Miten sinä puolustautuisit tai puolustaisit lastasi ilotulituksen säikyttämää hyökkäävää koiraa vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27788529]Vastaajilla ei taida pahemmin olla tietoa paukkuaroista, saatikka koirista muutoinkaan.

Aika turhaa miettiä miten puolustautuisi tuollaista koiraa vastaan--> ilotulitteista säikähtänyt koira nimittäin juoksee juoksemistaan eikä käy päälle....[/QUOTE]

Juuri näin. Huomaa ettei porukka tunne koirien sielunelämää.

Haluasin nähdä sen koiran, joka säikähtää raketista ja hyökkää lapseni päälle. Noissakun ei ole mitään järjellistä yhteyttä...

Mutta jos koira hyökkäisi ottaisin varmaan niskasta kiinni ja koittaisin nostaa pois, jos olisi pieni. Isoa potkisin ja hakkaisin.

• Tykkää
Reactions: maissiprinsessa
En ymmärrä näitä vanhempia, jotka silittäs koiraa päästä ja yrittäs vaan ymmärtää, jos omaa lasta revittäs silmien alla kappaleiksi.

Ai jos olen sitä mieltä ettei aina potkaiseminen ole kovinkaan järkevä ratkaisu tarkoittaa että silittelisin koiraa päästä? :D itse olen jotenkin miettinyt silleen että jos koiran purukalusto on kiinni lapsessa ei ole kovinkaan järkevää ptkaista sitä :D

tietenkään kukaan ei sellasta tekisi, mutta nämä aloitukset on viha- ja väkivaltahakuisia, joissa
keskustellaan kuinka saisi vahingoitettua eläintä mahdollisimman pahalla tavalla että se kärsisi
kuoliaaksi. En ymmärrä miksi tälläisiä keskusteluja edes sallitaan. Kyllä jokainen ihan maalais-
järjellä osaa ajatella miten käy jos potkaisee koiraa kirsuun puukengällä, tarviiko asialla helvetti
MÄSSYTELLÄ?

No ei todellakaan ollut tarkoitus mitää väkivaltahakuisiuutta hakea, vaan tietoa miten koiraan vastaan pitäisi tehdä jos se hyökkäisi.

Ihme ajattelutapa sinullakin. Luulen,että sinä olet enemmän sellainen kuka väkivaltaiseti ajattlee koska tämä ensimmäisen mieleesi tupsahti.

Jos koira hyökkäisi lapseni kimppuun ihan missä tahansa oloissa, minä potkisin, purisin, löisin, kuristaisin ja käyttäisin kättä pidempää. Nisäkäs olen minäkin, ja toisissa tilanteissa voin käyttäytyä yllättävästi.

Uutena vuotena minua kyllä huolestuttaisivat paljon enemmän känniläisten ampumat raketit kuin paukkuarat koirat. Mutta aiemmin elämässäni olen joutunut muun muassa ystäväni koiran puremaksi aivan ennalta arvaamatta, kun taas taivaalta putoavaa flyygeliä ei ole vielä tarvinnut varoa.

No ei todellakaan ollut tarkoitus mitää väkivaltahakuisiuutta hakea, vaan tietoa miten koiraan vastaan pitäisi tehdä jos se hyökkäisi.

Ihme ajattelutapa sinullakin. Luulen,että sinä olet enemmän sellainen kuka väkivaltaiseti ajattlee koska tämä ensimmäisen mieleesi tupsahti.

no lueppa toi edellinenkin vastaus. Ja siis oikeasti,jos tarviit jotain "hakkaan pään tohjoksi nyrkeillä" vastauksia parempia puolustustapoja, mene itsepuolustuskurssille. Nää mitä ketjussa on esitelty ei varmasti ole tapoja "mitä sulle ei ole tullut mieleen".

[QUOTE="Hei";27788517]Kannattaa oikeasti pohtia tätäkin asiaa, ei ole ihan tuulesta temmattu pelko.

Nykyään joka toisella on koira, vaikka monikaan ei osaa edes kouluttaa niitä oikein.[/QUOTE]

saanen huomauttaa sellaisen asian että koiratkin ovat yksilöitä, rotujen väliset erot voi olla aika isoja ja sitten on vielä saman rodun sisällä olevat erot.

Elisanotaanko että siinä missä toinen koira menee lähes siinä sivussa ja käyttäytyy hyvin niin toisessa ääripäässä on sellanen umpiluupää että ei tosikaan. luonnollisesti siis kouluttaminen vaatii eritavalla ihmisen osaamista helpon koiran kanssa kuin hankalan.

Mull on kuitenkin ollut lapsuudesta lähtien koiria useampia kerralla.. yht varmaan 30 kaikkien vuosikymmenten aikana ja aika hyvin on tullut esille se että koiratkin ovat yksilöitä. yksi koira vihasi poikia ja miehiä, jos joku sen sukupuolen edustaja tuli mulle vihaisesti huutamaan niin koira ois kyllä purrut ellen ois pitänyt koiran hallinnassa(mutta se oli aika helppoa kun paino koiralla oli 2,5kg) :D

yksi saksanpaimenkoirista taasen oli mahdoton 1,5v ikään saakka, oli kesän vanhempien luona maalla(ulkona tarhassa ja todellakaan kukaan ei koriaa kouluttanut tuona aikana) koira tuli takasin kotiin kesän lopulla ja oli rauhallinen,jokaista sanaa totteleva luttana.

eikä se ole aina siitä kouluttamsiesta todellakaan kiinni, mulla oli eka koira huollettavana täysin yksin siitä kun täytin 12v.. koira eli 13vuotta ja alusta asti totteli mua, enkä edes kouluttanut sitä(taisin vaan hemmotella sitä silloin lapsena ollessani,koiralla oli vahva minun miellyttämisen tarve,muita ei totellu).

sit on niitä joitten kanssa on todella saanut töitä tehä

minä en osaa pelätä koiria. En vaan osaa. Minun pelko on huumehörhöt, arvaamattomasti käyttäytyvät ihmiset. Niitä onkin tullut vastaan aika montakin tapausta. Yksi esim. kerran mäkkärissä kun olin lasten kanssa syömässä. Alkoi pistämään paikkaa remontiin, viskeli tuoleja ja pöytiä ja minä lasten kanssa sellaisessa paikassa istumassa, että ei päästy pois. Siinä ei auttanut muu kuin kohdata pelkonsa ja olla niin tyyni kuin pystyi ja seisoa lasten edessä. Huusin vaan, että lähelle jos tulet, niin on sitten viimeinen tekosi. Poliisit tulikin nopeasti paikalle ja vartija ym. Sairaanhoitajana toki on 10v aikana tullut koettuna hullumpiakin, samoin kun olin metrovartijana. Ei koirat kyllä sen jälkeen pelota yhtään, eikä kyllä muutkaan nelijalkaiset.

Joo toki voi yrittää estä puremista, mutta sen jälkeen on hyvä ymmärtää ja tehdä lapsillekin selväksi että hei, nyt ei ammuta koira voi pelätä. Maailma ei pyöri siten, että mun kersathan ampuu koska haluaa ja sitten päälle potkitaan elukoita jotka ei tajua!

[QUOTE="noh";27788527]Hyökkäävä koira saa kuonolleen kengästäni, ihan sama mikä syy. Kirsu eli nenä on koiralle herkkä alue, tähdätkää siihen.[/QUOTE]

Ihan miten vain. Millä tahansa konstilla, vaikka potkaisemalla, ellen keksi muuta. Koiraa ei tarvitse tuoda ulos juuri silloin. Eikä moni koira ala edes hyökkäillä siten, kun pelkäävät.

Jaa niinku milloin? Silloin kun on virallinen rakettien ampumisaika vai ammutaanko niitä kuitenkin jo pitkin päivää ja koirien on päästävä kuselle aamunkin jälkeen...

Siitä olen samaa mieltä että pelästynyt koira juoksee karkuun eikä hyökkäile mihinkään.

Paras keino irrottaa pureva koira on tarttua sitä takaapäin nivusista kiinni, nostaa takapää ilmaan ja vetää koira taaksepäin, jolloin se irroittaa otteensa. Pään suunnasta lähestyminen saa vain koiran vaihtamaan hyökkäyskohdetta.

Ei nyt oikein valkene ketjun tarkoitus... Tottakai jokainen vanhempi puolustaa lastaan hyökkäävältä koiralta kaikin mahdollisin keinoin. Jos koira kaataa lapsen maahan, niin luultavasti ottaisin niskasta/pannasta kiinni ja repisin sen pois. Jos taas lasta jo purisi, niin kyllä käyttäisin keinon, kuin keinon, jotta otuksen saisin lapsesta irti. Ja sen jälkeen pitäisin huolen, että kyseinen koira ja koiran omistaja joutuisivat asiasta vastuuseen. Ymmärrän kyllä, että koira voi raketteja säikähtää, mutta ei se silti saa mua katsomaan hyökkäämistä läpi sormien. Koira kun voi vaikka tappaa lapsen (ja aikuisenkin)! Omistajan pitää kyetä pitämään säikky koira aisoissa tai sitten todellakin pissattaa se vaikka kotona sanomalehdelle, jos on uhka, että käy ulkona pienten lasten kimppuun! Kurjaa aikaahan tää on varmasti koirille (en todellakaan tiedä pelkääkö jokainen yksilö raketteja??), mutta en ymmärrä, onko niiden kanssa pakko änkeä kaikkein pahimpaan aikaa ulos... Itse asun suhteellisen lähellä kaupunkia, mutta kyllä täällä saa koko illan ja yön kulkea ihan rauhassa, ei oo joka nurkalla teinit ampumassa raketteja suoraan kohti. Muutenkin olen huomannut, että yleensä joka paikassa on vähän sellainen "ampumispaikka", johon porukka sitten kokoontuu raketteja katsomaan ja paukuttelemaan. Tai sitten mä oon vaan tosissaan ihan sokea ja kuuro niille. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lisäksi;27788685:
Kuinka moni ulkoiluttaa koiraansa kaupungin torilla?
Normaalioloissa juurikaan kukaan ei kehtaa viedä koiraansa torille, lenkkipolut ja kadut on sitä varten.

Siellä koiran jätöksissä kansa juhlii. Yök.

Noita idioottejahan on joka vuosi. Sielä seisotaan koiran kanssa katsomassa kaupungin ilotulitusta ja koira makaa maassa, korvat luimussa ja uikuttaa... Samat idiootit raahaa koiransa vapputorille ja festareille...

Itse hakkaisin, potkisin ja vaikka tappaisin paljain käsin koiran joka hyökkäisi lapseni kimppuun. Saman tekisin mille tahansa elävälle joka yrittäisi vanhingoittaa lastani.

no lueppa toi edellinenkin vastaus. Ja siis oikeasti,jos tarviit jotain "hakkaan pään tohjoksi nyrkeillä" vastauksia parempia puolustustapoja, mene itsepuolustuskurssille. Nää mitä ketjussa on esitelty ei varmasti ole tapoja "mitä sulle ei ole tullut mieleen".

Mitä sinäkin oikei jauhat,etkä vastaa kysymykseen. Toistan itseäni,mutta miten tää on näin helvetin vaikeaa?

Kerro miten sinä puolustautuisit tai puolustaisit äläkä toista toisia :)

[QUOTE="koirallinen";27789949]Paras keino irrottaa pureva koira on tarttua sitä takaapäin nivusista kiinni, nostaa takapää ilmaan ja vetää koira taaksepäin, jolloin se irroittaa otteensa. Pään suunnasta lähestyminen saa vain koiran vaihtamaan hyökkäyskohdetta.[/QUOTE]

Kiitos tästä viestistä. Kiva kun jotain uutta tietoa tulee. kuinka moni tätä asiaa tiesi, itse en ainakaan tiennyt, Nyt tiedän.

Tämä on muuten aivan hyvä aihe. Itse muistan lähes 10 vuoden takaa erään koiran. Koira ei ollut ilotulituksista milläänsäkään, mutta jos sitä yritti vaikka aivan tutut ihmiset, niin alkoi haukkua kovasti. Ilmeisesti jotenkin yhdisti paukuttelusta aiheutuvan pelon ihmisiin.

Yhteistyössä