain tapa levittää flunssia ym. jotka tartuu pisaratartuntana?

Tarhaan voisi kyllä halimiset ja sylittelyt riittää ja perhepiirissä sitten suukot.

[QUOTE="sondersson";24764613]Lapset näkee niitä hoitotätejä yleensä viitenä pivänä viikossa. Eikö silloin ole hyvä että välit ovat hyvinkin läheiset?[/QUOTE]

Hoitotäti ei ole äiti, siltikään.

[QUOTE="Piparnakkeli";24764763]Heittäisin tähän väliin vain kysymyksen:

Eikös tuollainen pussailu vaikkakin vain poskelle tai otsalle tarhaolosuhteissa ole mitä tehokkain tapa levittää flunssia ym. jotka tartuu pisaratartuntana?

Tarhaan voisi kyllä halimiset ja sylittelyt riittää ja perhepiirissä sitten suukot.[/QUOTE]

Kuules nyt. Ne lapset tunkee tarhassa esim leluja suuhunsa, kyllä se ihan siitäkin tarttuu. Sekä hengitysilmassa tarttuu kaikki..
HEI HALOO!!
Ihan jo bussissa voit saada vatsataudin.. aattele, vaikka kukaan ei edes suukottle sua!

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Havahduin oikein lukiessani tätä aloitusta. Kuinka surullista, ettei lapsenne saa hellyyttä lainkaan. Tiesitkö, että lapsi tarvitsee hellyyttä pysyäkseen elossa! Mielestäni vaikutat todella tunnekylmältä ihmiseltä jolla suuria ongelmia tunteiden ilmaisussa. Kehotan sinua hakeutumaan pikaisesti hoitoon jottei lapsesi traumatisoidu vuoksesi. Kuinka saatat edes ajatella, että riistäisit lapseltasi tämän ainoan hellyyden antajan?!

Tuntuu kuin tässä olisi pahempaakin tapahtunut, kuin vaikka fyysinen kurittaminen. Lapsi ei varmaan pususta traumaannu. Onneksi edes jossain saa pusuja sekin lapsi, jota kotona ei pussata.

Viimeksi muokattu:
No minä voin omasta puolestani sanoa, että en välitä vieraiden suukottelevan omia muksujani, mutta en siitä kyllä mitään sanoisi kun tiedän sen olevan hyvä juttu perimmiltään ja lapselle todennäköisesti myöskin kiva juttu.

Itse en kylläkään suukottele vieraiden muksuja, halaukset kutittelut ym on ihan jees ja niitä teen itsekkin.

Yhteistyössä