Miten suhtautua miespuoliseen ystävään rakkaudentunnustuksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllätetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yllätetty

Vieras
Tilanne on se, että olen joitain vuosia sitten (avioliittoni aikana) tutustunut mieheen, josta on tullut minulle ajan saatossa todella hyvä ja tärkeä ystävä.
Minä olen naimissa,msamoin hän. Meillä on paljon yhteistä, mutta en koskaan ole ajatellut hänestä ystävyyttä enempää.
Olen raskaana, ja kun kerroin aiitä tuolle miehelle, huomasin, että hän ei oikein osannut suhtautua uutiseen, kuten olin toivonut.
Nyt, paljon myöhemmin, hän kertoi minulle olevansa aivan rakastunut minuun, ja haluaisi minut.

Nyt en enää tiedä, miten suhtautua tähän ystävään! Onko järkevintä ottaa etäisyyttä, vaiko olla kuten ennenkin?

No kokemuksesta sanon ettei ystävyyssuhde ole enää palannut entiseksi kun tunteet on sanottu ääneen. Ylipäätänsä minun on vaikea uskoa miehen ja naisen ystävyyteen. Tuntuu että aina vähintään toinen ihastuu.

Sanoon kyllä, että aika puskista tuli, ja että todella hämmennyin.

Harmittaa, jos ri ystävyys voi tämän jälkeen jatkua, mies on niin tärkeä etten haluaisi hänestä luopua, mutta ei ksi tästä voi jatkaakaan, kun mitään ei olisi?
Tavallaan olen pettynyt, että hänen pitikin kertoa tuo. Olisi pitänyt omana tietonaan :(

[QUOTE="vierailija";29449631]No kokemuksesta sanon ettei ystävyyssuhde ole enää palannut entiseksi kun tunteet on sanottu ääneen. Ylipäätänsä minun on vaikea uskoa miehen ja naisen ystävyyteen. Tuntuu että aina vähintään toinen ihastuu.[/QUOTE]

Mä uskon kyllä ystävyyteen, sillä suurin osa mun ystävistä on miehiä. Niin on ollut aina, ja aiemmin olenkin sujuvasti ollut "yksi miehistä".
Häiritsevää, aivan liian häiritsevää.

Olisin kuten ennenkin jos se ei käy liian tuskalliseksi ystävälle. Toki jos jotain epäselvyyttä on, tekisin selväksi etten tunne samoin kuin hän, muttei se suhtautumistani muuttaisi muuten.

Yhteistyössä