Miten saan 8 kk vauvan nukkumaan ilman rintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Miten mä toimisin kun 8 kk ikäiseltä vauvalta ollaan jätetty rinta yöltä pois mutta herää nyt aamuisin klo 5. On todella väsynyt mutta ei jatka unia vaikka mitä tekisin. Oon tassutellut, pitänyt sylissä, laulanut, tanssinut ja melkeen päällään seissyt mutta ei nukaha. Mikä neuvoksi ?

Annat sitä tissiä. Eikö tämä tullut mieleen? Ei kaikki vauvat pärjää ilman yösyöttöjä ja kun tuohon aikaan vauva väsyneenä herää, on selvästi kyse nälästä. Jotkut tarvitsevat tuon aamuyön syötön vuoden ikään asti, ei 6 kk ole mikään maaginen raja jonka jälkeen vauvalle ei voisi tulla nälkä ennen aamukahdeksaa.

Mullä kaks kolmesta vauvasta on olleet sellaisia että tyytyivät siihen että saivat rintaa silloin varhaisina aamun hetkinä ja nukkuivat siihen asti hyvin. Yks den sijaan alko herätä aina yö yöltä aikaisemmin vaatimaan sitä rintaa ja lopulta söi taas kolme kertaa yössä. Annoin lopulta banaania keskellä yötä pimeässä keittiöttä ja sen turvin suostui alkaa nukkumaan ja seuraavana yönä ei enää sitä vaatinut. K.o vauva on nyt 9kk ja vettä annan aika usein kun herää tuolloin 5-6 maissa, nostan viereen niin vauva jatkaa siinä tyytyväisenä uniaan.

Toinen asia mikä tuohon aamuheräilyyn vaikuttaa on päiväunien määrä ja pituus, vauva on yöheräilyjen takia ehkä aiemmin ollut väsynyt päivällä ja tarvinnu enempi unta ja nyt kun nukkuu yöt paremmin niin päiväunia on liikaa?

[QUOTE="Väsynyt";30250095]Olen itsekin sitä mieltä että annan rintaa mutta mies on ollut eri mieltä. Kiitos tästä. Alan antamaan rintaa! :)[/QUOTE]

Jos itse nuo nukutusyrityssessiot hoidat, niin miehellä ei pitäisi olla mitään nokankoputtamista asiaan. Voit tietysti ehdottaa, että jos hän haluaa nousta viideltä keittelemään vauvalle aamupuuroa ja vie vauvan sitten takaisin nukkumaan, sekin sopii. Mutta jos sinä nuo varhaisaamun herätykset hoidat, niin tietysti teet sen helpoimmalla mahdollisella tavalla eli annat rintaa ja jatkatte unia. :)

Meilläkin vauva söi myös öisin rintaa muistaakseni aika pitkälle, mutta vieroitti lopulta itse itsensä pois kokonaan hieman ennen vuoden ikää. En tykkää neuvoa muita koska en osaa, itse kasvatan lapseni 99% maalaisjärjellä, mutta jos tähän jotain kommentoisin, niin anna toisen syödä rauhassa rintaa, se loppuu aikanaan ja vuoden päästä se tuntuu todella kaukaiselta asialta. Vauvasi on vain 8 kk, jos kyseessä olisi vaikka 1,5 vuotias niin sitten pistäisin itsekin pelin poikki, tässä vaiheessa vaan molemmat pääsette paljon helpommalla kun vain annat rintaa sitä kaipaavalle vaavelille. :)

Yhteistyössä