Miten saan mieheni kertomaan totuuden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Mies valehtelee että ei ole ollut jatkoilla vaikka tuli puoli seitsemän kotiin. Kun soitin sille aamulla, ei aluksi vastannut, mutta soitti 5min. päästä että on kävelemässä kotiin. Kulkee aina taksilla. Sain kuitenkin kuulla että muuta toista kautta. Ja haluaisin vain että saisin mieheni puhumaan minulle totta!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mies valehtelee että ei ole ollut jatkoilla vaikka tuli puoli seitsemän kotiin. Kun soitin sille aamulla, ei aluksi vastannut, mutta soitti 5min. päästä että on kävelemässä kotiin. Kulkee aina taksilla. Sain kuitenkin kuulla että muuta toista kautta. Ja haluaisin vain että saisin mieheni puhumaan minulle totta!
No missä se sitten omien sanojensa mukaan on ollut ja mistä kävellyt kotiin?

Ollut baarin jälkeen kuulemma kaupungilla ulkona sielä sun täälä ja jutellut kaverinsa kanssa joittenkin kahden likan ja yhden miehen kanssa..3h!! Ei voinut kerttoa missä kohtaa keskustaa oli istuskellut ja jutellut..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollut baarin jälkeen kuulemma kaupungilla ulkona sielä sun täälä ja jutellut kaverinsa kanssa joittenkin kahden likan ja yhden miehen kanssa..3h!! Ei voinut kerttoa missä kohtaa keskustaa oli istuskellut ja jutellut..

no 99 % varmuudella on ollu pettämishommissa. sano et jos et kerro totuutta otat eron!

No, voihan tuo tottakin olla, mutta pistää kyllä epäilyttämään.
Onkohan kaverillansa sama tarina, jos yllättäen sitä kysyt?

Oon jo sanonut ja on jäänyt valehtelemisesta kiinni samanlaisista reissuista ja aina oon saanu totuuden selville ja myöntänyt vasta sitten kun kerron mistä olen mitäkin saanut selville..miten saisin sen älyään että ainoo tapa millä voidaan elää ja jatkaa tätä suhdetta on että se on mulle rehellinen ja kertoo kaiken. Se kuvittelee että ei satuta mua kun ei kerro, mutta totuushan on että mua satuttaa niin helvetisti kun tiedän mitä on tapahtunu ja se ei kerro mulle sitä!

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Ei anna soittaa sen kaverille että olisin kysynyt! Sano että mun pitää uskoo sen sanaan..mihin vaan ei voi uskoa taaskaan.. se on poistanut tän sen kaverin numeron mun puhelimesta että en voi soittaa. Viimeksi sain soittaa sille kun mitään ei ollut tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Ei anna soittaa sen kaverille että olisin kysynyt! Sano että mun pitää uskoo sen sanaan..mihin vaan ei voi uskoa taaskaan.. se on poistanut tän sen kaverin numeron mun puhelimesta että en voi soittaa. Viimeksi sain soittaa sille kun mitään ei ollut tapahtunut.
Kun on jäänyt ennenkin kiinni vastaavasta, niin kyllä tää taitaa olla aika selvä peli. Kävisin ulkona, soittaisin kaverin numeron numeropalvelusta ja soittaisin sille kaverille. Ellei sun mies oo jo ehtiny sopia sen kanssa yhteistä alibia.

Vaikuttaa siltä, että sulla on valinta edessä - jatkatko valehtelijan kanssa vai et. Olen tosi pahoillani, että pitää tuollasta olla!

alibit on jo keretty sopimaan, mutta kyllä niissäkin aina poikkeavuuksia on ollut ja sitä kautta totuus sit saatu kakistettua. kyl se nyt on niin että mies on alkoholisti ja valehtelija ja joskus vielä pettänytkin minua..kyllä niin monta mahdollisuutta olen antanut ja sulattanut ja uskonut ja luottanut vastoin omia vaistojani.. Taitaapa olla miehellä nyt sit viimeinen mahdollisuus kertoa totuus tai sitten elää yksinään niiden totuuksien kanssa. Valehtelemista en siedä, olen sanonut vielä että anteeksi voin antaa paljonkin kun toiselle kaikki kerrotaan eikä salaisuuksia ole.

Hyvä, että sulla on noin realistinen kuva tilanteesta. Ansaitset elämän, jossa sulle ei valehdella.

Tiedän, että lähteminen ei ole helppoa. Elin itse vuosia suhteessa, jossa monen hyvän vuoden jälkeen alkoi olla valehtelua juomisesta. Mies tiesi paremmin kuin hyvin, että olen alkoholistin lapsi ja päättänyt, että aikuisena alkoholi ei enää pilaa elämääni. Alkoholistin lapselle ei mene läpi valheet siitä, että on otettu vain pari kaljaa, kun niitä on juotu kymppikassi. Oli ihan järkyttävää, että mies edes kehtasi yrittää sellaista ja katsoi, että mulle voisi valehdella.

No, kun on muuten hyvä ja pitkä suhde takana, niin eihän sitä heti periksi anna. Mutta kerta toisensa jälkeen sama juttu! Ajan mittaan alkoi paljastua, että saattoi viettää illan yksin treenikämpillä juomassa. Ihan uskomatonta! Ja kun jotenkin sain selville, että meillä on kellarissakin piilopulloja, tuli mitta täyteen. Vuokrasin oman yksiön, otin tärkeimmät tavarani ja lähdin.

Yritimme vielä muutaman kuukauden päästä uudelleen seurustella, kun mies muka oli tullut tolkkuihinsa, mutta parissa viikossa oli selvää, että siitä suhteesta ei saa enää mitään.

Tästä on jo vuosia, vuosia, vuosia aikaa. Jokin aika sitten juttelin tämän eksäni kanssa ja hän oli edelleen sitä mieltä, että eromme johtui vain siitä, että aika oli väärä ja oltiin ehkä liian nuoria (seurustelimme 6 vuotta ja olin 23, kun lähdin). Ei siis edelleenkään ollut sisäistänyt, että lähdin juomisen ja valehtelun vuoksi.

Hän juo edelleen, eikä ole saanut elämäänsä kunnolla raiteilleen. Itselläni on nykyisin todella hyvä mies ja ihana perhe.

Tuota noin... jospa sen kaveri on sanonut, että vaimos vois olla soittelematta? Itse ainakin ärsyyntyisin, jos joutuisin toistuvasti kavereideni puolisoille selvittelemään, missä heidän siippansa ovat milloinkin luuhanneet.

Jos teillä ei luottamus pelaa, niin ehkä olisi hyvä miettiä, kannattaako suhdetta edes jatkaa?

Nyt mies lähti porukoidensa tykö miettimään asioita ja pistämään ajatuksiaan paperille, ei enään valehdellut illasta, mutta ei ollut vielä valmis kertomaan kaikkea. Sanoi vain että ei ole minua pettänyt ja kirjoittaa illan tapahtumista sitten erillisen paperin. Sanoin hälle kyllä että ei ole mukavaa kun joutuu totuutta odotteleen monta päivää, mutta hyvä että meni sinne niin saa miettiä rauhassa mitä haluaa ja mitä sen eteen pitää tehdä ja uhrata. Saan minäkin täälä miettiä nyt itsekseni onko tässä enään mitään toivoa ja mitä olen valmis kestämään, kauheisiin muutoksiin en vaan enään usko, rehellisyys ja luottamus ne on suhteen kantava voima rakkauden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tuota noin... jospa sen kaveri on sanonut, että vaimos vois olla soittelematta? Itse ainakin ärsyyntyisin, jos joutuisin toistuvasti kavereideni puolisoille selvittelemään, missä heidän siippansa ovat milloinkin luuhanneet.

Jos teillä ei luottamus pelaa, niin ehkä olisi hyvä miettiä, kannattaako suhdetta edes jatkaa?

Juu en usko, on sen verran vässykkä kaveri tää sen kaveri, monta vuotta nuorempikin kuin mieheni. Ja vaikka olisikin, niin tästä kaverista ei ole ollut suhteellemme kuin haittaa..kaikki mennyt hyvin vuosia ennen hänen ilmestymistään mieheni elämään..nyt onkin sit kriisejä riittänyt ja tämä kaveri ollut aina niissä mukana. Joten eiköhän miehenikin olisi hyvä ymmärtää että se on joko kaveri tai perhe.

Nyt mies lähti porukoidensa tykö miettimään asioita ja pistämään ajatuksiaan paperille, ei enään valehdellut illasta, mutta ei ollut vielä valmis kertomaan kaikkea. Sanoi vain että ei ole minua pettänyt ja kirjoittaa illan tapahtumista sitten erillisen paperin.
Ihmettelen, miksi ei vaan voi kertoa kerralla kaikkea. Jos ei ole tehnyt mitään tyhmää, niin mikä siinä sitten on?

Kyllä sen täytyy sit sen paperin lisäksi pystyä näistä asioista puhumaankin. Kirjoittaessa pystyy punnitsemaan ja harkitsemaan kaikki sanansa, jutellessa on tavallaan paljaampi, koska ei aina ole miettimisaikaa tai ainakin vastapuoli näkee, että toinen miettii tai epäröi tai mitä nyt hyvänsä.

Mutta hyvä, jos nyt kumpikin tahollanne rauhassa mietitte asiaa. Osaakohan miehesi ajatella ja uskoa, että tää ihan oikeasti oli sulle nyt ehkä viimeinen pisara?

Pidä puolesi!

Kieltämättä varmasti ottaa miestä hermoon, jos koko ajan tivataan missä oli ja mitä teki. Mutta toisaalta jos on varaa epäillä uskollisuutta/valehtelua niin kaipa se on oikeutettua. jos jos ei mitään salattavaa ole niin miksei voi kertoa?? Kyllä pahlat vaikuttaa tuo tilanne, jos mies menee missä huvittaa. Tietty jokainen tarvitsee omaa aikaa ilman että kaikesta pitää raportoida, mutta jos epälys uskottomuudesta, niin kyllä asiasta pitää pystyä puhumaan. Taitaa tulla suhteene päätökseen, ikävä kyllä. Voimia ja Tsemppiä!!

Ei tuolla tavalla kohdella kumpania, älä siedä tuollaista käytöstä. Irti päästäminen voi olla vaikeaa mutta ei tuollaiseen mieheen kannata takertua, hänhän on jo muutenkin jalka jo puoliksi ovesta ulkona, anna mennä kokonaan!

Yhteistyössä