Miten sinä pääset tilanteesta eteenpäin, jos sinulla on....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
parisuhteessa jokin "hiertävä" asia, jota et heti voi kuntoon saada vaan siinä menee jonkin aikaa?

Ja jos yrität asian nätisti ottaa puheen alle, niin toinen on jotenkin hankalahkon oloinen. Tyyliin esittää ihme sarkastisia kysymyksiä takaisin ja koet, että toisen saaminen jälleen hyvälle tuulelle olisi se, että ongelmaa aiheuttava asia pitäisi heti saada vireille, mutta kun sitä ei vain saa heti, niin se jää kängertämään mieleesi.

Meillä tämä "hiertävä" asia on se, että missä vaiheessa lähdetään jälleen lapsettomuushoitoihin. Hyvä juttuhan on, että yksi tenava jo onneksi meillä on. Mutta kyllä tässä toinenkin menisi. Nyt on vain itsellä se tilanne, että olen kesällä aloittanut työt ja en voi olla useita päiviä per kk pois töistä. Mies ei vain tätä asiaa ymmärrä, hänestä voin huoletta olla pois töistä ja hän naljailee, että työtkö sinulle ovat nyt tärkempi asia. Pitääkö tässä eläkeikään asti odotella? Kyllähän minustakin toinen pikkuinen talossa olisi mukava juttu, mutta harmillista, kun pitäisi töissäkin käydä kerta nyt töihin pääsin. Koska työpaikalla on välillä nykyään niin ikävä ilmapiiri ja takana puhutaan pahaa toisista, niin ties mitä minustakin alettaisiin jauhamaan, jos yks'kaks alkaisin olemaan pois töistä. Itse pärjään töissä, kun en mene jauhantaan mukaan, vaan teen työni ja se on siinä sitten.

Kirjoitan kirjeen, jossa on selkeä kappalejako: minusta tuntuu tältä... ja kappaleen lopussa kysymys tai muuta pohdittavaa miehelle. Tällä tavalla ollaan päästy yli monesta solmusta. Kun ei olla nenätysten, juttu ei heti luisu samalle vanhalle uralle

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;24882407:
Meillä tämä "hiertävä" asia on se, että missä vaiheessa lähdetään jälleen lapsettomuushoitoihin. Hyvä juttuhan on, että yksi tenava jo onneksi meillä on. Mutta kyllä tässä toinenkin menisi. Nyt on vain itsellä se tilanne, että olen kesällä aloittanut työt ja en voi olla useita päiviä per kk pois töistä. .

Miten niin useita? Kaksi päivää jos on hankalampi hoito (ivf/icsi), eli punktio ja siirto.

Ihan varmaan töistä voi olla pois 2 pv/kk.

No kyllä niitä päivä vain kertyy. 1 päivä - lyhyt käynti: Kierron alussa. Saa niitä pillereitä.
2 päivä - lyhyt käynti: Katsotaan ultralla onko munasolussa kasvamassa? Tämä on kiertopäivänä 11 tai 12.
3 päivä - lyhyt käynti: ultra munasolujen kasvua katsotaan. Kp.14-15
4 päivä: - koko päivä pois: Kp.15 tai 16. IUI

Ja sama meno on IVF - hoidossakin + sitten päälle tuo punktio ja siirto. Molemmissa joutuu olemaan päivät pois töistä. Ynnä siirron jälkeinen päivä. Eli kyllä niitä päiviä vain kertyy per päivä.

Täältäkään ei niin vain lähdetä jonnekin ulrtraan käymään. Matkaan isoon sairaalaan on noin 50 min. Eli ultrareissussa menee aikaa semmoiset 3 tuntia.

No mulle jäi nyt hieman hämärän peittoon, että mikä tuossa asiassa nyt sua hiertää? Etkö osaa itse päättää haluatko hoitoja nyt vai et? Mieshän ei pysty sua väkisin niihin viemään ja jos et halua hoitoihin työpaikkasi vuoksi, niin sittenhän sun pitää se selkeästi sanoa miehelle. Mutta kyllähän sää nyt ymmärrät itsekin, että kyllähän sää tuossa vaiheessa sen työn laitat lapsen saamisen edelle... Tietenkin voitte hakeutua myöhemminkin hoitoihin, mutta joskushan se on sit tehtävä, jos lapsen haluatte, ettekä ilman hoitoa lasta tule saamaan...

Itse kanssa haluaisin toisenkin lapsen, mutta kerta olen vasta aloittanut työt, niin koen hankalaksi hoitoihin lähtemisen. Mies sen sijaan haluaisi lähteä hoitohin mahd. pian.

Yhteistyössä