Miten saada 11kk nukkumaan yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blanco06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

blanco06

Uusi jäsen
25.07.2007
1
0
1
Miten saan pojan nukkumaan yöt.Ennen poika nukkui 21-07 eli kunnon yö unet ilman ruokaa,nyt poika 11kk ja nukahtaa kyllä helposti omaan sänkyyn illalla mutta sitten noin yhden aikaan alkaa kauhea huuto!minun mielestä pojalla on silmät kiinni eli on unessa eikä rauhoitu ennen kuin herää kunnolla ja nukahtaa uudelleen.Voiko lapsi nähdä niin pahoja painajaisia että itkee unissaan?tätä on kestänyt noin kuukauden verran enkä tiedä mitä tekisin??Onko ne hampaat?Kehitys vaihe?Painajaiset?

Poika konttaa ja seisoo tukea vasten ja on muutenkin aika villi :)

Vinkkejä kaivataan!!

Heippa, meillä samanlaista touhua öisin paitsi huutoa on n. joka toinen tai kolmas tunti, joskus useamminkin. Poika on myös nyt 11 kk ja alkanut juuri kävellä tuetta. Kovin on aktiivinen ja tarmokas päivisin ja tosiaan hyvin levoton öisin. Tähän asti olen tainnuttanut uudelleen tissillä mutta alkaa jo hermostuttaa alituinen yöimetys. Olen itse jo tosi väsynyt kun uni katkeaa tämän tästä. Eilen tuntui kuin olisin ollut humalassa koko päivän :D Oikeasti ei enää oikein jaksa nauraakaan asialle mutta yritän lohduttautua että aikansa kestää ja rauhoittuu ne yöt sitten joskus. Kaiholla muistelen kun sylivauvana poika naureskeli unissaan ääneen, nyt ainoastaan itkee :'( En osaa siis antaa vinkkejä koska luulen ettei asialle voi mitään. Olenko väärässä?

Ohimenevää on tuo yöheräily ainakin meillä ollut, voimia teille! :hug: Uusien taitojen oppiminen on meillä aiheuttanut levottomat yöunet molemmilla tytöillä 9-10kk iässä, nuorempi on nyt 10kk ja juuri pääsi eroahdistusvaiheen yli, nukkuu nyt yön klo 20-8 heräämättä.

Mutta kannattaa antaa illalla kipulääkettä, jos heräily tosiaan on hampaista johtuvaa. Esim. Panadolia painon mukaan tai meillä Pronaxen (reseptillä) on auttanut paremmin hammaskipuun (ja kovaan kuumeeseen).

Yhteistyössä