U
unipöllö
Vieras
Eli siirrettiin meidän 2-vuotias lapsi pinnasängystä lastensänkyyn ja siitä alkoikin aikamoinen iltarumba. Aiemmin pinansänkyyn hän nukahti yleensä helposti, ehkä pari kertaa piti käydä sen luona nopeesti silittämässä ja sanomassa hyvät yöt. Nyt kun hoksasi että pääsee itse pois, niin siitä se ravaaminen sit alkoikin. Okei, hän hyväksyisi (tai itse asiassa vaatii) kyllä sen, että hänen vieressään istutaan, jolloin nukahtaa noin puolessa tunnissa, joskus menee kauemminkin, mutta ei siis lähde valtelemaan. Minä taas periaatteessa olen sitä vastaan, kun ei hänen vieressään aiemminkaan istuttu, enkä halua että lapsi sanelee ehdot. Toiseksi meille on tulossa kohta perheenlisäystä ja mies on paljon iltoja poissa, niin miten oikein pystyn kaksi lasta nukuttamaan jos esikoinenkin alkaa taas vaatia nukuttamista.
Eli kaipaisin hyviä vinkkejä miten toimia tilanteessa, jossa lapsi aina vaan kömpii pois sängystään. Pitääkö hänet vaan taluttaa sata kertaa takaisin sänkyyn ja oppiiko hän jossain vaiheessa että sängystä ei saa tulla pois? Nyt me luetaan iltalorut sängyssä ja peittelen hänet siihen ja sanon että äiti menee keittiöön, ei saa tulla sängystä pois. Ja valitettavasti yleensä siinä vaiheessa kun olen noin 20 kertaa saattanut lapsen takas sänkyyn ja hänestä se on ilmeisesti hauska leikki kun nauraa, menee multa hermo ja saatan huutaa ja hermostua, jolloin lapsi tietty alkaa itkeä. Ja lopulta nukkumaan käydään "riitaisina". Eli nyt olen tilanteessa jolloin kaipaisin hyviä neuvoja/kokemuksia ihan mitä vaan!
Eli kaipaisin hyviä vinkkejä miten toimia tilanteessa, jossa lapsi aina vaan kömpii pois sängystään. Pitääkö hänet vaan taluttaa sata kertaa takaisin sänkyyn ja oppiiko hän jossain vaiheessa että sängystä ei saa tulla pois? Nyt me luetaan iltalorut sängyssä ja peittelen hänet siihen ja sanon että äiti menee keittiöön, ei saa tulla sängystä pois. Ja valitettavasti yleensä siinä vaiheessa kun olen noin 20 kertaa saattanut lapsen takas sänkyyn ja hänestä se on ilmeisesti hauska leikki kun nauraa, menee multa hermo ja saatan huutaa ja hermostua, jolloin lapsi tietty alkaa itkeä. Ja lopulta nukkumaan käydään "riitaisina". Eli nyt olen tilanteessa jolloin kaipaisin hyviä neuvoja/kokemuksia ihan mitä vaan!