Miten saada..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savua korvista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savua korvista

Vieras
Miehen 18v tyttö siivoamaan huoneensa????
Siis mulla menee hermot ja kohta räjähdän...pitkin seiniä.
Aivan kuten likan huoneessakin on ilmeisesti räjähtänyt,kämppä muistuttaa lähinnä kaatopaikkaa.Vaatteita,puhtaita ja likaisia lattialla pitkin poikin,kaappien ovet selkosen selällään,josta roikkuu vaatteita,sielläkin luultavasti ne paskaset ja puhtaat sikin sokin.Lattialla lojuu siellä vaatteiden joukossa vielä roskia,on jogurttipurkkia,banaaninkuoria,nektariinin kiviä,yms.
Petivaatteet ei sängyssä pysy,viimeks varmaan nekin vaihtanut ennen joulua,yök.
Pyyhkeitäkin lojuu useempia,luulee ilmeisesti että meillä on kertakäyttöpyyhkeitä.
Miten voi ihmisen laps olla noin sottanen ja paskanen???
Nyt alkaa jo vaatteet yms.rojut jo leviimään ulkoterassille ja yläkertaan vieville rappusille.
Jostain kai tämäkin sontasuus on peritty.Arvatkaapa vaan miten vaikeaa ja hermoja raastavaa on asua samassa taloudessa moisen paskajaakon kanssa.Itse kun olen varsinainen siisteyden perikuva ja samaa olen yrittänyt opettaa,tuloksetta.
Mitä mä teen,uhkailutkin tuntuu olevan turhia...isäkään ei saa sanottua mitään,mieluummin haukkuu ja moittii minua kuin likkaa.
Ja minä en sitä luolaa siivoa,se on aivan varma se,turha ees ehdottaa

Sano, jotta jossei kämppä pysy siistinä, viet ylimääräiset mustien jätesäkkien avulla roskikseen.
Toki saat taatusti paskamaisen ämmän kuvan, mutt parempi sekin kuin ainainen sikala osassa huushollia.
Raijaat vaikka ne vaatteet varastoon säkeissä :kieh: .

Mitäsjos laitat sotkut ton ikäsen huoneeseen ja oven kiinni, ellei itse ymmärrä niin ei kyllä ymmärrä sun avustuksellakaan, voi sitten tajuta kun matoja yms. on jogurttipurkeissa tai sitten ei. Neuvo kaksi, vuokraappa sille oma kämppä!

Jaa-a... vois tosiaan juu vihjaista, että saa kerätä kamansa ja muuttaa muualle, jos ei huone pysy siistinä...

Saako hän jotain kuukausirahaa tms? Rahantulo poikki kunnes siivoaa.

Tuon ikänen voisi jo (jos tilanne sallii, on opisk.paikka tai työtä) muuttaa omilleen. Kummasti oppii pitämään huolta asioista kun ei kukaan passaa pyykkejä ja roskia ja kauppa-asioita!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kasaa aina muovisänkkiin kaikki ja nosta hänen huoneeseensa. jugurttipurkkineen kaikkineen. jossain vaiheessa alkaa sitäkin ärsyttään.

Sinne mä olen kantanutkin jo tosta rappusilta,ei auta...pitää vissiin viedä loputkin.
Pyykkejä oon kieltäytynyt jo pesemästä,kun kerran kun saa jotenkin sen siivoamaan,niin sieltä tulee muutama koneellinen kerralla.Tähän asti olen vielä koneeseen laittanut ja likka itse vienyt kuivumaan...edelliset on nyt ollut ulkona kuivumassa 5viikkoa,oiskohan kuivia jo...no,sielläpä roikkuvat.

Sanot, että jos ei huone siistiydy niin alat joka viikko vieraileen huoneessa jätesäkin kanssa ja nakkaat sinne kaikki rojut ja vaatteet lattialta. Jos tyttö saa kuukausirahaa niin se poikki. Voisit myös vaikka hakea asuntotoimistosta asuntohakupaperit ja vihjata, että jos ei talon säännöt kiinnosta niin poiskin voi lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Jaa-a... vois tosiaan juu vihjaista, että saa kerätä kamansa ja muuttaa muualle, jos ei huone pysy siistinä...

Saako hän jotain kuukausirahaa tms? Rahantulo poikki kunnes siivoaa.

Ei saa rahaa...saamisen ehtona on ollut kämpän siivoaminen...nyt on kesätöissä joten sekään ei auta.

Kämpän vuokraamiseen likalle,ei todellakaan löydy ylimääräistä rahaa ja enkä kyllä sellasta lähtis tekemäänkään,kukahan senkin kämpän sitten joskus desinfiois ja maksais siitä aiheutuneet kulut

Tuon ikänen voisi jo (jos tilanne sallii, on opisk.paikka tai työtä) muuttaa omilleen. Kummasti oppii pitämään huolta asioista kun ei kukaan passaa pyykkejä ja roskia ja kauppa-asioita!

Vois muuttaa joo,pakottaakkaan en voi ja mikäs sen mukavampaa kun ei tarvii maksaa laskuja ja jääkaapissa aina ruokaa...joo,pyykkihuolto ei enään pelaa

Mä oon ihan vakavissani tässä aatellut,että siellä tosiaan on pian jotain matoja,ötököitä yms.Entäs sitten jos ne leviää koko kämppään,taitaa nekin silti viihtyä paremmin sonnan keskellä...toivottavasti ja parempi ois

Auttaako puhua tytön isälle..?? Jos saisi kovisteltua jonkunlaiset säännöt joilla toimitaan? Muuttamaan ei tietty voi pakottaa mut kyllä toi menee liian pitkälle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Sanot, että jos ei huone siistiydy niin alat joka viikko vieraileen huoneessa jätesäkin kanssa ja nakkaat sinne kaikki rojut ja vaatteet lattialta. .

Mä peesaan tätä. Siis aikataulu, että vaik lauantaina klo 16 pitää olla siivottu. Jos ei ole, kaikki lattialta löytyvä menee roskiin. Ja viet sitten kanssa. Seuraava etappi vaikka tiistaille. Ja lisää uhkaukseen sängynpäällinenkin, jos kasaa kaiken sitten siihen.

Kyllä elämä opettaa tätä rataa aika vikkelästikin.

Alkuperäinen kirjoittaja npr:
Alkuperäinen kirjoittaja mina:
Sanot, että jos ei huone siistiydy niin alat joka viikko vieraileen huoneessa jätesäkin kanssa ja nakkaat sinne kaikki rojut ja vaatteet lattialta. .

Mä peesaan tätä. Siis aikataulu, että vaik lauantaina klo 16 pitää olla siivottu. Jos ei ole, kaikki lattialta löytyvä menee roskiin. Ja viet sitten kanssa. Seuraava etappi vaikka tiistaille. Ja lisää uhkaukseen sängynpäällinenkin, jos kasaa kaiken sitten siihen.

Kyllä elämä opettaa tätä rataa aika vikkelästikin.

mä oon tästä aivan sata,ei auta!!!Ja miks auttais...jos mä kerran siivoan lattialta kaikki ja vien pois,niin sillonhan mä siivoa eikä likka

Miksi edes asuu enää kotona? Oma kämppä vaan sille ja sotkekoon minkä ehtii.

Miks asuu enään kotona,miksköhän???
Mistäköhän sais kämpän ilman vakituisia tuloja ja tämähän vaikuttaa jo täyshoitolalta...ainoot poikkeukset tietty että,pyykkihuolto ja huonesiivous ei pelaa

Alkuperäinen kirjoittaja savua korvista:
mä oon tästä aivan sata,ei auta!!!Ja miks auttais...jos mä kerran siivoan lattialta kaikki ja vien pois,niin sillonhan mä siivoa eikä likka

Miten niin ei auta? Vaatteet, levyt jne mitä nyt löytyykin roskiin ja uudet joutuu ostaan omilla rahoillaan...

En oikeesti usko että montaa kertaa on varaa uusia koko tavarapaljouttaan.

vaikka meillä on lapset vasta 13, 12,7 ja 6v, niin on saatu tekemään kotitöitä hinnoittelemalla en. eikä saa koulutarvikkeita jos ei ite osta( toki aiotaan yllätykseksi ostaa, mutta sitä ei kerrota) niin nuy tovat kilpailleet että kuka saa eniten rahaa.

esim roskapussin vienti 5 senttiä, latian luutuaminen( koko asunto) 40 senttiä.kummasti työ maistuu kaikille

Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
Alkuperäinen kirjoittaja savua korvista:

Miten niin ei auta? Vaatteet, levyt jne mitä nyt löytyykin roskiin ja uudet joutuu ostaan omilla rahoillaan...

En oikeesti usko että montaa kertaa on varaa uusia koko tavarapaljouttaan.

Kun vielä saat likan äidin vakuutettua tuosta,äiti ostaa...tottahan toki laps tarvitsee,varsinkin kaiken sen mitkä mä keräisin sieltä lattialta roskiin

No nuori joka muuttaa omilleen ja ei ole tuloja niin kyllä sossu maksaa, maksaahan se vähän vanhempien ja edes töihin haluttomienkin menot!

sossu vaatii että wlätätä 21 vuotiaaksi lapsesi, siihen asti vanhemmat velvollisia esim opiskelevaa lasta auttamaan sosun mielestä Myäskään vaikka on 18 täyttänyt ei saa esimkoulujen asuntoloissa tehdä mitä vain, kylä siihen puututaan

Yhteistyössä