miten sanoa naapurin lapselle ettei voi tulla meidän pihaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana-taas:
Grillikauden alettua, naapurin lapset tulevat heti kun meillä grillataan, "anna mulle, miks mä en saa???" Epäkohteliasta.

Toki annamme joskus, mutta aina ei ole tarpeeksi tarjolla,
ihmetyttää vanhemmat kun eivät koskaan hae pois, vaikka huomaavat, että lapset ovat häiriöksi ?!

Siis hyi! Kyllä sanoisin vanhemmille, että halutaan ruoka-ajat vain oman perheen kesken -ja että mitenkäs sovitaan, jotta tämä onnistuisi???

Meillä ollut tuota samaa vaikeutta.
Just sellaista että ollaan suunniteltu oman perheen kanssa lähteä kävelylle tai pihalle, niin siihen tulee vieras lapsi ja ei osata olla niin julmia että häätäisimme pois.
Pikkuhiljaa olemme opetelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana-taas:
Grillikauden alettua, naapurin lapset tulevat heti kun meillä grillataan, "anna mulle, miks mä en saa???" Epäkohteliasta.

Toki annamme joskus, mutta aina ei ole tarpeeksi tarjolla,
ihmetyttää vanhemmat kun eivät koskaan hae pois, vaikka huomaavat, että lapset ovat häiriöksi ?!

Siis hyi! Kyllä sanoisin vanhemmille, että halutaan ruoka-ajat vain oman perheen kesken -ja että mitenkäs sovitaan, jotta tämä onnistuisi???

Tätä lasten ruikuttamista minä ihmettelen. Ei silloin kun me oltiin pieniä kukaan ollut vaatimassa ruokaa kenenkään pihoilla...tosi ärsyttävää!

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meillä ollut tuota samaa vaikeutta.
Just sellaista että ollaan suunniteltu oman perheen kanssa lähteä kävelylle tai pihalle, niin siihen tulee vieras lapsi ja ei osata olla niin julmia että häätäisimme pois.
Pikkuhiljaa olemme opetelleet.

ja tämä vaan silloin jos näyttää että oma lapsi on mustasukkainen kun siihen tulee muita.
jos lapsemme pyytävät niin toki saa tulla mukaan, mutta jos sama lapsi aina änkeää seuraan niin lasten ilme kertoo että ei kiitos...

Me asutaan uudella omakotitaloalueella ja alkuun otti päähän, kun meidän rajanaapureina ei asu lapsiperheitä. Nyt kun olen seurannut mikä kansainvaellus joidenkin pihoilla käy, olen onnellinen että ei tarvi pitää huolta kuin omistaan. Sovitusti käydään sitten lasten kanssa muiden pihalla ja aika usein viereisessä leikkipuistossa...

Mie ainakin oon aina sanonut pojalle jos se menee johonkin niin pitää tulla kotia jos kaverin vanhempi niin sanoo ja vastaan ei saa inkuttaa. Meillä itellä käy joskus sellaisia lapsia jotka sanoo ettei mun tarvi mennä kotia jos en halua, kun pyytää niitä menemään kotia....

Minä muistan itse, että menin usein omin päin kaverini luokse kyläilemään. Siis omilta vanhemmilta sain luvan lähteä pyöräilemään, ja fillarilla lähdin kaverin luo. Mulla ei käynyt edes mielessä, etten saisi mennä, mutta tän kaverin vanhemmat sanoivat mulle jossain vauheessa, että mun pitäisi aina etukäteen soittaa ja kysyä lupa saanko tulla. Jos heillä sattuu olemaan vieraita tai muuta menoa, en saa tulla aina kuin haluan. Ja ymmärsin kerrasta.

No meillä on vähän sama ongelma. Naapurin poika on 4v ja ulkoilee yksin, mutta ei se kuitenkaan viihdy yksin. Heti kun tullaan pihaan jostain se hyökkää meille, kinuaa sisälle jos mekin mennään sisälle, vaatii meidän tyttöä ulos leikkimään (tyttö on 3v joten en päästä ilman valvontaa). Heti tulee meidän pihaan jos huomaa et me ollaan ulkona ja haluaa osallistua kaikkeen mitä me tehdään. Musta jotenkin surullista sitten kieltää toista ja poika lopulta seisoo kadulla ja vaan katselee mitä me tehdään. Pojan vanhemmat on vaan naureskellut et kaipaa kaveria.

Alkuperäinen kirjoittaja ds:
No meillä on vähän sama ongelma. Naapurin poika on 4v ja ulkoilee yksin, mutta ei se kuitenkaan viihdy yksin. Heti kun tullaan pihaan jostain se hyökkää meille, kinuaa sisälle jos mekin mennään sisälle, vaatii meidän tyttöä ulos leikkimään (tyttö on 3v joten en päästä ilman valvontaa). Heti tulee meidän pihaan jos huomaa et me ollaan ulkona ja haluaa osallistua kaikkeen mitä me tehdään. Musta jotenkin surullista sitten kieltää toista ja poika lopulta seisoo kadulla ja vaan katselee mitä me tehdään. Pojan vanhemmat on vaan naureskellut et kaipaa kaveria.

Hmmm. No voisivathan pojan vanhemmat kutsua teidät vaikkapa heidän pihalleen..
Ainahan se vanhemmille on helpompi laittaa oma lapsi muiden pihalle kun itse keksiä tekemistä lapsen kanssa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä