Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen vaan, miksi niin moni käyttää valmisruokaa kun itse voi tehdä nopeasti ihan kunnon ruokaa. Näin tehdään useimmiten: paistetaan marinoimaton liha, laitetaan mausteita ja kermaa ja samalla höyrykeitetään vihannekset lisukkeeksi. Menee 10-15 min. Ei musta ainakaan oo kauheen vaikeeta...
No meillä tehdään kyllä usein itse alusta asit ruuat, mutta miinuspuolena sanoisin että vihannesten kuorimiseen ja pilkkomiseen menee kyllä ihan tolkuttomasti aikaa!
Mut jos laittaa esim. pakastevihannekset kiehumaan ni ei mee paljoo aikaa...
No mutta jos sä käytät pakastevihanneksia, niin se ei todellakaan ole alusta asti tekemistä!
Ei sen enempää ku tuoreitten vihannesten laittaminen kiehumaan, ainut ero on pilkkominen. Vai pitäisikö minun itse myös poimia ne? Mutta mielummin ostan varmasti tuoreita pakastevihanneksia kun jotain homeisia ulkomaalaisia.
Pakastevihannekset on AINA esikeitettyjä, eli puolivalmisteita.
Nämä on vähän tulkintakysymyksiä, minkä kokee alusta asti itse tehdyksi. Anoppi esim. pitää puolivalmisteena jopa valmiiksi pilkottuja lihoja, vaikkei nissä mitään marinadia olisikaan. Hänen mielestään liha pitää ostaa palana joka pilkotaan itse tai kala kokonaisena, ei pelkkä filee.