Miten saan 5kk neidin nukkuun yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
Siis meillä niin risaisia öitä ollu jo monta kk. Neiti nukkus vaan ja ainoastaan tissillä. Syö varmaan sen 100 kertaa yössä. Kiinteät on alotettu ja annan vielä nannia illalla et ei nälkä pitäs olla. Ei pysty oikein huudattaankaa yöllä yhtää ku 2v poika nukkuu samassa huoneessa ja sen pitäs kumminki saada nukkua kunnolla. Alan olla jo ihan loppu!

Meillä poika 1v 3kk ja huutaa yöllä vajaan tunnin-parin tunnin välein. Torstaina mennään lääkäriin allergiahommien ja unijuttujen takia lasten polille. Meillä tuo kiinteiden syönti vain pahensi huutamista. Melko väsynyt olotila, raskaus väsyttää ja tenavat ja valvominen... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Sori mutta et mitenkään :D Se vauva-aika nyt vaan on väsyttävää ja vaativaa.. Toiset alkavat nukkumaan aiemmin, toiset myöhemmin. Tuurikauppaa kumman saa :hug:

aika samaa mieltä. meillä 1v 7kk herättää edelleen joka yö. kyllä se viimeistään 15-vuotiaana alkaa olla hiljaa tai ei ainakaan äitiö enää öisin kaipaa=) =)

Minä lopetin yösyöttämisen 8 kk ikäsenä juuri tuosta syystä :snotty: ja siihen loppu sitten yöheräämiset =) tosin 5kk on paljon pienempi ....

Kuinka nukkuu päivällä? Meinasin että jos nukkuu hirmusesti päivällä niin ei unta riitä yölle enää niin kovin =)

Meillä kanssa poika 5kk ja vähän aikaa sitten alkoi sama meno kuin teillä, ap. Suurimmaksi osaksi johtui meillä pelkällä maidolla olosta (aiemmin söi 1 kerran yössä, yhtäkkiä rupesi syömään 6 kertaa yössä) ja tilanne on helpottanut, kun siirrymme tässä pikku hiljaa kiinteisiin. Meillä taitaa kyllä kohta olla hampaitakin tulossa, poika kun järsisi vaikka pahvilaatikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyydä apua joltain aikuiselta. Välillä joku muu voi nousta öisin.

Ku oliski keltä pyytää. Miehen pakko saada nukkua et jaksaa töissä olla. Viikonloppuna onneksi nousee molempien kans ja antaa mun nukkua pidempään.

yritä vaikka tuttia suuhun vaikka ei aina hulis tyrkkää kokoajan. semmosia ne tissivauvat yleensä ovat, ei kelpaa ku tisu. mutta ku opetat myös tutin niin rauhottaa sillä. kokemusta on. lisäksi kapaloa, vyöhyketerapiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Minä lopetin yösyöttämisen 8 kk ikäsenä juuri tuosta syystä :snotty: ja siihen loppu sitten yöheräämiset =) tosin 5kk on paljon pienempi ....

Kuinka nukkuu päivällä? Meinasin että jos nukkuu hirmusesti päivällä niin ei unta riitä yölle enää niin kovin =)

No ei mitenkää hyvin nuku päivälläkään. Sellasia vajaan tunnin pätkiä, et ei mahdollisuuksia itellä päiväuniinkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja itkujen yö:
Sori mutta et mitenkään :D Se vauva-aika nyt vaan on väsyttävää ja vaativaa.. Toiset alkavat nukkumaan aiemmin, toiset myöhemmin. Tuurikauppaa kumman saa :hug:

aika samaa mieltä. meillä 1v 7kk herättää edelleen joka yö. kyllä se viimeistään 15-vuotiaana alkaa olla hiljaa tai ei ainakaan äitiö enää öisin kaipaa=) =)

ei niin kaipaa äitiä kuin hakemaan kotiin kun viimeinen bussi meni jo ja jos äiti ei salli jäädä yöksi jonnekin. Äiti saattaa valvoa yöllä ja odottaa kuitenkin....
no meillä tuo aika jo ohi ja luojankiitos ei kauaa kestänytkään.
mutta oikeasti vauva on vauva ja vauva elää vauvan tavalla. Ap, nukkuuko vauva vieressäsi vai omassa sängyssään?? Meillä nuorin nukkui vieressä ja niin yösyönnit ei häirinneet kun itse osasi kaivaa eväät esille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yritä vaikka tuttia suuhun vaikka ei aina hulis tyrkkää kokoajan. semmosia ne tissivauvat yleensä ovat, ei kelpaa ku tisu. mutta ku opetat myös tutin niin rauhottaa sillä. kokemusta on. lisäksi kapaloa, vyöhyketerapiaa...

Siinä se ku tutti ei kelpaa yöllä mitenkää. Päivällä kyl tyytyväisenä mässää mt ei yöllä!

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:

No ei mitenkää hyvin nuku päivälläkään. Sellasia vajaan tunnin pätkiä, et ei mahdollisuuksia itellä päiväuniinkaa.

Saanko kysyä että onko hänellä ollut koliikki pienempänä? Ja siksi kysyn koska monella (ei kaikilla) koliikkivauvalla jää tavallaan "huononunenvaihe" päälle ja ei yksinkertaisesti osaa nukkua pitkiä pätkiä kerrallaan. Se kuulema helpottaa sitten ajan kanssa .... toiset oppii vasta 3 vuotiaana nukkumaan pitkiä pätkiä (koko yön heräämättä )

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja itkujen yö:

ei niin kaipaa äitiä kuin hakemaan kotiin kun viimeinen bussi meni jo ja jos äiti ei salli jäädä yöksi jonnekin. Äiti saattaa valvoa yöllä ja odottaa kuitenkin....
no meillä tuo aika jo ohi ja luojankiitos ei kauaa kestänytkään.
mutta oikeasti vauva on vauva ja vauva elää vauvan tavalla. Ap, nukkuuko vauva vieressäsi vai omassa sängyssään?? Meillä nuorin nukkui vieressä ja niin yösyönnit ei häirinneet kun itse osasi kaivaa eväät esille

Vieressä nukkuu. Luovutin ja otin viereen ku saisin muuten koko ajan nostella.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:

Saanko kysyä että onko hänellä ollut koliikki pienempänä? Ja siksi kysyn koska monella (ei kaikilla) koliikkivauvalla jää tavallaan "huononunenvaihe" päälle ja ei yksinkertaisesti osaa nukkua pitkiä pätkiä kerrallaan. Se kuulema helpottaa sitten ajan kanssa .... toiset oppii vasta 3 vuotiaana nukkumaan pitkiä pätkiä (koko yön heräämättä)

Ei luojan kiitos oll koliikkia, esikoisella oli seki ihanuus! Mä vaan kadehdin ihmisiä joilla lapset niin helppoja, tyytyväisiä ja nukkuu hyvin. Monesti mietin et miks meillä menee kaikki aina vaikeimman kautta...

Sama onkelma... Jos tuot sen tytsys tänne meiän yökukkajan luo ja annetaan niitten leikkiä koko yö ja nukutaan ite! :D Ei vaan...kyllähän se verottaa ku ei oo kohta puoleen vuoteen nukkunu ku pätkiä vaan... Mun vauva nukkuu yhessä parisängyssä. Pitäis koittaa jos olis rauhallisempaa jos siirtäis sen pinnikseen. Ei vaan millään meinaa raaskia...

Uusimmat

Yhteistyössä