Miten saan vauvan huolimaan tutin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tutti

Vieras
Siinäpä se kysymys sitten olikin... Vauva ei huoli tuttia ei sitten mitenkään... Laitoksella sillä oli tutti suussa, mutta kotona ei ole kertaakaan sitä tuttia imenyt.. Se vaan pureskelee ja pudottaa sen pois suustaan... Olis vaan helpompi joskus sitten vierottaa tutista kun peukalosta. Niin ja ikää on 1½kk

kakkoselle yritin tyrkyttää tuttia monta kuukautta mut ei se huolinu sitä :/ kolmen muun kanssa on ollu paljon helpompaa kun ovat tuttia syöneet,ei oo ite tarvinu olla tuttina niinkuin kakkosen kanssa,hää ei hiljentyny millään muulla ku sillä et sai tissin suuhun,ei se ees syöny sitä tissia,piti vaan olla se suussa.

Meillä ei toka ja kolmas lapsi koskaan oppineet, ei vaikka kaikkeni yritin, sillä tutilla kun ois ollu helpompi rauhottaa kuin koko ajan tissin suuhun lykkäämisellä... Mutta ei noista kumpikaan oo kyllä koskaan myöskään peukaloaan imenyt.

No sitä tässä ajankin takaa kun tuntuu että millään muulla ei saa rauhottumaan kun tissillä... Hankaloittaa joksennenkin elämää... Mitä se sitten on kun hampaat puhkee ym...

Minä ostin kaupasta jokaista mahdollista eri tutin mallia ja kokeilin niitä ja sieltä löyty muuta mitä innostu lutkuttamaan ja nykyään kelpaa mikä tutti vain, mutta ainoastaan nukkumaan mennessä tarttee tuttia muuten ei huoli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ostin kaupasta jokaista mahdollista eri tutin mallia ja kokeilin niitä ja sieltä löyty muuta mitä innostu lutkuttamaan ja nykyään kelpaa mikä tutti vain, mutta ainoastaan nukkumaan mennessä tarttee tuttia muuten ei huoli.

Mun mielestä tämä on se typerin tapa. Kaikki lapset ei syö tuttia, niin miksi siihen pitää väkisin opettaa, etenkin, kun edessä on jossain vaiheessa se kamala vieroitus!

Mun mielestä tämä on se typerin tapa. Kaikki lapset ei syö tuttia, niin miksi siihen pitää väkisin opettaa, etenkin, kun edessä on jossain vaiheessa se kamala vieroitus!

No ei se ole väkisten jos kokeilee eri tutteja ja jos vauva ei olis huolinu mitään niin sitten sen ei olis tarvinu, mutta olen tyytyväinen että huoli. Ennemmin minä otan sen 1-1.5v avun ja muutaman päivän kiukut kuin että viihdytän vauvaa joka hetki.

Se on jokaisen oma asia miten tekee, minulle tuo on helpoin tapa ja sinulle että vauvasi ei syö tuttia.

Mä kyllä tajuun ton ettet jaksa olla tuttina lapselle. Se ei kuitenkaan oo mikään rikos antaa lapselle tutti ja itse pääsee helpommalla kun joillain lapsilla se imemisvietti on niin voimakas.

Muoks* muuten, käytättekö jekovit- tippoja? meillä se on ihan hitti jos vaikka itkee niin kovin ettei rauhoitu millään. Sitten vaan jekovit - tippa suuhun ja tutti perään. :laugh:

Meillä ei syönyt tuttia ollenkaan. Alkuun ajattelin että olisi helpompaa kun söisi, mutta toisaalta pääsin aika helpolla, kun ei ollut mitään vieroitettavaa. Eikä meilläkään syönyt peukkua tai sormia.

Yhteistyössä