Miten saisi lapsen biologisen isän äidin pois kuvioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni K.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä kävi sitten niin kuin usein palstan avauksissa. Kysyn apua/vertaistukea kohtalotovereilta ja heidän sijaan aloitukseni avaa ja repii kappaleiksi täydelliset palstamammat. On hienoa, että teidän elämässä ei ole koskaan ollut vastoinkäymisiä. Minulla on niitä ollut vaikka muille jakaa. Olen siitä huolimatta noussut selviytyjäksi ja pyydän vain rauhaa perheellemme jatkaa omaa elämää.

No jospa nyt valoittaisit ihan käytännössä, että miten se poikasi yhteydenpito omaan isäänsä ja isovanhempiinsa estää sinua "jatkamasta elämääsi"?

vaikka sulla on ollu vastoinkäymisiä, sä ET voi rokottaa sillä lastasi ja lapsen sukulaisia! Lapsella on oikeus biologiseen isään ja isovanhempiin. Voi raukka lastasi :( käy niin sääliksi, kun itsekäs äiti kieltää isän ja öidin. Taas on tässä erossa käytetty lasta pelinappulana, niin surullista... :(

Tässä kävi sitten niin kuin usein palstan avauksissa. Kysyn apua/vertaistukea kohtalotovereilta ja heidän sijaan aloitukseni avaa ja repii kappaleiksi täydelliset palstamammat. On hienoa, että teidän elämässä ei ole koskaan ollut vastoinkäymisiä. Minulla on niitä ollut vaikka muille jakaa. Olen siitä huolimatta noussut selviytyjäksi ja pyydän vain rauhaa perheellemme jatkaa omaa elämää.

Niin tai sitten meillä on vaan kyky ajatella laajemmin kuin sinulla, joka ajattelen vaan itseäsi ja vanhoja vastoinkäymisiäsi lapsesi parhaan jäädessä kakkoseksi. Toisia vastoinkäymiset kasvattaa, toiset jäävät ikuisesti katkeroimaan vanhoja juttuja...

Pyydä sitten siltä, jolta sitä rauhaa toivot. Puhelin käteen ja sanot, että et halua hänen kuuluvan teidän elämäänne. Mitä sitä täällä märehtimään, jos olet kerran päätöksesi tehnyt. Kyse on nyt vain siitä saatko sen sanottua vai etkö saa.

Ex-anoppisi tuskin sanomatta ymmärtää, niin älyttömältä tuo koko juttusi kuulostaa. Ei tuollaista voi kukaan tajuta lukea rivienvälistä, ellet saa sitä ääneen sanottua.

[QUOTE="vieras";25785124]No jospa nyt valoittaisit ihan käytännössä, että miten se poikasi yhteydenpito omaan isäänsä ja isovanhempiinsa estää sinua "jatkamasta elämääsi"?[/QUOTE]

Vaikkapa sillä tavalla, että eromme mustimpina hetkinä en halunnut enää elää. Yhteydenotot entisestä elämästä kuristavat kurkkuani ja tunnen kirjaimellisesti, että en pysty hengittämään. Ex mieheni hyvin tietää, mitä minulle teki ja kuinka tärkeää hyvinvointini kannalta on, että saan rauhassa jatkaa elämääni ja unohtaa tuon synkän ajan.

Vaikkapa sillä tavalla, että eromme mustimpina hetkinä en halunnut enää elää. Yhteydenotot entisestä elämästä kuristavat kurkkuani ja tunnen kirjaimellisesti, että en pysty hengittämään. Ex mieheni hyvin tietää, mitä minulle teki ja kuinka tärkeää hyvinvointini kannalta on, että saan rauhassa jatkaa elämääni ja unohtaa tuon synkän ajan.

Miten tämä liittyy lapsen ja isän väliseen kanssakäymiseen? Paitsi tietenkin niin, että jos olet nyt onnistunut jo täysin vieraannuttamaan lapsen isästä, on aluksi hankalaa. Mutta tapaamisissa voi olla mukana joku muukin kuin sinä lapsen tukena - aluksi.

• Tykkää
Reactions: Micosa

Jatka elämääsi ihan rauhassa, mutta älä riistä lapselta hänen oikeuksiaan. Lapsesi ja hänen isoäitinsä ovat syyttömiä sinun ja exäsi eroon.

[QUOTE="Maija";25785158]Miten tämä liittyy lapsen ja isän väliseen kanssakäymiseen? Paitsi tietenkin niin, että jos olet nyt onnistunut jo täysin vieraannuttamaan lapsen isästä, on aluksi hankalaa. Mutta tapaamisissa voi olla mukana joku muukin kuin sinä lapsen tukena - aluksi.[/QUOTE]

Lapsen isä ymmärtää varsin hyvin, mitä on tehnyt ja kantaa siitä seuraukset. Hänen kanssa ei ongelmaa. Eikä kenenkään muunkaan paitsi tuon ex anopin.

Viikko sitten oltiin prismassa ostoksilla. Kun ajettiin parkkiin näin ex appivanhempien kantavan ostoksia autoon. Yhtenä kauppakassina oli BR lelun pussi. Tuli taas sellainen ei, en pysty hengittää -tunne. Tiedän, että pitää poikaani yhä lapsenlapsenaan ja tuo pussi tarkoittaa, että on ex anoppi taas käynyt ostoksilla ja yrittänee tunkeä kylään. Ex anopillani useita lapsia ja varmasti tulevaisuudessa lapsenlapsia. Kääntäisi hänkin katseen tulevaisuuteen.

Muista nyt niinä synkimpinäkin hetkinäsi, että lapsen isällä on aivan sama oikeus vieraannuttaa sinut yhteisestä lapsestanne.
SINÄ voit vapaasti jatkaa elämääsi valitsemassasi perheessä, lapsellasi sen sijaan on jo oma biologinen perheensä ja oikeus siihen.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Ap, sun kyllä kannattaisi mennä johonkin terapiaan purkamaan nuo tunteet pois, jos pelkkä lapsen isovanhemman näkeminen alkaa noin voimakkaasti ahdistamaan. Ei ole tervettä tuollainen.

Tiedätkö ap, missä mun kuopukseni on tällä hetkellä? Isänsä kanssa nyttemmin jo isän uuden exän luona tapaamassa sisaruspuoliaan. Ja kuuluu sinne tänä iltana menevän ne ex-appivanhemmatkin. Eikä ahdista yhtään. Päinvastoin, oikein kiva kun näkevät toisiaan.

Taustatiedoksi: exäni petti minua varsin räikeästi koko avioliiton ajan niin miesten kuin naistenkin kanssa. Eikä silti ahdista pätkääkään. Ja vain siksi, että olen nämä asiat käsitellyt pois mieltäni painamasta.

Mä jotenkin alkuun kuvittelin, että kyse olisi jostain uskonnollisesta lahkosta, josta koitetaan irtaantua, mutta ex-anoppi pitää kiinni. Mutta ei ilmeisesti. Se nimittäin edes jotenkin selittäisi tuon kokonaan irtaantumisen isänpuolen suvusta.

Voi hyvänen aika sentään, oletko tosissasi. Ensinnäkin ei ole kysymys SINUN elämästäsi. LAPSELLASI on oikeus sekä isäänsä että isovanhempiinsa isänsä puolelta. Et voi päättää "siirtyä eteenpäin" lapsesi puolesta, se ei ole sinun päätöksesi.

Ei ne sisäiset ongelmat pakenemalla parane. Mene purkamaan omia tuntojasi terapiaan ja annan lapsen saada hyvät sukulaisuhteet myös ex-mieheesi ja ex-anoppiisi. Elämä jatkuu, ei vain sinun vaan myös lapsesi elämä.

Mä tiedän monia joiden puoliso on pettänyt eivätkä he mitään tuollaisia idioottimaisuuksia tee kuten sä. Jotkut parit ovat eronneet, jotkut ovat jatkaneet yhdessä. Ei heistä kukaan on vuosia märehtinyt asiaa.

Sä et todellakaan ole jatkanut elämääsi eteenpäin jos sun ajatukset on tuollaise. Mene terapiaan selvittämään pääsi äläkä pilaa lapsesi elämää.

Toivottavasti ap on vain typerä provo.

Oletko vain tehnyt lisää lapsia vaikka et itse ole selvästikkään terve. Nyt kuulostaa siltä, että se eksä taitaa äiteineen olla parempi huoltaja ilman hengenahdistuksia ihmisiä näkemällä:/

Ei kuuluis minunkaa miehen anoppi enään mun ja lasten elämään, jos ei äijällä kalu housuissa pysy kun naimisissa ollaan, ja tämän olen miehelle myös selväksi tehny,t mitä tapahtuu jos pettämisestä kiinni jää.
Nykyaikana pitäisi vaan kaikenlainen hyväksyä on salarakkaita ja avoimia suhteita, vastuuta ei kanneta ja meno on kuin teineillä huh huh..ap:lle voimia ja hali ja nää täydelliset naiset voi painua sinne missä aurinko ei paista!!!

Siis oletko sä oikeasti niin itsekäs, että viet lapselta mahdollisuuden tavata isäänsä, ja biologisia isovanhempiaan, vain sinun hyvinvointisi takia? Kyllä maailmassa ihmiset eroo mitä kamalimmista syistä, mutta ei sillä tarvitse lasta rankaista.

Minä minä minä minä. Kyllä mä uskon, että ihminen voi olla ihan hajalla, kun mies tekee tuollaisen tempun. Ja uskon, että siitä toipuminen on tuskallista ja hidasta. Ymmärrän, ettei koskaan enää halua nähdä ihmistä, joka on satuttanut niin paljon. Mutta kun kyse ei ole pelkästään susta. Sun lapsella on oikeus isään ja isoäitiin. Onko isä ja isoäiti koskaan tehnyt lapselle mitään pahaa? Jos ei, niin älä säkään tee hänelle pahaa estämällä häntä pitämästä yhteyttä sukulaisiinsa. Vaikka sulla on uusi elämä, sä et koskaan pysty jättämään entistä kokonaan taakse, koska lapsesi ei lakkaa olemasta.

Ymmärrätkö sä sen, että myös se isoäiti kärsii poikansa tekemästä virheestä? Ei hän olisi halunnut erota lapsenlapsestaan. Mä suosittelisin sun hakevan ammattiapua siihen, että saisit käsiteltyä asiat perinpohjaisesti ja ymmärtäisit sen, miten tärkeää lapselle on pitää näihin isän puolen sukulaisiin yhteyttä.

On hienoa, että olet pystynyt luottamaan uusiin ihmisiin ja saanut muodotettua hyvän ja toimivan parisuhteen sen jälkeen, mitä eksäsi kanssa jouduit kokemaan. Nyt olisi aika asettua hetkeksi sen lapsen asemaan ja miettiä, mitkä hänen tarpeensa ovat.

Oletko ap oikeati tosissasi? :O Minä en ikinä, ikinä, ikinä voisi kuvitella riistäväni lapsiltani mahdollisuutta olla yhdessä isovanhempiensa kanssa. Ihan sama mitä mies olisi tehnyt, vaikka sitten pettänyt ja kaiken päälle vielä riepotellut ympäri seiniä, en siltikään. Isovanhemmat ei ole tehnyt sinulle tai lapsellesi mitään pahaa. Älä anna omien tunteiden olla lapsesi ja isovanhempien suhteen esteenä!

Toivottavasti exäsi hakisi yhteisen lapsenne yksinhuoltajuutta ja voittaisi jutun. Sitten voit jatkaa elämääsi eteenpäin täysin ilman entisen elämän rasitteita. Typerä akka!!!!!

Yhteistyössä