Miten sitä jaksaa, kun ex jatkaa kiusaamistaan vielä vuosia eron jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt

Vieras
Lasten kautta, tietenkin. Ei tapaa, ei soita, ei ole yhteydessä. Soittelee jatkuvaan lastensuojeluun ja lastenvalvojille että en anna tavata. Paskapuhetta. Ilmoittaa että en pidä puhelinta päällä että voisi soittaa. Paskapuhetta. Mä en ymmärrä mitä se haluaa. Nyt viemässä asiaa oikeuteen enkä mä ymmärrä miksi. En todellakaan ole estänyt yhtään mitään, itse se ei pidä lapsiinsa yhteyttä mitenkään.

Olo on todella voimaton enkä mä tajua sitä ollenkaan. Ihan kuin se eläis täysin erissä todellisuudessa ja maailmassa kuin minä. :(

Pitäis kai hommata se asianajaja. Mut kun mä en tajua miksi. Jos se haluaa muka tapaamisia jne, niin miksi se ei tee mitään niitten eteen itse? Mä olen ehdotellut ja sovitellut ja tullut vastaan ja myöntynyt jne. Mikään ei käy, ei sovi, ei kelpaa. Mun syytä sen mielestä kaikki.

Kunpa en ikinä olisi sen hullun kanssa alkanut millekään.

Ja olet varmaan kertonut lastensuojeluun tästä käytöksestä? Tuo on niin tyypillistä, se kuvittelee että kaikki muut menee tuohon halpaan. Mitä se oikeudesta hakee? Kunhan uhkailee.

Huonosti, mutta onneksi lapset ovat jonain päivänä täysi-ikäisiä!

Vaikka oikeuteen päätyy erojen jälkeen vain muutama prosessi lasten asioista, on jännä huomata miten paljon niitä (miehiä ) onkaan, jotka väittävät että äiti estää tapaamisia vaikka itse ei ole halunnut tavata.. Minun exäni on käyttäytynyt täysin samalla lailla. Joku mielenhäiriö, olipa diagnoosi mikä tahansa, lienee kyseessä - ei kai kukaan täysin terve noin sekoile.

Juu, tuttua touhua. :o Kun mun exä petti ja erottiin, ei hänestä kuulunut yli puoleen vuoteen pihaustakaan. Sitten kun eräänä päivänä lähdin töistä joku tuntematon mies lähestyi mua parkkipaikalla. Hänellä oli papereita kädessään. Hän oli haastemies !! :o :o Exä oli haastanut mut oikeuteen siitä, etten anna tavata lapsia ?????? Kertaakaan ei kyllä ollut tuona aikana tullut heitä hakemaan, ei soittanut, ei millään tavalla ilmaissut että edes muisti, että hänellä lapsia on.... et silleen.

Ihan mielipuolen touhua. Mut sitten kun asiaa selviteltiin niin kävi ilmi että hänen uusi rakkautensa oli mieheni tähän innostanut. Kaikkea se "rakkaus" teettää.... :o

Olen mä kertonut. Mutta se on sana vastaan sana. Olen merkannut kalenteriin ylös sen soittelut, eipä niissä kehuttavaa ole. Viimeksi soitellut lopputalvesta.. Mutta kun se valehtelee silmät suut täyteen ja aina just niin, että hän raukka yrittää ja tekee vaikka mitä mutkun veemäinen ämmä vaan kiusaa ja estää. Kyllähän noi mun puolen lastenvalvojat jne yrittää selittää sen puolen ihmisille munkin näkemystä, mutta en tiedä sitten meneekö perille. Se on ottanut itelleen uhrin roolin, eikä hänessä ole pienintäkään vikaa. Kaikki vika on mussa. Niin se on ollut aina, ja niin se näyttää olevan edelleen.

En tosiaan tiedä mitä se oikeudesta hakee. Ei mitään havaintoa. :(

Meillä lastenvalvoja oli exän puolella, uskoi kaikki sen väitteet :) :flower: Onneksi sentään oikeudessa todisti puolueettomasti ja toi esiin sen, että lapsen on hyvä asua täällä minun kanssani. Ikävää, että ammattilaisistakin löytyy niitä, jotka uskovat sitä jonka naama enemmän miellyttää, eivätkä välitä todisteista ollenkaan (eikun aijuu, jotain "viestejäni" ex oli kuulemma lastenvalvojalle näyttänyt, ilmeisesti tekaistuja kun oikeudessa niitä ei näkynyt)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt onnellinen:
Juu, tuttua touhua. :o Kun mun exä petti ja erottiin, ei hänestä kuulunut yli puoleen vuoteen pihaustakaan. Sitten kun eräänä päivänä lähdin töistä joku tuntematon mies lähestyi mua parkkipaikalla. Hänellä oli papereita kädessään. Hän oli haastemies !! :o :o Exä oli haastanut mut oikeuteen siitä, etten anna tavata lapsia ?????? Kertaakaan ei kyllä ollut tuona aikana tullut heitä hakemaan, ei soittanut, ei millään tavalla ilmaissut että edes muisti, että hänellä lapsia on.... et silleen.

Ihan mielipuolen touhua. Mut sitten kun asiaa selviteltiin niin kävi ilmi että hänen uusi rakkautensa oli mieheni tähän innostanut. Kaikkea se "rakkaus" teettää.... :o

:headwall: :headwall: ne on ne uudet rakkaudet kun ei tiiä hevon vittujakaan siitä tilanteesta niin niitten pitäis vaan pysyä erossa koko hommasta ja antaa vanhempien hoitaa nämä asiat keskenään!!! :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja niin väsynyt:
Olen mä kertonut. Mutta se on sana vastaan sana. Olen merkannut kalenteriin ylös sen soittelut, eipä niissä kehuttavaa ole. Viimeksi soitellut lopputalvesta.. Mutta kun se valehtelee silmät suut täyteen ja aina just niin, että hän raukka yrittää ja tekee vaikka mitä mutkun veemäinen ämmä vaan kiusaa ja estää. Kyllähän noi mun puolen lastenvalvojat jne yrittää selittää sen puolen ihmisille munkin näkemystä, mutta en tiedä sitten meneekö perille. Se on ottanut itelleen uhrin roolin, eikä hänessä ole pienintäkään vikaa. Kaikki vika on mussa. Niin se on ollut aina, ja niin se näyttää olevan edelleen.

En tosiaan tiedä mitä se oikeudesta hakee. Ei mitään havaintoa. :(

Aivan, sana vastaan sana, joten et ole heikommassa asemassa. Muista tämä. Yrittää heikentää sinua. Laita edelleenkin kaikki ylös. Sähköpostia vaan ukolle säännöllisesti missä sovit tapaamisesta ja pyydä vastaus. Kun pitäisi hakea ota joku todistaja paikalle tuliko hakemaan. Puhelinta sinun ei ole pakko pitää päällä, sitä ei voi edes oikeudessa vaatia. Mutta ennen kaikkea. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon ja pyydä neuvoa. Olen varma että ei ole lapsista kiinnostunut mutta huomaa että sinua voi näin kiusata. Ei lähde hölmöilemään oikeuteen. Tsemppiä siskoseni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt onnellinen:

:headwall: :headwall: ne on ne uudet rakkaudet kun ei tiiä hevon vittujakaan siitä tilanteesta niin niitten pitäis vaan pysyä erossa koko hommasta ja antaa vanhempien hoitaa nämä asiat keskenään!!! :kieh: :kieh:

Mä pysyin koko ajan heistä mahdollisimman "etäällä" eli en mennyt heidän provosointiin mukaan. Ei tuo exäkään sitä naista kauaa katellu....

Kai se on mentävä sinne oikeusaputoimistoon ja kysyttävä mitä ihmettä tässä pitäis tehdä. Saanko mä näyttää oikeusavustajalleni sähköpostit, joita olen saanut asian tiimoilta eri viranomaisilta? Vai pitääkö mun kysyä niiltä ensin lupa?
Pitäis kai tehdä joku "kirje" asiasta (oikeusavustajalle) , tähän liittyy niin paljon kaikkea enkä jaksa aina vaan uudelleen ja uudelleen sitä käydä läpi :(

Olen viimeisen puolitoista vuotta lähettänyt lastenvalvojan kautta exälle tapaamisehdotelmia, se on kieltäytynyt kaikista. Ainoa peruste kieltäytymiselle, jonka se on antanut on ollut se että "sähän et mua määräile" .

Ja mä en jaksa sitäkään, kun mä yritän ymmärtää sitä ihmistä enkä mä pysty. Mä en tajua, en mitenkään, että millainen ihminen valehtelee ja lähtee sitä valhetta viemään oikeuteen?! Siis ..???? Onko ihan kaikki kotona? Ihan sama kuin jos mä valehtelisin että naapurin mies on hakannut mua kuukaudesta toiseen ja pitänyt vankina ja sitten haastan sen siitä oikeuteen. Siis täh? Ei tää mene mun jakeluun, ei mitenkään.

Kai se on mentävä sinne oikeusaputoimistoon ja kysyttävä mitä ihmettä tässä pitäis tehdä. Saanko mä näyttää oikeusavustajalleni sähköpostit, joita olen saanut asian tiimoilta eri viranomaisilta? Vai pitääkö mun kysyä niiltä ensin lupa?
Pitäis kai tehdä joku "kirje" asiasta (oikeusavustajalle) , tähän liittyy niin paljon kaikkea enkä jaksa aina vaan uudelleen ja uudelleen sitä käydä läpi :(

Olen viimeisen puolitoista vuotta lähettänyt lastenvalvojan kautta exälle tapaamisehdotelmia, se on kieltäytynyt kaikista. Ainoa peruste kieltäytymiselle, jonka se on antanut on ollut se että "sähän et mua määräile" .

Ex on todella heikoilla lähtiessään oikeuteen noilla eväillä. Sinulla on jo todisteita hänen kohtuuttomasti asioita hankaloittavasta käytöksestään. Tiedän että olet väsynyt mutta sinulla ei oikeasti ole mitään todellista vaaraa. Olet vain ajautumassa exän haluamaan umpikujaan. Muista ettet tee siitä huolimatta mitään virhettä johon ex voisi viitata. Ja mene kunnalliseen oikeusapuun ettei ex saa käytettyä vielä kiusallaan rahojasikin turhiin asianajokuluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ex on todella heikoilla lähtiessään oikeuteen noilla eväillä. Sinulla on jo todisteita hänen kohtuuttomasti asioita hankaloittavasta käytöksestään. Tiedän että olet väsynyt mutta sinulla ei oikeasti ole mitään todellista vaaraa. Olet vain ajautumassa exän haluamaan umpikujaan. Muista ettet tee siitä huolimatta mitään virhettä johon ex voisi viitata. Ja mene kunnalliseen oikeusapuun ettei ex saa käytettyä vielä kiusallaan rahojasikin turhiin asianajokuluihin.

Tätä mäkin tässä mietin. Että se kuvittelee pääsevänsä nyt mun kustannuksella oikeuteen, kun sain itse vakipaikan ja ex ja uus vaimoke on työttömänä.. :(

Saamasi sähköpostit saat toki näyttää ilman kenenkään lupaa!

Ap, pidä puolesi! Tuo voi kestää vielä vuosia, mutta jaksa taistella, itsesi ja myös lastesi vuoksi!

Ja tämä on turhautuneen ihmisen neuvo, mutta tämäkin voi joskus toimia: lyö takaisin, jos näet heikon kohdan ja sinulla on just silloin voimia... Voi oikeasti auttaa, kun näkee, että pidät puolesi tosissaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Saamasi sähköpostit saat toki näyttää ilman kenenkään lupaa!

Ap, pidä puolesi! Tuo voi kestää vielä vuosia, mutta jaksa taistella, itsesi ja myös lastesi vuoksi!

Ja tämä on turhautuneen ihmisen neuvo, mutta tämäkin voi joskus toimia: lyö takaisin, jos näet heikon kohdan ja sinulla on just silloin voimia... Voi oikeasti auttaa, kun näkee, että pidät puolesi tosissaan!

Juu takaisin voi lyödä kunhan ei jätä jälkiä eikä tee "ylilyöntejä". Toimi vaan johdonmukaisen järkevästi ja rauhallisesti edelleenkin, se on riehujasta pahinta.

Yhteistyössä