Miten saada kohta 2v nukkumaan yksin omassa huoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minävain

Vieras
Nyt haluaisin laittaa poikani ( kohta2v) nukkumaan omaan huoneeseen, koska vauva tulossa ja ennen sitä täytyisi saada poika nukkuun omassa huoneessa!!

Nyt menee isänsä kanssa nukkumaan meidän parisänkyyn, jossa katselevat kirjoja ennen nukkumista..minä sitten myöhemmin kun menen nukkumaan niin laitan pojan omaan sänkyyn joka on meidän huoneessa..tulikohan tämä nyt tarpeeksi selvästi sanottua :)

No vaikka aloittamalla sillä, että siirtää sen lapsen sängyn sinne omaan huoneeseen, ja pitämällä rutiinit muuten samoina, eli katsellaan isän kanssa kirjoja sängyssä ennen nukastamista.

Yksi vaihtoehto olis että aloittatte nukuttamaan siihen omaan sänkyyn teidän huoneessanne, sitten opetatte nukahtamaan yksin ja tottumaan siihen. ja sen jälkeen siirrätte sängyn lapsen omaan huoneeseen jne. Tuon lukuhetken voi pitää samana.

Alkuperäinen kirjoittaja Minävain:
Joo tänään olis tarkoitus laittaa pojan sänky omaan huoneeseen ja katsoa miten malttaa alkaa nukkumaan vai ravaako koko ajan sängystä pois...

Mä olisin lapsen lähellä siihen asti kunnes nukahtaa, jotta tuo sängystä poistumisralli jäisi kokonaan aloittamatta. Ei ole iso uhraus loikoilla hetki vaikka sängyn vieressä matolla. Tosi pienestä lapsesta on kuitenkin kyse. Yksinään ehtii nukahtaa isompanakin.

Aivan..niin varmaan on viisainta tehdä, odottaa että poika nukahtaa ja sitten vasta poistuu huoneesta..aikaa siihen nukuttamiseen kyllä löytyy :)

Tuolla nukuttamisella vaan tulee lopulta totutettua lapsi siihen... alkaa helposti olettaa että yksin nukahtamisessa on jotain pelottavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Aivan..niin varmaan on viisainta tehdä, odottaa että poika nukahtaa ja sitten vasta poistuu huoneesta..aikaa siihen nukuttamiseen kyllä löytyy :)

Tuolla nukuttamisella vaan tulee lopulta totutettua lapsi siihen... alkaa helposti olettaa että yksin nukahtamisessa on jotain pelottavaa...

Mulla on tuosta erilainen kokemus. Kun lapset kasvoivat isommiksi, niin alkoivat itse sanoa "äiti/isi, sä voit jo mennä pois".

Reppana :( mä antaisin nukkua viekussa... muistan kun mullakin oli kauhee kiire saada esikoinen ja seuraava lapsi nukkuun yksin.. nyt taas annan mieluusti pienempien nukkuu samassa sängyssä :)

Olen kuullut että mitä aikaisemmin laitat lapses nukkuun omassa huoneessa niin sen helpommin ne tottuvat/nukkuvat siellä...en nimittäin halua sitä tilannetta mikä veljelläni on, että 2 lasta (8v ja 6v) nukkuvat vanhempien kans samassa sängyssä joka yö..miten siinä sitten itse saa nukuttua?

No en kyllä nukukkaan, mutta se on taas aivan eri asia... en halua että lapseni nukkuvat murrosikään asti meidän välissä...täytyyhän vanhemmillakin olla se oma rauha..ainakin itse olen sitä mieltä!

Yhteistyössä