Miten saada aisoihin 6 vuotiaan uhmakkaan pojan käytös???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Helvetti, että menee hermot! Oon hänen kanssaan 10 viikkoa nyt kotona ja jo muutamassa päivässä oon ihan loppu. Siis tuo käytös vaan pahenee, vaikka mitä rangaistuksia käytän. Nyt se on jäähyllä, kun minun haukkuminen ei loppunut. Oon pässi, tyhmä, hölmö, paskapää ja toisinaan huutaa takas turpakiinni. Ja sit kun hänen käytös on alkanut olemaan kaupoissakin tota, että huutaa ja haukkuu mua. Ennen oli kunnioitus, nyt se on kadonnut ihan täysin!! ARGH! Tiedän, ennen jäähylle menoa pitäisi antaa se varoitus, mutta nyt palo kiinni kun huuteli putkeen kaikki sanat, mitä vain osasi! Ja just eilen asioista hälle sanoin, että niitä sanoja ei hänen suustaan enää saa kuulua. Nyt olkoot tuolla jäähyllä niin pitkään, kunnes alkaa olemaan hiljaa. Kun kuitenkin edelleenkin huutelee siellä notia samoja haukkumisia, niin ei vissiin oikein mene jakeluun MIKÄÄN! Sen oon huomannut, että aina on joku uhma menossa, mutta meillä kyllä tässä aikaisemmin oli paljon seesteisempi vaihe ja kauhistelin vain kavereiden tuskailua heidän vaikeista muksuistaan.

Niin ja kaikki tuo idioottimainen käytös alkaa siitä, kun häntä komennetaan tai ei anneta periksi jossakin asioissa, mitä hän niin kovasti haluaisi. Me ollaan ja ollaan oltukin tiukkoja, mutta ei se tunnu tepsivänkään. Mutta tässä tilanteessa tuskin lepsuilu auttaisi yhtään. Ja ennen uskottiin parista kerrasta kun sanottiin, nykyisin joka asiasta inttää vastaan, IHAN jokaisesta asiasta.

Mitä te uhmakkaille lapsosille teette, kun mikään ei mene perille??

Onko teillä muita lapsia? Kurihan se on mikä kannattaa laittaa ja pitää tiukasti kiinni siitä. Ja jos tekee jotain negatiivista hyvä rangaistus on ottaa aina yksi lelu tai tärkeä juttu poissa tietyksi aikaa. Ja kertoa miksi ja mitä pitää tapahtua jotta saa takaisin. Myös anteeksi pitää pyytää sinultakin.

Ei ole muita, mutta syksyllä tulossa toinen. Kuria tosiaan on ja ennen se tepsi. Nyt tuntuu, että uhmakkuus vaan kasvaa kasvamistaan. Nyt kun menin jäähylle hakemaan, niin heti sanoi anteeksi. Mutta ennn antanut periksi, koska en usko hänen tarkoittaneensa sitä sanaa tuossa vaiheessa. Vaan vaadin hänen tajuavan, että ketään/mitään ei haukuta.

No kyllä lähtökohtaisesti lapsia pitäis kasvattaa positiivisen kautta. Rangaistuksia ja jäähyjä harvemmin. Jos kaikki on pelkkää jäähyä niin siltä menee teho. Opeta lapselle miten saa positiivista huomiota niin lapsi alkaa kyllä hakea sitäkin. Katso vaikka mll vanhempainnetistä ohjeita

Meillä jos lapsi huutelee jäähyllä niin ilmoitan lapselle että jäähy alkaa vasta kun on hiljaa. Munakello tms voi olla hyvä jotta jäähyn pituus olisi sitten aina sama.

Mitä et antanut periksi? Kyllähän lapsen kanssa kuuluu sopia asia ja antaa anteeksi, halatakkin riidan päätteeksi. Näin voi oppia että miten asiat sovitaan. Jos pyytää anteeksi, etkä anna anteeksi niin oppii varmaan ettei siitä ole mitään hyötyä?! Tämän ikäiset nyt vaan ovat kovasti tunteidensa vallassa ja varmasti vaikuttaa myös se että on esikoinen ja jo 6v kuitenkin saanut olla ainokainen ja nyt tulee sitten pikkusisarus. Oletko miettinyt tätä?

meillä vähän vastaava 6v tyttö....en tiedä mikä tepsisi eskarissa oppi kivasta haukkumaan äiyiä ja isää sanoilla joita ei ennen tiennytkään... jokainen uhma on ollu edellista kamalampi.

[QUOTE="Vieras";28567902]No kyllä lähtökohtaisesti lapsia pitäis kasvattaa positiivisen kautta. Rangaistuksia ja jäähyjä harvemmin. Jos kaikki on pelkkää jäähyä niin siltä menee teho. Opeta lapselle miten saa positiivista huomiota niin lapsi alkaa kyllä hakea sitäkin. Katso vaikka mll vanhempainnetistä ohjeita

Meillä jos lapsi huutelee jäähyllä niin ilmoitan lapselle että jäähy alkaa vasta kun on hiljaa. Munakello tms voi olla hyvä jotta jäähyn pituus olisi sitten aina sama.[/QUOTE]

En siis ole ap, mutta meillä on samantapaista. Neiti haukkuu ja raivoaa ja itkee JOKA asiasta kun ei saa tahtoaan läpi. mm. syömisestä väännetään monta kertaa päivässä (söisi vain herkkuja, mikä meille ei tod. ole koskaan ollut tapana), omien tavaroiden siivoamisesta, ihan kaikesta pitää periaatteesta vängätä vaikka säännöt kotona pysyneet samana. Positiivista huomiota saa paljon, kun antaa mahdollisuuden sen antamiseen, mutta kun joka lauseessa hakutaan äitiä, isää tai sisaruksia...