Miten sitä ottais puheeksi sen, että haluaisin vielä lapsen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "orvokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"orvokki"

Vieras
2 meillä on ennestään ja haluaisin kolmannen, jos luoja vaan suo. Olen jo pidemmän aikaa halunnut. En ole sanonut mitään kun mies tuntuu olevan tyytyväinen tähän tilanteeseen. Muutaman kerran olen meinannut sanoa, mutta sitten se on tyssännyt siihen kun en vaan ole saanut sanaa suustani. Meillä toimii muuten hyvin tuo kommunikointi mutta jostain syystä en pysty sanomaan miehelleni että haluaisin vielä vauvan.

Joskus ollaan aihetta sivuttu kautta rantain ja olen jotenkin sellaisen käsityksen saanut ettei hän tiedä haluaako enää kolmatta lasta ollenkaan.

Liekö tää nyt vaan sitä että alitajunnassani tiedän ettei hän halua ja suojelen itseäni sillä etten ota aihetta puheeksi ja koe kamalaa pettymystä.

[QUOTE="Vieras";29185188]No sanot, että miten ois, miltä kuulostais jos meillä ois vielä yks pikkuinen.[/QUOTE]

Ai tosta noin vaan töksäyttää? Pitäis kuitenkin jotenkin muuten kuin töksäyttämällä saada se aihe esille ettei se nyt ihan puskista tulis...

[QUOTE="orvokki";29185261]Ai tosta noin vaan töksäyttää? Pitäis kuitenkin jotenkin muuten kuin töksäyttämällä saada se aihe esille ettei se nyt ihan puskista tulis...[/QUOTE]

Sopiva hetki, sopiva tunnelma, sopiva ajoitus.

Mutta puhumaan täytyy pystyä, ei teidän muuten kannata vauvaa tehdä.

Miten sä haluut sen asian ilmi tuoda?

Mä oon vaan sanonut,että entä jos meillä ois viellä yks...

No tän nelosen kanssa toi mun mies oli se aloitteen tekijä:minulla on toive...ne pienet varpaat,joita sais silitellä.Pienet sormet,jotka tarraa kiinni...Ja suuret silmät joilla katsoa uutta ja ihmeellistä....Ja kyllä:mä oon ite toivonut monta vuotta neljättä lasta...

En ymmärrä ongelmaa.

Entä jos tehtäisiin vielä yksi lapsi? Haluaisin ehkä vielä yhden ipanan, mitä mieltä oot? Tuolla lailla mä oon sanonut, eikä se minusta oo mitään töksäyttämistä. Kiesus, sehän on mun mies, kenelle muka voin sanoa kaiken suoraan jos en sille?

Kyllä se vaan pitää ihan puheeksi ottaa, tuskin miehesi kuitenkaan mikään ajatustenlukija on? Mitäpä jos vain kysyisit vaikka saunan lauteilla asiasta? Tai jossain semmosessa kivassa tilanteessa, missä ootte kovasti iloisia lapsistanne? Meillä on ihan toiminut se, että kun tarpeeksi olen itse asiaa miettinyt ja tuntenut oloni täysin varmaksi asian suhteen, olen kyllä aikasta suoraan kysynyt, mitä mieltä mieheni uudesta lapsesta on.. Yleensä on halunnut miettiä tovin tai pari, mutta eipä ole epäilystäkään sen jälkeen ollut, etteikö semmonen olisi tervetullut..

Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29185300:
Miten sä haluut sen asian ilmi tuoda?

Mä oon vaan sanonut,että entä jos meillä ois viellä yks...

No tän nelosen kanssa toi mun mies oli se aloitteen tekijä:minulla on toive...ne pienet varpaat,joita sais silitellä.Pienet sormet,jotka tarraa kiinni...Ja suuret silmät joilla katsoa uutta ja ihmeellistä....Ja kyllä:mä oon ite toivonut monta vuotta neljättä lasta...

Tää oli ihana!!

Haluaisin tuoda sen esille sillai pehmeästi, että ajoitus olisi just sopiva. Eihän se muulla keinolla selviä kuin kysymällä, mutta taidan kuitenkin pelätä vastausta.

Minä otin molemmat puheeksi ja mies ei kummankaan kohdalla epäröinyt. En kyllä enää muista kuinka ne otin puheeksi mutta minä olin kuitenkin se aloitteen tekijä kummankin kohdalla.

Voi hitsi. Johtuukohan tää nyt kuitenkin mun epävarmuudesta vielä kun on niin vaikeaa. Vaikea analysoida itseänsä :D

Oli munkin vaikea sanoa. Mutta mun oli vaikea sanoa kaikesta. Nykyiselle miehelle ei ole vaikea puhua tästä eikä mistään.

Silti en kadu sekuntiakaan. Nyt nuorimmainen kuusi vuotias. Suren eroa, mutta aina ei voi voittaa.

Minä aloitin pehmittelyn jo kauan ennen tyyliin "Haluaisin vielä yhden lapsen sitten joskus..." Mieheni tuntee minut ja tietää että jos myöntyy niin en malta odotella kauaa vaan pistän töpinäksi, oli asia mikä hyvänsä. Nyt kolmatta odotellaan :)

Yhteistyössä