Miten saisin ryhdistäydyttyä ex-avioliittoni suhteen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahskajs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahskajs

Vieras
Tilanne on se, että ensi viikolla tulee täyteen puolen vuoden harkinta-aika. Olemme asuneet exäni kanssa erillään 4kk ajan. Kolme yhteistä lasta on. Takana meillä on 16 yhteistä vuotta.

Eroon vaikutti se, että jo pitkään mieheni oli ahdistunut ja vain kotona ökötti. Läheisyyttä ei ollut, ei mitään muuta kuin ns kaverisuhde. Mies sairastui ensin masennukseen ja sitten kaksisuuntaiseen, jonka jälkeen hän hoksasi olevansa homoseksuaali. Hän tutustui "kavereina" toiseen homoon ja ihastuivat ja mies petti minua sen miehen kanssa. Tämän vuoksi sitten haettiin eroa.

Nyt harkinta-ajan alkamisen jälkeen mies on välillä haikaillut perääni, mutta yhteensä neljä kertaa kuitenkin valinnut tämän toisen miehen minun sijaan, eli seurustelevat. On kertonut, kuinka ihanalta tuntuu silitellä tämän miehen niskaa ja hiuksia jne. Minun kanssani ei ollut ikinä tuollaista...ei itse asiassa edes ole ikinä osannut sanoa mihin minussa ihastui tai rakastui.

SILTI kaiken tuon jälkeen huomaan aina uudelleen ja uudelleen elätteleväni pieniä toiveita yhteenpaluusta. Ensi viikolla pitäisi laittaa eroanomus menemään, mutta jotenkin taas ajattelen exäni tunteita sen suhteen. Hän kun kuitenkin arpoo vielä josko tykkäisi sittenkin minusta. MIKSI annan kohdella itseäni näin ja MIKSI en osaa ryhdistäytyä? Vinkkejä ja neuvoja, potkimisia, kiitos!

Hieno juttu, että annoit hänelle toisen mahdollisuuden. Mutta NELJÄ! Nyt nainen, itsekunnioitusta kehiin. Elämässä on niin paljon hienoja asioita luvassa sulle. Älä anna oman elämäsi mennä ohi, kun odottelet miehesi jahkailuja. Et saa enää takaisin sitä, mitä teillä oli. Suunta kohti uutta! Tsemppiä <3

Tuskinpa mies homoseksuaali on, varmaankin bi. Rakastumisen huuma vain saa vähättelemään tunnesidettä vanhassa suhteessa, ihan samoin kuin, jos petoskumppani olisi nainen. Mies kuulostaa ihan siltä, että ensihuuman jälkeen alkaa sitten ruikuttamaan takaisin suhteeseen sun kanssa.

Nyt lopullinen ero vaan kuntoon ja jatka elämääsi. Aikanaan etsi terve ja uskollinen mies rinnallesi. Huomaat, miten paljon helpompaa elämä on ilman exääsi, vaikka muutos pelottaakin.

Tuskinpa mies homoseksuaali on, varmaankin bi. Rakastumisen huuma vain saa vähättelemään tunnesidettä vanhassa suhteessa, ihan samoin kuin, jos petoskumppani olisi nainen. Mies kuulostaa ihan siltä, että ensihuuman jälkeen alkaa sitten ruikuttamaan takaisin suhteeseen sun kanssa.

Nyt lopullinen ero vaan kuntoon ja jatka elämääsi. Aikanaan etsi terve ja uskollinen mies rinnallesi. Huomaat, miten paljon helpompaa elämä on ilman exääsi, vaikka muutos pelottaakin.

Sehän tässä vielä onkin kummallista, kun itse huomaan jo nauttivani elämästäni ilman exää...ja katselen muita miehiä sillä silmällä :) Mutta silti...ajattelen aina asioita siltä kannalta että exä olisi onnellinen ja mitä hän haluaisi. Ja roikun siinä. Ehkäpä avioliittomme aikana totuin niin siihen. Varsinainen lapatossukka olen :/

Nooo..mä nyt oon niin radikaali.. mutta olisiko se ihan kamalaa jatkaa yhteistä eloa kolmestaan? Jospa mies muutta takaisin avioliittoonsa ja tutustut tähän rakastajaan. Olisitte ystäviä kaikki? Tai kehittelette jotkut teille sopivat säännöt. Ei paristuuhteen tarvitse noudattaa "kristillisen avioliiton sääntöjä", te olette aikuisia, te voitte päättä miten toimitte, että olisitte kaikki onnellisia. Joo..en osaa muuta sanoa. Mutta avoimuus ja rehelisyys varmasti kannattaa tässäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30183628:
Nooo..mä nyt oon niin radikaali.. mutta olisiko se ihan kamalaa jatkaa yhteistä eloa kolmestaan? Jospa mies muutta takaisin avioliittoonsa ja tutustut tähän rakastajaan. Olisitte ystäviä kaikki? Tai kehittelette jotkut teille sopivat säännöt. Ei paristuuhteen tarvitse noudattaa "kristillisen avioliiton sääntöjä", te olette aikuisia, te voitte päättä miten toimitte, että olisitte kaikki onnellisia. Joo..en osaa muuta sanoa. Mutta avoimuus ja rehelisyys varmasti kannattaa tässäkin.

Mutta kun ongelma on myös se, etten ollut onnellinen avioliitossamme...en kokenut olevani rakastettu eikä läheisyyttä ollut. Mies oli vaan ahdistunut koko ajan. Seksiä oli noin kaksi kertaa vuodessa. Ja nyt tuntuu, että exä on onnellinen uuden kumppaninsa kanssa, vaikkakin haikailee myös minun perääni. Tuntuu, että hän ei osaa päättää mitä haluaisi ja haluaa säilyttää kaiken ennallaan. Ja itse taas myötäilen omalla kustannuksellani.
Olen oikeasti nauttinut yksin olosta lasten kanssa ja ilman lapsia (yhteishuoltajuus), kun lapset ovat exällä. Saa tehdä mitä haluaa eikä tartte katsella ja kuunnella sitä ahdistusta.

• Tykkää
Reactions: famipala
Mutta kun ongelma on myös se, etten ollut onnellinen avioliitossamme...en kokenut olevani rakastettu eikä läheisyyttä ollut. Mies oli vaan ahdistunut koko ajan. Seksiä oli noin kaksi kertaa vuodessa. Ja nyt tuntuu, että exä on onnellinen uuden kumppaninsa kanssa, vaikkakin haikailee myös minun perääni. Tuntuu, että hän ei osaa päättää mitä haluaisi ja haluaa säilyttää kaiken ennallaan. Ja itse taas myötäilen omalla kustannuksellani.
Olen oikeasti nauttinut yksin olosta lasten kanssa ja ilman lapsia (yhteishuoltajuus), kun lapset ovat exällä. Saa tehdä mitä haluaa eikä tartte katsella ja kuunnella sitä ahdistusta.

Mut hei, tossa on jo vastaus, mitä itse kirjoitit. Luota siihen. Kaikki muutos on vaikeaa ja tekee kipeää. Voitte pitää ystävyytenne, mutta päättää parisuhteenne. Kaikesta kannattaa puhua ääneen. Silloin tiedätte yhdessä missä olette menossa. Paljon tsemppiä, mikä ikinä onkaan ratkaisunne.

• Tykkää
Kuten kirjoititkin, tunnut kuitenkin nauttivan yksin olemisesta.
16v on pitkä aika olla yhdessä ja siksi voi tuntua että jollain tapaa kaipaa sitä edellistä elämää.
Ja tuota erohakemustahan ei ole vielä pakko jättää jos siltä tuntuu. Siinähän on yhteensä 1v aikaa se tehdä hakemuksen jättämisestä.
Meillä meni se vuosi kun jätettiin lopullinen hakemus.
Tuntui että 6kk meni niin nopeasti että halusi "katsoa" vielä sen toisenkin 6kk.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Älä tarraa kiinni vanhaan ja toimimattomaan! Jos jäätte yhteen on loppuelämäsi epäilystä siitä, riitätkö. Pelkoa että mies kuitenkin pettää.

Erotkaa ystävinä. Eihän se sitä tarkoita, ettettekö voisi viettää aikaa tulevaisuudessakin yhdessä.

• Tykkää

Yhteistyössä