Miten saatte aikanne kulumaan kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Tänään olen istunut aamusta koneella refreshaamassa sivustoja joissa ei tapahdu mitään muutoksia, syönyt tylsyyteen, höpissyt itsekseni, käynyt metsälenkillä ja miettinyt onkohan tässä asunnossa kuollut paljon ihmisiä, koska portaikossa on käytännössä täydellinen paikka hirttäytymiseen. Ja päivä on vähän yli puolenvälin.

Miten te saatte aikanne kulumaan?

:laugh:

netissä surffailu. tv:n katsominen.
syöminen, kokkaus leipominen. kahvin juonti.
kirjan tai lehden lukeminen.
askartelu.
lenkkeily.
siivoaminen ja muut mukavat kotityöt.
puutarhan hoito.

ajantappaminen on oikeesti aika vaikeeta

Jotenkin mun on tosi vaikea käsittää tällaista "ongelmaa". Olen kai niin laiska ja saamaton ihminen, että en kerta kaikkiaan muista millon mulla viimeks ois ollu varsinaisesti tylsää tai tekemisen puutetta. Mun päivät tuntuu kuluvan hujauksessa ja illalla ihmettelen että mihis tääkin päivä katosi, eikä paljon mitään järkevää taaskaan tullu tehtyä.

Mitä mä sitten oikeastaan teen.. hmm.. Laitan ruokaa, leivon jos herkkuhammas kolottaa, syön ja syötän lasta, hoidan tiskejä, vaihtelen lapselle vaippaa ja mahdollisesti likaantuneita vaatteita, laitan niitä vaippoja ja vaatteita pyykkiin, ripustan kuivumaan ja järjestän kuivuneita vaatteita ja vaippoja taas takaisin kaappiin, leikin lapsen kanssa, surffailen netissä, katselen telkkaria, nukun ehkä päiväunet, hoidan lemmikkieläimiäni, käyn ehkä kävelyllä tai kaupassa, luen lehteä... siinä se päivä jo menikin. Mulla ois moninkertainen lista asioita joita mielelläni tekisin, jos olis enemmän aikaa. Ei, en kerta kaikkiaan osaa eläytyä tilanteeseen, ettei keksis mitä tehdä.

Kun on kaksi teini-ikäistä koiraa (ja toinen pitää oikeastaan uudelleen kouluttaa kokonaan), niin kyllähän aika kuluu! Joka päivä pesen lattiat ja wc:n, tiskaan, tarvittaessa imuroin/pöllytän matot, vien koiria lenkille ja koulutan. Siihen päälle sitten parisuhde, netissä surffailua, ystävien tapaamista, asioilla käymistä, lukemista jne.

Ei ole (enää) tylsää.

:D

Hmm... Tänään on heräilty, syöty aamupalat ja laitettu muksut kuntoon uloslähtöä varten. Mies lähti isompien kanssa omille reissuille, itse sovin pikkuisten kanssa leikkipuistotreffit kaverin ja tämän lapsien seurassa. Sitten kaupan kautta kotiin, syötiin ja taapero päikkäreille. Siivoiltiin & kahviteltiin 3v:n kanssa ja nyt sain persuksen sohvalle ja rupean neulomaan sukkaa nauttien rauhasta ja hiljaisuudesta - niin kauan kuin sitä kestää.

Tietty kännykällä olen selaillut nettiä välissä. Itseasiassa ikkunat pitäisi pestä ja pyykkiäkin olisi, mutta eiköhän nuo odottele kiltisti iltaa/huomistakin.

Mä nautin, kun joskus saa vaan olla!
Kun mulla on tylsää, se yleensä johtuu siitä, että olis paljon tekemättömiä asioita, joihin pitäis tarttua eikä tahdo ja siksi ei oikein tohdi antaa itselleen lupaa vaan olla tai lukea tai roikkua koneella ja on semmonen levoton "mitä tekis et näyttäis tekevän jotain eikä haluu tehdä mitä pitäs" -meininki

Kannattasko ajan tappamisen sijaan tehdä sillä jotain hyödyllistä? Esim. avoimesta yliopistosta löytyy paljon kiinnostavia kursseja, voit käydä kuntoilemassa tai opiskella alaa, joka on aina kiinnostanut.

Miksi olet tuollaisessa tilanteessa, etei sinula ole mitään tekemistä? Aivot tarvitsee tekemistä ollakseen onnellset, tää on ihan tutkittu juttu – asioiden valmiiksi saattamisesta saa hyvää mieltä.

Tänään olen pessyt ikkunat, imuroinut, laittanut pyykit koneeseen ja ripustanut ne kuivumaan, tiskanut, tehnyt ruokaa.. Nyt istun tässä netin ääressä ja kuulostelen että äityykö tää alkava flunssa pahaksi vai mihin suuntaan tää menee..

'Yleensä mulla on pirun tylsää, mut sillon surffailen väkisin netissä tai katon jonkun tyhmän leffan tai nukun päikkärit tai lueskelen lehtiä. Jotenkin se päivä aina kuluu, joskus tuskaisen hitaasti.

Tänä viikonloppuna teen vähemmän kotihommia, kun on kirjallisia tehtäviä rästissä.
Tiskaus on vielä kesken ja ruoka uunissa, kohta pääsee syömään.
Mulla menee kyllä ihan hujauksessa viikonloppukin usein, vaikka olen kotosalla enimmäkseen. ;)

herään, keitänkahvet,lapset herää, heille aamupalat, aamutoimet hampaanpesuineen ja pukemisineen, esikoisen futis, kauppaan, ruuanlaittoa ja syöntiä, kuopukselle kaveri kylään ja siivousta, sämpylän paistoa ja syömistä, nyt vähän tietokoneella istumista, kohta ilta pesut/iltapalat/kirjan lukemista n. 30h, lapset nukkumaan, tv:katselua ja nukkumaan. siinä tää päivä.

[QUOTE="Pirpana";29776583]Kannattasko ajan tappamisen sijaan tehdä sillä jotain hyödyllistä? Esim. avoimesta yliopistosta löytyy paljon kiinnostavia kursseja, voit käydä kuntoilemassa tai opiskella alaa, joka on aina kiinnostanut.

Miksi olet tuollaisessa tilanteessa, etei sinula ole mitään tekemistä? Aivot tarvitsee tekemistä ollakseen onnellset, tää on ihan tutkittu juttu – asioiden valmiiksi saattamisesta saa hyvää mieltä.[/QUOTE]

työni jatkuvat vasta parin viikon päästä, tässä on aika monta päivää aikaa tylsistyä, mutta ei ihan niin monta että kannattaisi kursseilemaan tai opiskelemaan alkaa :D

Mulla ei aika riitä mihinkään kotona. Aina on liikaa tekemistä. Olisi kiva ehtiä välillä rentoutumaan kunnolla. Toivoisin saavani pari viikkoa lomaa, jolloin voisin vain lukea lehtiä, katsella telkkaria ja elokkuvia, surffailla netissä, käydä lenkkeilemässä ja rumpsutella puutarhassa.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
[QUOTE="Heidi";29777094]Mulla ei aika riitä mihinkään kotona. Aina on liikaa tekemistä. Olisi kiva ehtiä välillä rentoutumaan kunnolla. Toivoisin saavani pari viikkoa lomaa, jolloin voisin vain lukea lehtiä, katsella telkkaria ja elokkuvia, surffailla netissä, käydä lenkkeilemässä ja rumpsutella puutarhassa.[/QUOTE]

Kyllä se tiedetään mitä Heidit tekee kotona!

Harvemmin on tuollaista ongelmaa ollut. Jos mulla on kotona tylsää, niin lähden pihalle, salille, jumppaan, kaupungille tms. Vai onko jokin tietty syy, miksi siellä kotona pitää olla?

Kotona ollessa taas on ihan koko ajan jotain puuhaa: lasten kanssa touhuilua, kokkailua, siivousta, pyykinpesua, ulkoilua, lehden/kirjojen lukemista, telkun katselua. Mulla pikemminkin meinaa loppua tunnit vuorokaudesta.

Ruokkinut aamupalalla perheen ja eläimet, nukkunut aamupäivän, surffaillut netissä pitkin päivää, huolehtinut hygieniasta, lämmitellyt eilisiä ruokia perheelle pienillä uusilla lisukkeilla. Askarrellut ruokareseptejä Mari- kirjoihin. Lukenut naistenlehtiä ja sanomalehteä. Kuunnellut LP-levyjä. Juonut viiniä. Kaivanut korvia. Haaveillut ja haahuillut. Puhunut perheen kanssa.

Kirjastos ja kahvilas käytiin tytön kans aamupäivällä, netis surffaillu, pakannu tytön tavarat ja vein isälleen, kävin kaupas ja sit vaan löhöilyä. Niin oon mä hiukan siivoillu ja pessy pyykkiäki