Miten saan vauvan lopettamaan nipistelyn imettäessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne i.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne i.

Vieras
Vaavi 8kk keksi n. viikko sitten uuden harrastuksen. Aina imettäessä nipistelee jompaa kumpaa käsivartta tai rintaa. Kynnet aivan lyhyeksi leikattu, mutta silti saanut käsiini mustelmat ja pikkunirhamia. Onko muilla ollut vastaavaa? Saitteko loppumaan ja jos kyllä, niin miten?

Mun kuopus tekee samaa. Pidän aina pikähihaista paitaa ja jos oikein kunnolla nipistää, laitan paidan hänen kouraansa niin, että saa kiinni vaan kankaasta. Joskus käytin myös harsoa tähän.

Meidän 10kk tekee samaa puremisen lisäksi. Mulla on rintakehä ihan naarmuilla kun raapii ja nipistelee. Lelua ole koittanut tarjota mutta sitä vaan alkaa ravistella ja heilutella niin että huomio menee siihen tai lelu lentää kädestä :(

joo, niiiin ärsyttävää :D (nyt ihan hymiön laitan, vaikka siis imettäessä ihan oikeasti alkaa väliin jo ottaa päähän ainainen yllättävä kipu) mä laitan kans harsoa kouraan tai oman sormen, tosiaan kieltäminen tuskin vielä auttaa (tyttö kohta 6kk)

Ilmava kapalo pienen ympärille. Tuolla ilmavalla tarkoitan sitä ettei tehdä ihan virallisen tiukkaa ja napakkaa kapaloa vaan sellainen "pussukka" jossa kädet ovat sisällä ja vain vauvan pää on ulkona pussukasta. Kamalan näköistä mutta helpottaa imetystä huomattavasti.

Meillä tyttö alkoi puremaan 8 kk:n ikäisenä.. Minä kiljaisin kun vauva puraisi (tätä ei nyt tarvinnut edes teeskennellä kun tyttö puraisi niin kovaa).. Sitten katsoin tyttöä tiukasti silmiin ja sanoin, ettei äitiä saa purra ja laskin tytön lattialle hetkeksi pois rinnalta enkä kiinnittänyt tyttöön mitään huomiota vaikka pärähti itkuun. Jos tytöllä oli nälkä edelleenkin niin otin takaisin rinnalle imemään parinkymmenen sekunnin päästä. Pureminen loppui muutamassa päivässä eikä kertaakaan enää purrut, vaikka imetin 1v1kk:n ikäiseksi. Uskoisin, että tuo sama keino toimi myös tuohon nipistelyyn, jos lelulla ei saa huomiota pois.

Ei tuon ikäiset vauvat enää tyhmiä ole etteikö heitä voisi jo kieltää tekemästä jotain :)

Ei kannate imetystä ainakaan lopettaa. Meillä kaikki on nipistelly mua just 7-8kk iässä. Nyt 7kk alotti sen viime viikolla! Mulla on harso aina lähellä ku alan imettään. Sit ku nipistely alkaa niin pöyräytän harson vauvankäsien/yläkropan ympärille "kapaloksi". Rauhottaa vauvankin ihanasti ku ne kädet eu heilu ja revi.

Mä olen aina antanut jonkun rätin/harson siihen vauvan käteen, niin hypeltelee sitä, yksi joka kurotteli kaulalle päin, sai mut pitämään sellaista punottua korua (pitkää).