Miten saan miehen iloitsemaan kolmannesta tytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajan kanssa se unohtaa, ei sinun tarvitse alkaa mitään "ihanaa tyttöjä, ajattele kaikkia hyviä puolia"-mantraa hokemaan. Miehellä on lupa olla pettynyt. On hurskasta väittää paskaksi ihmiseksi, jos pettyy sukupuolesta. Ei mitään hätää.

Mulla on neljä tyttöä ja tuo kuvaamasi hetken kestänyt vihan tunne vielä syntymätöntä vauvaa kohtaan on tuttu tunne...kolmannen ultran jälkeen meillä oli tarkoitus mennä ulos syömään, mut ol(t)in niin pettynyt, että en oikeesti halunnu muuta kun itkeä, muutamia päiviä tuo kesti ja sit kun aloin aattelemaan, että meijän oma pikkutyttö, niin ohihan tuo suru ja viha meni.
Kun selvisi, että neljäskin on tyttö, toivoin jopa hetken aikaa keskenmenoa :(

Meillä mies ei koskaan ole ainakaan ilmaissut pahaa mieltään noin selvästi, vaan sanoi kolmannen tytön syntymän jälkeen, että tuntuu, että se tyttö on jopa rakkaampi, kun poika ois ollu (ja tietenkin jos ois ollu poika niin toisinpäin sit!)

Mut nyt kun mulla on nuo neljä ihanaa ja rakasta tyttöä, niin oudolta tuntuu, että miks sitä poikaa niin olisin halunnu!

Mut totta on, että sosiaaliset paineet on valitettavasti vielä tänäkin päivänä isot, kyllä meillä anoppi on kaiken aikaa tehnyt erittäin selväksi, että poika pitäis perheessä olla, samoin monet tuttut, joilla on molempia sukupuolia.

Ihan varmasti ap se teidän kolmas tyttö on viimeistään synnyttyään maailman ihanin ja rakkain, ettekä varmasti ole pettyneitä! Onnellista odotusta sinulle

Alkuperäinen kirjoittaja :p:
Alkuperäinen kirjoittaja surupusero:
niin ja lisään vielä että musta tuntuu että tuo miehen veli kaiken pahan alku ja juuri! niitten toinen poika nyt vajaa 2kk. miehen veli on koko ajan jankuttanu että no nythän teilleki tulee vihdoin poika ja mitä sit he isät ja serkukset tekee yhessä miestenjuttuja jne!

että tuo varmasti vaikuttaa just miehen pettymykseen :(

No sittenhän voi vastapainoksi sanoa että ettekö tyttö osaa tehdä?:)

no on sillä veljellä tyttökin jonkun aikasemman pikasuhteen tuloksena, jota tapaa muutaman kerran vuodessa, eskarilainen

kaksi ihanaa tyttöä!
Esikoisesta mies toivoi tyttö sillä tyttöjä ei suvussa ollut miehellä 2veljeä eli 3poikaa, miehen isällä 2veljeä eli 3poikaa, miehen veljellä 2poikaa, miehen äitillä 3veljeä ja veljillä vain poika lapsia...
Tyttö tuli ja kaikki oli haltioissaan prinsessa oli suvun prinsessa 3vuotta kunnes saatiin kuopus tästä toivottiin poikaa (totta kai tyttö ja poika....) tyttö tuli! "kaikki" rupesivat puhumaan että kyllä se kolmas sitten on poika :( mikä kolmas? olinhan juuri synnyttänyt tytön!
Nykyään meidän 4,5 vuotias on suvun todellinen prinsessa kun esikoiselle ei mekot, vaal.pun vaatteet ja nuket kelvannutkaan vaan on ns. tyttöpoika!
Kuopus rakastaa vaal.pun, röyhelöä, pitsejä ja kotileikkejä. on oikea neiti ja suvun lellikki!
Kukaan ei puhu enään pojasta jota ei ehkä koskaa tule meidän perheeseen :)

No voi älyttömyys!! Ymmärrän miestä kyllä, meilläkin mies toivoi poikaa, ja sai pojan! Mutta olisi kyllä ollut iloinen tytöstäkin. Mutta kun tuolla joku kirjoitti, että ollut ylpeä kun tytöt olleet sukulaispokia etevämpiä....Olkaa onnellisia te keillä on TERVEITÄ lapsia!

mä kun taas niiin toivosin tyttöä jos nyt saisin, tosin se pieni poikakin olis ihana, mutta meillä suvussa kaikki pojat on ylivilkkaita,se on kai perityvää ja niin on tuo meidänkin poika, paljon vaativampi ku pikkusiskonsa.
sillon ku esikoista odotin niin mulle oli "itsestäänselvyys" et saan tytön koska meidän suvussa KAIKKI naiset on saanut ensimmäisenä tytön, olin ihan shokissa kun tulikin poika ja oli sukulaisetki ihmeissään =)
en ollut pettynyt mutta vähän hassua ku oltiin koko ajan luulos et se on tyttö..
Ex-Anopin suusta kuultua on että pojat on parempia..
en ymmärrä tuollasta ollenkaan:( no sit ku sain toisen lapsen ni olin ihan varma et se on poika koska ekakin oli..
sit ultras sanottiin et 99% on tyttö ja olin ihan et häh, ihanaa!!!hypin viikon riemusta koska aattelin et ihanaa et on isoveli ja pikkusisko, sukulaiset ja kaikki sen aavistiki kuulemma mun mahan perusteella et tyttö tulee ja olihan se ihan erilainen masu ku pojalla..kyl siinä jotain perää on vissii, toisaalta se poika olis ollut yhtä ihana :heart: mikäs sen sulosempaa ku 2 pikkupoikaa pienellä ikäerolla :D mut jos nyt saisin tytön ni olisin ilonen koska tuo kuopuskin on tyttö, jotenki vaan käytännön kannalta..ne saiyhteisen huoneen,kaikki vaatteet,vaunut ym prinsessatavarat. mut jos pakko on sanoa ap:lle mitenkää poikia väheksymättä ni mielummin 4 tyttöä ku 4poikaa :ashamed: noi pojat on vaan sen verran villimpiä et tuon yhenki kans on kyl työtä.saati et olis 4..kyllä nuo tunteet menee ajan kans ohi, ne on ihan sallittuja eikä sun pidå kantaa syyllisyyttä.
Mut kannattaa aina ajatella et jos saa 4 tervettä lasta ni se on hieno asia, sit ku se sairaus vammaisuus osuu oman lapsen kohdalle niin ei kauheesti mieti et olispa se toista sukupuolta.
Mun hyvällä ystävällä on 4 lasta 3 vanhinta on poikaa joista vanhin on tällä hetkellä sisäoppilaitokses,kolmas on kuulovammainen erittäin vilkas ja vaikea lapsi,toinen on syntynyt keskosena ja käsrsii jostain verenvuoto tms taudista mikä ei ole kovin vakava kyitenkaan en muista mikä sairaus, ja tämä kuopus on cp vammainen, kiitos lääkäreiden hoitovirheen :( syntyi siis myös keskosena alle kilon painosena....joka päivä saa kiittää terveistä lapsista ja ollaa tyytyväinen siihen minkä luoja antaa, onko sil sukupuolella sit loppuviimeks mitää väliä..

Meillä on kolme tyttöä, ja toki mies meilläkin toivoi että tämä viimeisin olis ollut poika...
mutta aina pitää muistaa, että niitä lapsia saadaan, ei tehdä... ja kun siihen sukupuoleen ei nyt kuitenkaan voi vaikuttaa...

Voihan helevattu!!!!

Vuosien lapsettomuushoidot läpikäyneenä ja useita keskenmenoja kokeneena sekä lisäksi lähipiirissä lapsensa kuoleman kautta menettäneiden surua nähneenä, mut saa ihan sairaan vihaiseksi tällaiset ihmiset, joiden mielestä lapsen sukupuolella on väliä. Olen niin taivaan onnellinen kahdesta onnistuneesta raskaudesta ja terveistä lapsistani, että aivan sama ovatko tyttöjä vai poikia.

Hemmetti, tekisi mieli sanoa vielä paljon pahemminkin, mutta taidan olla hiljaa

:snotty:

Meillä on 3 tyttöä. Hetkeäkään ei ole kumpikaan ollut pettynyt heihin. (ja nyt tietty joku harmaa tulee mulle kertomaan mitä mun mieheni oikeasti ajattelee) :xmas:

Jos olisin sellaisen miehen itselleni ottanut, jokan voisi olla omaan lapseensa, edes hetken verran, sukupuolen perusteella pettynyt, olisin hyvin hyvin epäonnistunut valinnassani.

Ja peesaan tota edellisen viimeistä lausetta. :saint:

Yhteistyössä