Miten saan ton tytön pissalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.pe.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.pe.

Vieras
Tilanne on tämä: tyttö melkein 3 ei pissaa pottaan/pönttöön IKINÄ. Voi olla vaikka 6h ilman vaippaa päivällä, eikä pissaa tule. Pidättelee niin, että sattuu jo ja mankuu vaippaa. Sit kun vaipan saa, tulee isot pissat ja kakat. Eli periaatteessa on "kuiva" ts. ei tee vahinkoja, mutta ei suostu vaan luopuun vaipasta. Ja tätä on jatkunut jo ihan tarpeeks kauan...

Vinkkejä??

Mitäs jos meette yhessä pissalle? sinä pöntölle ja tyttö potalle? Ootte kyllä varmaan kokeillu jo senkin! :) Selität vaan että isot tytöt käy jo pöntöllä..

Jos asutte omakotitalossa, "kokeilkaa pusikkopissaa". Lapsi varmaa vaan pelkää hillittömästi pissata ilman vaippaa mutta jos siitä tekisi jotenkin erilaista/kivaa, kuten omenapuun alle pissaaminen, se voisi auttaa ja typy voisi huomata, ettei se sen kummenpaa ollutkaan se pissaaminen (muualle kuin vaippaan). Tuosta voi kyllä tulla toinen harmi, jos toinen tahtoo aina pissata pihalle...

Muistelen joskus jonkun laittaneen vaipan tooosi löysästi ja sitten lapsen potalle ja lopussa kun tätä oli tehty jonkun aikaa, vaipan potan pohjalle ja lapsi tekee siihen päälle. Siitä vain sitten vaippa lopulta kokonaan pois.

Mä olisin jo ekakerralla ollut taipumaton etten laita sitä takaisin. Jossain vaiheeessa se rakon hallinta pettää (jos ei sitä ennen olisi jo taipunut) ja mä veikkaan että toista kertaa ei olis enää kokeillut että annatko periksi. Nyt hän on tottunut että tarpeeksi pitkään kun odottaa niin sä annat periksi, kiva tahtojen taistelu-leikki joka on kiva voittaa.

Mä olisin jo ekakerralla ollut taipumaton etten laita sitä takaisin. Jossain vaiheeessa se rakon hallinta pettää (jos ei sitä ennen olisi jo taipunut) ja mä veikkaan että toista kertaa ei olis enää kokeillut että annatko periksi. Nyt hän on tottunut että tarpeeksi pitkään kun odottaa niin sä annat periksi, kiva tahtojen taistelu-leikki joka on kiva voittaa.

Onhan se niinkin. Mut en mä pystyny kuunteleen, kun itkee et sattuu. Enkä tykkäis pakottaa. Mut jotain tahtojen taistoakin tossa on ihan selkeesti. No, tilanne on nyt tämä. Mitäs tekisit??

Onhan se niinkin. Mut en mä pystyny kuunteleen, kun itkee et sattuu. Enkä tykkäis pakottaa. Mut jotain tahtojen taistoakin tossa on ihan selkeesti. No, tilanne on nyt tämä. Mitäs tekisit??

Mä nappaisin semosena päivänä kun ei oo menoa minnekään vaipan pois ja mentäis esim ulkoleikkeihin siinä vaiheessa kun lapsella alkaa hätä olemaan. Siellä sitten touhuttais ja aina kun tyttö itkee vaippaa niin tarjoan pottaa. Sitten jossain vaiheessa joko taipuu tai sitten pissaa alkaa valumaan jolloin voi luontevasti siirtää tytön TOSI PALJON kehuen potalle istumaan (että loput tulee sinne). Sitten vaan jotain mieluisaa palkintoa kaapista (tätä voi pohjustaa jo aiemmin tekemällä tytön kanssa sopimuksen että sitten kun otetaan vaippa pois niin sitten kun eka pissa tulee pottaa niin saa palkkion), koska tuo puolittainenkin pissa lasketaan onnistuneeksi. Sitten tätä jatketaan niin pitkään että alkaa sujumaan. Palkkio tietty vaihdetaan esim. niihin tarroihin sitten ekan isomman oalkkion jälkeen.

Yhteistyössä