miten sanoa naapurin lapselle ettei voi tulla meidän pihaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tilanne mennyt vähän hankalaksi naapurin lapsen kanssa,ennen kulki tuossa aina muutaman tunnin illalla olemassa,nyt tulee aamupäivästä ja on iltaan ja jos kysyn omat lapset sisään niin se on taas kohta ovella pyytämässä niitä takaisin ulos.en tunne lapsen vanhempia ja ennen olen lapsen antanut tuossa kulkea vapaasti niin miten sille nyt voi ruveta yhtäkkiä sanomaan että sun pitäis kotiin tai johonki välillä mennä.. olisi kiva välillä saada omaa rauhaa omalla pihalla mutta jos käymmekin jossain niin tämä lapsi on odottelemassa tuossa pihan reunassa kun tullaan ja heti tulee meille.asumme omakotitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
"Et voi tulla meidän pihaan ilman lupaa."

mä oon varmaan kumma ihminen kun en halua pahottaa lapsen mieltä..onkohan ihan tyhmää jos sanon että meillä voi olla esim. 2 tuntia ja sitten voi tulla taas josku toinen päivä leikkimään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mä oon varmaan kumma ihminen kun en halua pahottaa lapsen mieltä..onkohan ihan tyhmää jos sanon että meillä voi olla esim. 2 tuntia ja sitten voi tulla taas josku toinen päivä leikkimään?

Kumma ihminen?

Minusta kumma ja päästään vinksahtanut on se ihminen joka puhuu lapsille rumasti, oli ne sitten omia tai vieraita lapsia!

Sinä olet normaali ihminen, tosin ovat harvinaistumassa nykyaikaina tuollaiset normaalilla tunne-elämällä varustetut yksilöt. Valitettavasti.

Meillä myös on välillä naapurin lapsi asumassa pihalla. Aika kurja tilanne. Joskus olen hätistellyt kotiin, mutta asiasta joutuu sanomaan vähintään viisi kertaa. Haluaisi tulla meidän kanssa kauppaan, kylään, retkelle ihan mihin vaan. Olen joutunut kieltämään suorasanaisesti, mikä sekään ei ole kivaa. Mä sanon välillä ja puren hammasta välillä. Nykyään kun mennään syömään tms. olen pyytänyt pois pihalta (tai siis menemään kotiin) koska grillikaudella on hankalaa syödä oman perheen kesken, jos naapurin lapsi odottaa tylsistyneen näköisenä. Välillä toki tarjotaankin jotain, mutta ei aina. Ei kai tuossa voi kun nätisti, mutta tiukasti sanoa.

Nyt kun kesälomat alkoivat, naapurin lapsi ehtii olla tosi paljon paikalla. Ja tietysti sille tulee nälkäkin, joten tietysti se kyselee välipalan perään. Hiukan ärsyynnyin tällä viikolla tuostakin. Pitäisi kai ostaa kaappiin jotain myslipatukoita, jugurttia, hedelmiä tai muita nopeita välipaloja ja itselle pitkää pinnaa.

mä en ymmärrä miksi nykyään tehdään lapsia ja tuolla ne kulkee aamusta yöhön huutelemassa ja särkemässä paikkoja! miksi niille ei opeteta edes käytöstapoja? särkevät toisen omaisuutta ja huutelevat ohikulkijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Kumma ihminen?

Minusta kumma ja päästään vinksahtanut on se ihminen joka puhuu lapsille rumasti, oli ne sitten omia tai vieraita lapsia!

Sinä olet normaali ihminen, tosin ovat harvinaistumassa nykyaikaina tuollaiset normaalilla tunne-elämällä varustetut yksilöt. Valitettavasti.

No joo, mäkin olen saanut ohjeita, että aja naapurin lapsi pois äläkä ainakaan anna sille ruokaa. Mutta en mä silti katsele, kun joku näkee nälkää meidän portin pielessä. Olipa syy mitä tahansa.

Eikö sen lapsen vanhemmat välitä missä heidän lapsi on?

joskus ne tuntuu huutavan sitä ja se käy mutkan omassa pihassa ja tulee takaisin.. en sitten nyt tiedä onko se yksin kesää kotona vai onko sillä sisaruksia kaverina mitkä ei välitä miten se kulkee.lapsi on 7 tai 8v.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
Meillä myös on välillä naapurin lapsi asumassa pihalla. Aika kurja tilanne. Joskus olen hätistellyt kotiin, mutta asiasta joutuu sanomaan vähintään viisi kertaa. Haluaisi tulla meidän kanssa kauppaan, kylään, retkelle ihan mihin vaan. Olen joutunut kieltämään suorasanaisesti, mikä sekään ei ole kivaa. Mä sanon välillä ja puren hammasta välillä. Nykyään kun mennään syömään tms. olen pyytänyt pois pihalta (tai siis menemään kotiin) koska grillikaudella on hankalaa syödä oman perheen kesken, jos naapurin lapsi odottaa tylsistyneen näköisenä. Välillä toki tarjotaankin jotain, mutta ei aina. Ei kai tuossa voi kun nätisti, mutta tiukasti sanoa.

Nyt kun kesälomat alkoivat, naapurin lapsi ehtii olla tosi paljon paikalla. Ja tietysti sille tulee nälkäkin, joten tietysti se kyselee välipalan perään. Hiukan ärsyynnyin tällä viikolla tuostakin. Pitäisi kai ostaa kaappiin jotain myslipatukoita, jugurttia, hedelmiä tai muita nopeita välipaloja ja itselle pitkää pinnaa.

joo tuo syömishomma on just kanssa ahistava kun lapset hakee pakastimesta jäätelöä tms. niin ainahan se on sitten vietävä myös tälle lapselle ja jotenkin tuntuu hankalalta sanoa ettet voi odottaa meidän pihalla kun me grillataan ja syödään siinä terassilla.

Meillä kun muutti naapuriin uusi perhe ja niiden poika (n.6v) alko juosta meidän pihalla omin luvin sekä kiipeili puissa. Minä karjaisin taka-ovelta sille kun satuin näkemään että mene omalle pihallesi siitä ja kävin näyttään rajan, minkä yli se tulee vain silloin kun saa luvan. Meni kyllä kerralla jakeluun! Sitä minä en ala sietämään että naapurin lapset juoksee meidän pihalla miten sattuu. Ehkä olen kamala naapurin akka mut minkäs teet. :D

Meillä on alusta asti ollut selvä sopimus naapurin kanssa, että lasten täytyy aina kysyä lupa toisen pihaan tulemiseen (molemmin puolin), oli kyse etupihasta tai takapihasta. Aina voi myös sanoa, ettei nyt sovi, jos on vieraita tai ruoka-aika tms tai lähettää lapsen takaisin omalle puolelle.

Itse sanoisin nätisti, että nyt lapsen täytyy mennä omalle pihalleen ja voivat jatkaa leikkiä toisena päivänä jne.

Minä olen hoitanut asian niin, että olen omille lapsilleni ilmoittanut kuuluvalla äänellä pihalla, että "pysytääs omassa pihassa silloin, kun ei leikitä kaverin kanssa. Kaverin pihaan saa mennä jos kaveri antaa luvan". Viesti on mennyt oikein hyvin naapurin lastenkin jakeluun :D Asia ei siis ole ollut koskaan ongelma.

Meillä kans naapurin tenavat pitää meidän pihaa kuin omanaan. Monesti kun tullaan kotiin, on nämä meidän pihalla kiikkumassa. En tykkää. Sitten kuulin kerran, kun toinen näistä naapurin tytöistä tuli meidän pihaan ja yritti ajaa meidän lapsia pois kiikuista "teidän pitää päästää mut siihen kiikkuun, koska meillä ei ole omia kiikkuja ja te voitte kiikkua näillä kiikuilla milloin haluatte" se kimitti. Silloin sanoin aika tiukkaan sävyyn, että tämä on meidän piha ja kiikut on laitettu meidän lapsille. Sanoin, että saa tulla silloin tällöin meidän pihalle kiikkumaan, mutta vain jos me ollaan kotona ja kiikkuessa täytyy odottaa omaa vuoroa....

Meillä myös... Naapurin lapsi tulee heti aamusta, kurkkii ikkunasta sisään jos emme ehdi ovea aukaisemaan...
Jos sanomme, että meidän lapsi tulee hakemaan sinua, kunhan on syönyt, että odota omassa kodissasi... Niin tämä lapsi vastaa "saan minä tässä odottaa, äiti on sanonut että minua ei saa kieltää"....!

Ei auta vaikka kuinka monesti kieltäisin (ihan kohteliaasti) ettei meidän pihalle tulla, jos emme ole kotona tai ettei saa lyödä (hänellä on tapana lyödä lastamme),
kiellän ja pyydän menemään omaan kotiinsa,
ei kulu kuin muutama minuutti, niin on taas jo ikkunasta kuikkimassa...

Eilen tulimme kotiin, kyseinen lapsi oli pihallamme, lelut levitelty ja jopa kukkapenkkiä käynyt "hoitamassa"...
Kanin häkkiin työntänyt kiviä jne..

Uskomaton riesa !! Vanhempansa ovat sitä luokkaa, etteivät kiellä, me saamme vihat jos erehdymme asiasta heille kertomaan.
alkuun kävin ihan kohteliaasti ovella sanomassa, heidän lapsen häiriköinnistä,
eipä auttanut, rouva katsoi kuin myrkyn niellyt seuraavat viikot...

Ei tätä jaksa hullukaan, pitäisikö soittaa lastenvalvojille vai minne?

eihän kyse ole vain siitä, mitä niille lapsille itse sanoo. Voisi vanhemmatkin opettaa alkeelliset tavat eli sen, että toisten pihoilla ei majailla ja jos pyydetään lähtemään kotiin niin sitten kans lähdetään ja liukkaasti.

Mulla kans se periaate, että jos perheen kesken ruokaillaan terassilla, niin ykskään kaveri ei roiku meidän pihalla sillä aikaa.

Grillikauden alettua, naapurin lapset tulevat heti kun meillä grillataan, "anna mulle, miks mä en saa???" Epäkohteliasta.

Toki annamme joskus, mutta aina ei ole tarpeeksi tarjolla,
ihmetyttää vanhemmat kun eivät koskaan hae pois, vaikka huomaavat, että lapset ovat häiriöksi ?!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä