Miten saatte pidettyä keraamisen keittotason puhtaana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen jotenkin tosi huono ruoanlaittaja, sillä suttaan paljon. Meillä oli ennen semmoinen "vanhanaikainen" hella, siis mikä se nyt on nimeltään? Semmoinen emalinen (?) malli, missä neljä koholla olevaa levyä.

No, oli mikä oli, mutta siis sekin oli aina likainen. Mies sai sen pari kertaa putsatuksi kunnolla, mutta mä en koskaan. Niinpä ajattelin että keraaminen keittotaso tulisi olemaan pelastukseni kun siinä on kaikki tasaisella pinnalla. LUULIN että sitä olisi helppo pitää puhtaana.

Vaan eipä mittään, mä en todellakaan saa sitä puhtaaksi |O |O . Just äsken taas hinkkasin levyä kauan ja hartaasti, mutta ei, se ei todellakaan ole puhdas.

Kertokaa nyt jotain hyviä puhdistusvinkkejä, jooko?

Maaliskrapa rautakaupasta... sillä lähtee puhtaaksi kaikki kovat, sileät pinnat. Ja jotain ainetta joskus.

d221ed8fd0a33c87f3bf8de3beb0286a.image.120x120.jpg

Meillä tuli hellan mukana oma skrapa, mutta saa niitä kaupastakin, just siihen tarkotettuja siis. Välillä heittelen ainetta, sillekin on omia aineita vaikka kuinka ja lisäksi se Fairyn suihke käy myös siihen.

Mr. Muscle Keraamisen liesitason puhdistaja

Puhdistaa naarmuttamatta keraamiset liesitasot. Sopii myös lasi-, posliini- ja emalipintojen, sekä nokisten takkalasien puhdistukseen.

Käytä tuotetta näin: Ravista pulloa. Levitä aine kädenlämpöiselle liesitasolle ja hankaa kevyesti kostealla liinalla. Älä käytä hankaussientä. Pyyhi pinta puhtaalla ja kostealla liinalla ja kuivaa. Jättää säihkyvän, likaa hylkivän suojapinnan. Puhdista liesi päivittäin.

Lisäksi avuksi lieden mukana tullut skraapa, jos tolla ei lähde. Tahrat kannattaa poistaa mahdollisimman tuoreina. Etenkin jos menee sokeria, niin mielellään heti.

En tiedä onko eroa, mutta meillä on induktiotaso eli sellainen ainakin saman näköinen, kun keraaminen taso.

Mulla se on pysynyt puhtaana, kun aina (tai aina tarpeen mukaan) käytön jälkeen suihkautan siihen sellaista keittiöputsari (oisko Kiilto) ja pyyhin vaan rätillä.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tuli hellan mukana oma skrapa, mutta saa niitä kaupastakin, just siihen tarkotettuja siis. Välillä heittelen ainetta, sillekin on omia aineita vaikka kuinka ja lisäksi se Fairyn suihke käy myös siihen.

Ne ovat naurettavan kapeita ja terät maksavat maltaita. Tuo Handy on näpsä ja edullinen.

MEillä tuli lieden mukana sellanen skrapa ja sitte ostettiin gigantista Electroluxin keraamisen lieden puhdistusainetta. Sitä talouspaperiin ja hierotaan tasoon, niin lähtee laikut ja esim läntit, jotka tulee jos vaikka vettä kiehuu yli. Ja kiillottaa samalla. Meillä on liesitaso aina kuin uusi :D

Mulla on just tota Mr. Musclea, mutta en saa sillä noita pinttyneitä pois. Mä kyllä putsaan levyä päivittäin, mutta ei se auta kun ruoka palaa levylle :/ .

Tommosesta krapsuttimesta mä en tiennytkään, pitää ehdottomasti semmoinen hommata.

MrMusclen puhdistusaine (tai se DrB... mikä se oli :D) ja sit viledan puhdistussieni (keraamiselle tasolle tarkotettu). :) Niillä lähtee. On mulla tommonen skrapakin ollu, mut sillä tekee helposti jälkiä. Jos kuitenkin pahasti palaa, niin pakko se on sillä ottaa.

Mut jos tota puhdistusainetta laittaa säännöllisesti, lähtee helpommin ilman skrapaakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Eiks tollanen skrapa sitten naarmuta sitä pintaa?

Ei, kun oikeaan suuntaan hinkkaa. Ja tuo rautakaupan muutaman euron vehje on kaksi tai kolme kertaa leveämpi, kuin nuo pienet naurettavuudet ja huomattavasti edullisempi.

Putsaan uuninluukun ja laminaattilattian tahratkin sillä ja kärpäsenkakat ikkunoista täsmähyökkäyksenä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:

Ei, kun oikeaan suuntaan hinkkaa. Ja tuo rautakaupan muutaman euron vehje on kaksi tai kolme kertaa leveämpi, kuin nuo pienet naurettavuudet ja huomattavasti edullisempi.

Putsaan uuninluukun ja laminaattilattian tahratkin sillä ja kärpäsenkakat ikkunoista täsmähyökkäyksenä. ;)

Monitoimivehje ja vielä halpa sellainen :flower: :) . Kiitos vinkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:

No sellanenhan tulee uunin mukanakin joten mitäs luulisit?

Ei tuu enää nykyisin kaikkien mukana, koska se voi tosiaan naarmuttaa sitä pintaa. :) Mutta kyllä sillä aika hyvin saa naarmuttamatta.

Meille ei ainakaan tullut tai sitten meidän timpuri on takavarikoinut sen multa :snotty:

Mä olen jotenkin tosi huono ruoanlaittaja, sillä suttaan paljon. Meillä oli ennen semmoinen "vanhanaikainen" hella, siis mikä se nyt on nimeltään? Semmoinen emalinen (?) malli, missä neljä koholla olevaa levyä.

No, oli mikä oli, mutta siis sekin oli aina likainen. Mies sai sen pari kertaa putsatuksi kunnolla, mutta mä en koskaan. Niinpä ajattelin että keraaminen keittotaso tulisi olemaan pelastukseni kun siinä on kaikki tasaisella pinnalla. LUULIN että sitä olisi helppo pitää puhtaana.

Vaan eipä mittään, mä en todellakaan saa sitä puhtaaksi |O |O . Just äsken taas hinkkasin levyä kauan ja hartaasti, mutta ei, se ei todellakaan ole puhdas.

Kertokaa nyt jotain hyviä puhdistusvinkkejä, jooko?

Keraamisen tason Mr muclea ja se skrapa, mikä on tullut sen uunin mukana. Ja jos ei ole tullut, niin hae rautakaupasta. Meillä uuni kuin uusi 4,5v käyttövuoden jälkeenkin.

Mä en muuten edes tiennyt että tuollainen sienikin on olemassa keraamisille tasoille. Mä olen vaan ihan keittiörätillä pyyhkinyt tasoa... ja kiroillut :ashamed: