Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei koskaan tietenkään, koska en koskaan eroa. Olen luvannut olla liitossa mieheni kanssa kunnes kuolema meidät erottaa.
Et voi olla niin ymmärtämätön, että ajattelisit isyydestä noin oudosti. Isyys on ihan samanlainen asia kuin äitiys, kun kerran tulee lapsen isäksi tai äidiksi, sitä on elämänsä loppuun asti, vaikka lapsi kuolisi. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin entinen lapsi. Anteeksi, etten osannut sanoa tätä kauniimmin.

sarjasta "klikkaa mua"...vitsit, että olet itsekäs ja lapsellinen. Olisko kannattanut miettiä aiemmin, et ne lapset on siinä lopun elämää ja ovat ihan miehesi omia. Pistäpä kerranki omalle kohdallesi ja kato peiliin, et haluaisitko sinä olla tekemisissä omien lastesi kanssa, jos ne asuis muualla. Tämän takia erot ovat ihan syvältä, kun tulee sitte näitä "meidän teidän meidän teidän"

Ymmärrän aptä tosi hyvin! On ainutlaatuinen asia tulla äidiksi ja siihen liittyy paljon tunnepurkausta. Aloin itse vihaamaan miehen exää kun omalla tavallaan teki miehellä syyllistä oloa lähtemisestään. Tietysti loppuraskaudesta. Mielestäni uutta elämää tulisi kunnioittaa sen verran, että kun on tähän asti pärjännyt ja uusi elämä hänelläkin niin olis parempi antaa olla! Jotenkin vielä ymmärtää jos on ihan yksin.

Sellaista se on kun miehellä on ennestään lapsia. Mä otin miehen jolla ei ole lapsia. Ei tule ongelmia.[/QUOTE

Se on kyllä just näin. Valinnat ei kuitenkaan varmaan ihan yks oikosia kuitenkaan ole jos on kiintynyt ja rakastanut. Helpommalla kyllä pääsee kun ei tällaseen retkahtaisi. Samalla tavalla miehelle lapset on kuitenkin tärkeitä ja omaa lasta itse rakastaa yli kaiken. Oma mielipide sikäli on jos miehellä olisi vielä joskus lapsi lisää uuden naisen kanssa niin kokisin olevani aika heikko ihminen jos eron jälkeen loputtomiin pitäisi hänen elämänsä mukaan omaa liiaksi miettiä. Onneksi omalla kohdalla miehen ex on ollut ihan järkevä näitä jotain juttuja lukuunottamatta.

Kyllä meilläkin oli aivan normaalia että miehen lapsi oli äidillään muutaman päivän kun kotiuduimme vauvan kanssa ja silloinkin kun meillä oli jo yksi yhteinen... toimimme samoin kun lapsen äiti sai lapsen ja toisen miehensä kanssa, lapsi tuli meille. Kummallekin osapuolelle oli itsestään selvää antaa tilaa äiti ja isäpuolelle tulla uuteen tilanteeseen, tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa toisen vanhemman kanssa. Ja kumma, tämä oli itsestään selvää myös että kummallakin puolella todellakin jäi pariksi päiväksi vauvaa ihmettelemään biologinen sisarus vanhempineen... ja sit arki jatkui normi systeemeillä. Se vaan on eri tilanne kun kummatkin ei ole lapsen vanhempia tai isä/ äitipuoli tulee vanhemmaksi...fiilikset on erilaiset kun oma lapsi on vauvan ekat päivät mukana ja siitä pitää huolehtia. Se on luonnollisempaa ja helpompaa. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Yhteistyössä