Miten saada..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savua korvista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin aika samanlainen nuorempana (no ookoo, en ehkä ihan noin paha...) Mutta muhun ei kyllä mitkään uhkailut tehonnu, eikä edes lahjonnatkaan.
Parasta kai yrittää unohtaa koko sikolätti ja sulkea ovi. Tietysti esim kuukausirahan menetyksellä voi olla tehoa.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
vaikka meillä on lapset vasta 13, 12,7 ja 6v, niin on saatu tekemään kotitöitä hinnoittelemalla en. eikä saa koulutarvikkeita jos ei ite osta( toki aiotaan yllätykseksi ostaa, mutta sitä ei kerrota) niin nuy tovat kilpailleet että kuka saa eniten rahaa.

esim roskapussin vienti 5 senttiä, latian luutuaminen( koko asunto) 40 senttiä.kummasti työ maistuu kaikille

Ei tehoa ei,likka varmasti toteais että "TÄH 5senttiä"?
Summa vois meillä tietty olla isompi,kun likka kuitenkin jo 18v...mutta alle 10?,ei varmasti takapuoltaan liikuttais ja miks mä maksasin sille siitä mitä kuuluis tehdä muutenkin,ei mullekkaan kukaan maksa ja siivoon tota yhtä luolaa lukuunottamatta koko kämpän ja kuskaan ruokaa selkä vääränä.
Ja nyt sitä paremmalla syyllä en maksa,koska hänkin käy töissä,samoin minä

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No nuori joka muuttaa omilleen ja ei ole tuloja niin kyllä sossu maksaa, maksaahan se vähän vanhempien ja edes töihin haluttomienkin menot!

sossu vaatii että wlätätä 21 vuotiaaksi lapsesi, siihen asti vanhemmat velvollisia esim opiskelevaa lasta auttamaan sosun mielestä Myäskään vaikka on 18 täyttänyt ei saa esimkoulujen asuntoloissa tehdä mitä vain, kylä siihen puututaan

Ellei kerran ole varaa hankkia asuntoa ja tyttö hankkii sen silti ja muuttaa niin pakkohan sen on maksaa. ( Vaikka hankkija olisikin ilkeä äitipuoli) Suomessa kun on tämä toimeen tuloturva, ja töitä löytyy varmasti myös tolle tytölle, oppiipa siivoamaan ja kunnioittamaan toisten elämää.

Käykö tytöllä kavereita/poikakavereita siellä huoneessa, vai eikö hän silloinkaan yhtään häpeile sen kuntoa? Mulla olisi tuossa vaiheessa viimeistään vieraitten uhka saanut vipinää siivoamiseen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Käykö tytöllä kavereita/poikakavereita siellä huoneessa, vai eikö hän silloinkaan yhtään häpeile sen kuntoa? Mulla olisi tuossa vaiheessa viimeistään vieraitten uhka saanut vipinää siivoamiseen. =)

Käy kavereita joo...eipä tunnu haittaavan ketään ja sitten vieraillaan kavereilla tai kaverit käy vaan pihalla joten eipä taitais tuokaan uhkaus tehota.
Löytäispä ees poikaystävän,itseään siistimmän,silloin ei EHKÄ kehtais ainakaan poikaa yöksi luolaansa viedä,no tiedä häntä.

Ja tosta sossu ja omakämppä asiasta...niin mun mielestäni 21v:ksi asti katotaan vanhempien tulot(muutti likka sitten omasta tahdostaan tai sitten ei)ja jos likalla ei ole tulojaniin vanhempien maksettavaksi se vuokrakin tulisi,luultavasti...kun ei ole ammatillista koulutusta eikä niitä töitä

aikas lailla neuvoton olen asian edessä...taidan tilata vaihtolavan pihaan ja ikkunasta heitellä sinne kaikki irtoava ja kikka sitten kasan huipuksi,asukoot sitten vaikka oikealla kaatopaikalla,ois ainakin kotoisaa

Yhteistyössä